De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 okt 2008 19:13

Jannoek schreef:m'n huisarts adviseerde mij ook mirena, maar mij leek het dus ook niks.

Ik ben nu aan de Nuvaring en dat bevalt echt super goed! Echt een aanrader vind ik. Je voelt er niks van en je hoeft er niet elke dag aan te denken. Daarnaast veel minder hormonen, die niet in een 'stoot' per dag gedoseerd worden, maar gewoon constant worden afgegeven.

Ik had een hele zware pil (na allerlei pogingen met verschillende soorten) maar ik ben echt blij nu :)

De Nuvaring schijnt wel eens uit te kunnen vallen. Geen idee of dat vaak voorkomt. Zal ook wel afhangen van het aantal kinderen wat je gekregen hebt. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 okt 2008 19:24

Bij mij bleef het inderdaad na een tijdje niet meer goed zitten :oops: Heel jammer, want verder is het ideaal.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 30 okt 2008 19:35

Het lijkt mij ook wel handig ja, maar het was maar een geintje over die kinderen hoor Lalage :wink: , schijnt bij meer vrouwen voor te komen.
AfbeeldingAfbeelding

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 30 okt 2008 20:58

Ik ben ook helemaal blij met de nuvaring. Ik had ook wel een tijdje dat hij een beetje uitzakte (hij viel niet uit ofzo, maar zakte wel). Dat was wel irritant, maar dat ging bij mij na 2 weken wel over, nu heb ik het nog heel af en toe maar vind dat niet storend.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 okt 2008 21:14

Lorijntje schreef:
*Annet* schreef:
Lorijntje schreef:
*Annet* schreef:lijkt mij niet zo'n pretje om bij je naar binnen geschoven te krijgen :?

Daar heb je gelijk in, het plaatsen van de Mirena kan pijnlijk zijn ( en tijdens gebruik ervan kan je af en toe bloedverlies hebben)

Daarom ben ik er nog steeds niet aan begonnen, hoewel het me wel makkelijk lijkt. Ik twijfel al 5 jaar over dat ding. Inmiddels zijn er 2 kids bij gekomen (gepland en gewenst!) maar ik vind het nu wel "genoeg".

dan zou ik een lichte pil nemen

hmm dat snap ik niet,de lichte pil is juist niet heel betrouwbaar

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 okt 2008 21:16

Heidebloem schreef:Het lijkt mij ook wel handig ja, maar het was maar een geintje over die kinderen hoor Lalage :wink: , schijnt bij meer vrouwen voor te komen.

lijkt mij echt helemaal niks,helemaal omdat je hem kan verliezen, en elkeer inbrengen lijkt mij ook niet plezant

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 okt 2008 22:10

Hmm, da's dan echt niks voor mij... ik zou vuurbang zijn dat ik dat ding verloor.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 okt 2008 22:46

@ Lorijntje: ik heb 3 verschillende pillen geprobeerd maar ik werd er sagerijnig van en ik vergat hem ook vaak dus dat is ook geen optie.
ja, dat is mijn mening dan he.....

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 30 okt 2008 23:17

Ik kreeg ook van m'n man te horen dat ik er sjaggie van werd en toen ik 'm een maandje niet slikte had ik praktisch geen last.
'k Zit nu in twijfel om te stoppen.

Mirena en nuvaring zijn denk ik niet aan mij besteed.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 okt 2008 23:22

en je man kijkt ook al naar kinderkleding dus doe maar gewoon puur natuur! 8)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 31 okt 2008 07:03

Waarom zou je bang zijn om hem te verliezen? dat ben je bij een tampon toch ook niet? Ik ben daar nog geen seconde bang voor geweest. Volgens mij gebeurt dat sowieso zo goed als nooit en mocht het je toch overkomen dan merk je dat wel en stop je er mee.
Je merkt niks van de nuvaring, over het algemeen. Als je sjagrijnig wordt van de pil kan je het allicht proberen en dan kan je voor- en nadelen tegen elkaar afwegen.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 31 okt 2008 09:28

*Annet* schreef:en je man kijkt ook al naar kinderkleding dus doe maar gewoon puur natuur! 8)

*Denkt er al over na*

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 okt 2008 10:06

Nee, die nuvaring is ook niks voor mij, idd ook omdat ik bang zou zijn hem te verliezen. Dat heb ik trouwens met tampons ook echt wel hoor (die dingen gebruik is zelden, maar ook die rotdingen verloor ik wel eens bijna).
Ik denk dat ik het maar bij dat pilletje hou. Nergens last van, lekker zelf alles regelen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 okt 2008 10:34

Als hij zakt voel je hem juist wel! En hij zakt echt niet in een keer helemaal uit. Het inbrengen is niet moeilijk hoor, je vouwt het ding dubbel en dan is 't niet zo breed.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 okt 2008 16:11

idd! inbrengen is net een tampon. Als je een goede houding kiest om 'm in te brengen zaktie echt niet uit. En wat Lalage zegt, als ie zakt dan voel je 'm.

De eerste dag dacht ik ook dat ik m zou verliezen, maar ik ben er nu echt blij mee, en geen moment bang voor dat ik 'm verlies.

Terug naar “Archief”