Motorrijders topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 21 okt 2008 13:07

Bijzondere verrichtingen wel, maar verder niet. Nu de laatste weekjes aan het aftellen voordat ik het laatste examen mag doen.

christien schreef:
kipje18 schreef:Ik heb afgelopen woensdag mijn examen voor bijzondere verrichtingen gehaald. Nu nog het rijexamen, duurt ongeveer 6-8 weken.
en dan heerlijk rijden. (ook al is het seizoen dan afgelopen)

Wat leuk gefeliciteerd! 8>)
Viel het mee? want volgens mij zag je er best wel tegen op of niet?
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 25 okt 2008 13:28

Heb zojuist een Honda Shadow VT 600 C aangeschaft en overweeg om lid te worden van de Christelijke Motorrijders Vereniging (CMV). Heeft iemand daar ervaring mee?

Ps. Deze 'oude' man had slechts negen lessen nodig en... voor alle examens direct geslaagd.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 okt 2008 15:19

Omega schreef:Heb zojuist een Honda Shadow VT 600 C aangeschaft en overweeg om lid te worden van de Christelijke Motorrijders Vereniging (CMV). Heeft iemand daar ervaring mee?

Ps. Deze 'oude' man had slechts negen lessen nodig en... voor alle examens direct geslaagd.

Gefeliciteerd Omega, zo dat heb je echt snel gedaan! en oud?? Nooit te oud om motor te rijden toch? :wink:

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 25 okt 2008 16:12

Dank. Oud staat ook tussen aanhalingstekens ;-)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 25 okt 2008 23:12

mid-life crisis?

:P
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 26 okt 2008 12:06

Nee, jongensdroom. 8)

seca27
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

CMV OpWeg

Berichtdoor seca27 » 26 okt 2008 12:17

Ik lees hier op het forum dat veel mensen op zoek zijn naar andere motorrijders met een christelijke achtergrond. En ik las ook een vraag over CMV OpWeg. Nu dat komt mooi uit , want ik ben bestuurslid van de Christelijke Motorrijders Vereniging OpWeg. En kan jullie er alles over vertellen. Ons hoofd doel is gewoon motorrijden, dus genieten van je hobby. In ons systeem van rijden kunnen alle typen van motorrijders terecht, van snelle jongen/meisje tot rustige toerder. Wij beginnen en eindigen een motortoerdag op Christelijke wijze. Daar naast hebben alle leden een christelijke achtergrond en zijn aangesloten bij een kerk of genootschap.
http://www.cmv-opweg.nl
15 November hebben we een motorrit die start in Nieuwegein.
Aanmelden / meer info via de CMV-site.

Misschien totziens.

seca27
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: wie..

Berichtdoor seca27 » 26 okt 2008 12:29

750k6 schreef:zoek een aantal motorrijders om zo af en toe een rondje mee te (hard) rijden.

Afgelopen zaterdag weer wezen rijden met een 6 supersport rijders rijden is erg leuk en gaat (vaak) zeer snel iets wat ik met zeer veel plezier doe.
Alleen van alle rijders ben ik als enigste kerkelijk,de rest is dat duidlijk niet.
Dus veel gevloek en vervelende (vrouwen) praat vindt ik niet echt prettig.
Zoek dus verder niets heb (bijna) alles al alleen een enkeling die het net als ik leuk vindt om rijden,en van tijd tot tijd hard te rijden.
Liefhebbers? geen toerders aub liefst super sport of iets dat bijna net zo snel is.

Bij het CMV hebben we een groepje snelle jongens waar je een puntje aan kan zuigen. bv. Yamaha R1 en 1000cc Kawa's die je wel een poepje kunnen laten ruiken. :D

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 26 okt 2008 17:54

Seca27 schreef:

Ik lees hier op het forum dat veel mensen op zoek zijn naar andere motorrijders met een christelijke achtergrond. En ik las ook een vraag over CMV OpWeg. Nu dat komt mooi uit , want ik ben bestuurslid van de Christelijke Motorrijders Vereniging OpWeg. En kan jullie er alles over vertellen.

Leuk om te horen! Heb gisteren het inschrijfformulier van Marc-Jan toegestuurd gekregen. Ik zie trouwens dat de toerritten op diverse plaatsen in het land starten. Oftewel, je hebt er eerst al aardig wat kilometers op zitten (en een stijve rug) voordat je van start kunt gaan.

seca27
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor seca27 » 26 okt 2008 18:06

Je hoeft natuurlijk niet alle ritten mee te rijden. We hebben ritten in Zuid-West , Centraal en Noord-Oost nederland. En niet te vergeten de buitenland tocht in de Hemelvaart week. Zo kan je zelf kiezen welke rit je meerijd.

Als je al na 100km een zere rug krijgt dan heb je een fiets die niet bij je lichaam past. Bij de club rijden de meeste op tourfietsen , allroad en een aantal op racers. Shopper en low riders worden als niet prettig ervaren in verband met rugproblemen, hoewel een enkeling er toch op rijd. Maar iedereen rijd het lekkerst op de fiets van zijn keuze.

Na 500 - 600km touren stap ik nog fris en zonder rug klachten van mijn fiets.

Een gemiddelde CMV-rit is 180km, daar komt bij je af en aanrij km's.
Laatst gewijzigd door seca27 op 26 okt 2008 18:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 okt 2008 18:13

Motorrijder haalt 226 op 80 km-weg
Uitgegeven: 26 oktober 2008 12:36
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2008 12:37

RAALTE - Een motorrijder (28) uit Raalte heeft de politie vreemd doen opkijken, toen hij zaterdagmiddag met een snelheid van 226 kilometer per uur over de Nieuwe Deventerweg in Raalte scheurde.

Daar is 80 kilometer per uur toegestaan.

"Zo'n snelheid komt maar sporadisch voor", zei een politiewoordvoerster zondag. De motorrijder moest zijn rijbewijs inleveren en kreeg een proces-verbaal. Via de radar werd duidelijk dat hij 146 kilometer te hard reed.

seca27
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor seca27 » 26 okt 2008 18:23

Evelien schreef:Motorrijder haalt 226 op 80 km-weg
Uitgegeven: 26 oktober 2008 12:36
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2008 12:37

RAALTE - Een motorrijder (28) uit Raalte heeft de politie vreemd doen opkijken, toen hij zaterdagmiddag met een snelheid van 226 kilometer per uur over de Nieuwe Deventerweg in Raalte scheurde.

Daar is 80 kilometer per uur toegestaan.

"Zo'n snelheid komt maar sporadisch voor", zei een politiewoordvoerster zondag. De motorrijder moest zijn rijbewijs inleveren en kreeg een proces-verbaal. Via de radar werd duidelijk dat hij 146 kilometer te hard reed.

Iedereen rijd wel eens te hard, en vooral op een motorfiets en daar is niets mis mee. Maar uit dit bericht is de motorrijder terecht z'n rijbewijs kwijt. Dit zijn geen snelheden voor een 80km weg.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 okt 2008 18:29

sjonge echt waar?

ik rijdt nooit te hard. Zelfs op een motor niet. :mrgreen: :wink:

seca27
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor seca27 » 26 okt 2008 18:33

Evelien schreef:sjonge echt waar?

ik rijdt nooit te hard. Zelfs op een motor niet. :mrgreen: :wink:

:muhahaha:

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 26 okt 2008 21:38

Shopper en low riders worden als niet prettig ervaren in verband met rugproblemen, hoewel een enkeling er toch op rijd. Maar iedereen rijd het lekkerst op de fiets van zijn keuze.

Na 500 - 600km touren stap ik nog fris en zonder rug klachten van mijn fiets.

Dat laatste ga ik niet redden met mijn chopper ;-) Ik laat nu wel een scherm plaatsen, zodat ik wat minder in de wind zit en het lichaam minder belast wordt.

Terug naar “Algemene Zaken”