huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 24 okt 2008 13:12

Evelien schreef:bij de ikea betaal je iets van 8 euro.

Wij gaan de witte bij de ikea halen, voor onze slaapkamer.

Ik vind wit laminaat echt heel mooi, vooral voor een slaapkamer. Er ligt nu al donker laminaat in, dus dat ga ik daarvoor er niet uitslopen. Maar ik blijf het erg mooi en licht vinden.

Ik ga gewoon eens even langs bij de CarpetRight.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 okt 2008 14:06

ik vind die laminaat van 8 euro dus perfect. Wij hebben de grenen variant, de witten vond ik ook wel wat mooier maar de bedden van de kinderen zijn al wit en dan werd het net zo'n ziekenzaal dachten wij. Kan hem je echt aanraden. Wij krasten erover met een sleutel en hard! en nix te zien.

Morsen kan je overal op, maar je kan het van laminaat net zo goed afhalen als van zeil.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 okt 2008 14:14

wij hebben een eikenkleur (donker) bed en witte kasten en om nou een donkere vloer te doen vindt ik niet zo erg mooi. Wij houden onze slaapkamer wat licht.

Wat ik heel erg mooi vindt is een houtenvloer voor de woonkamer.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 24 okt 2008 15:23

*Annet* schreef:ik vind die laminaat van 8 euro dus perfect. Wij hebben de grenen variant, de witten vond ik ook wel wat mooier maar de bedden van de kinderen zijn al wit en dan werd het net zo'n ziekenzaal dachten wij. Kan hem je echt aanraden. Wij krasten erover met een sleutel en hard! en nix te zien.

Morsen kan je overal op, maar je kan het van laminaat net zo goed afhalen als van zeil.

In ons vorige huis hadden wij ook dat laminaat van de Ikea. Ik heb er twee jaar gewoond en er was nog niets op te zien, geen krasje, niks!
Toen we in dit huis gingen wonen hebben we iets duurder laminaat gekocht, maar ik heb er nu al spijt van (we wonen er nog geen jaar). Overal krassen en er zitten ook al putjes in :? Hadden we nu maar bij de Ikea gewoon hetzelfde laminaat gehaald...maar goed :roll: :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 24 okt 2008 15:39

Kan je nagaan...!
Ja, ik moet zeggen dat de spullen die ik van Ikea heb, ook mij nog steeds bevallen. En van dure dingen heb ik ook nog al eens spijt gehad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 24 okt 2008 16:32

Ik denk dat het dan toch laminaat van de ikea wordt. Er ligt nu dus in de woonkamer, slaapkamer en gang echt een enorm mooi donker laminaat, dus dat blijft dan gewoon liggen. Maar dan wordt het idd wel een wit bed. Maar goed dat komt wel goed. (ook van de ikea).
Wow ik begin ikea fan te worden. Er komt als het goed is ook een ikea keuken erin. :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 okt 2008 17:34

Ik heb geen idee hoe groot je keuken is, maar ik heb bijvoorbeeld voor onze overloop (die is denk ik amper 1 bij 2 meter) een reststuk gehaald bij de Karwei ofzo. Daar betaal je dan 15 euro voor ofzoiets. Ik wilde gewoon donkerbruin, dat hadden ze genoeg in reststukken. En voor het halletje in de garage van 1 bij 1 een stukje zeil van 5 euro ofzo :D Zij doen er niks meer mee, en ik kan het wel gebruiken.
Al hebben we nu in de babykamer wel dure vloerbedekking liggen, en het verschil is zeker te zien, maar voor een overloop en halletje vind ik het niet zo boeiend.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 24 okt 2008 17:44

Ik heb nu laminaat van de carpet right in de woonkamer en er zit dus al een deuk in en krassen erop. En ik kan wel 3x per dag dweilen want ik zie alles erop.
Als je de duurdere hebt met V-groef hou je hier dan ook last van? In elk geval krassen enzo? Wij moeten beneden verder opknappen en nieuw laminaat en ik zat te denken om er duurdere in te doen (ca. 20e m2) maar als daar ook zo krassen opkomen dan doe ik dat liever niet.
Dan wordt het ook gewoon Ikea.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 24 okt 2008 17:51

W.b.t laminaat, gaat het om de hardheid van de toplaag. Bij de dure winkels betaal je vaak mee voor de naam van de winkel. Duurkoop wil niet altijd zeggen dat iets duurzaam is en visa versa ook niet. De verkoopprijs zegt niet alles over de hardheid van de toplaag.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 24 okt 2008 18:08

wij hebben laminaat met v-groef van de carpetright.
Er is nog niks aan te zien geen deuk of kras.
het ligt er nu ruim en half jaar we doen wel onze schoenen uit.
We hebben ook een hond, geen kras te zien nog,
we hebben idd wel die van rond de €20,- de vierkante meter.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 okt 2008 18:41

wij hebben ook laminaat van ongeveer 20 euro de vierkante meter. Ons laminaat is ook met v-groef en heel grof gewhitewashed, dus qua extra krassen of deukjes zie je dat soiwieso niet, maar ik denk ook niet dat die er echt op zitten. kzal eens een keer een fotootje van maken.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 okt 2008 22:14

Wij hebben hier een echte houten parketvloer liggen. Het handige daaraan is dat een deukje of krasje meer niet erg is, dat hoort er een beetje in. Maar volgens mij zijn die vloeren onwijs duur, de vorige bewoners werd zelfs afgeraden hem eruit te halen, maar gewoon opnieuw te schuren en te olien, omdat het ding zo duur geweest zou zijn. Nu istie wel een beetje aan zijn eindje, en ik zou zoveel geld er niet voor uitgeven, maar het is wel ontzettend mooi. Dus als je toch geld ervoor uit geeft, zou ik eerder voor parket gaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 25 okt 2008 07:29

rosekapje schreef:Ons laminaat is ook met v-groef en heel grof gewhitewashed. kzal eens een keer een fotootje van maken.

Graag! Ben ineens heel benieuwd geworden :)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 25 okt 2008 10:18

MissF schreef:Wij hebben hier een echte houten parketvloer liggen. Het handige daaraan is dat een deukje of krasje meer niet erg is, dat hoort er een beetje in. Maar volgens mij zijn die vloeren onwijs duur, de vorige bewoners werd zelfs afgeraden hem eruit te halen, maar gewoon opnieuw te schuren en te olien, omdat het ding zo duur geweest zou zijn. Nu istie wel een beetje aan zijn eindje, en ik zou zoveel geld er niet voor uitgeven, maar het is wel ontzettend mooi. Dus als je toch geld ervoor uit geeft, zou ik eerder voor parket gaan.

Idd. Ik vind parket ook wel erg mooi. Wij hadden het in ons vorig huis, maar die werd op een gegeven moment toch lelijk. Maar goed, parket is wel een stuk duurder gelijk dan laminaat.

@rosekapje: Ik ben benieuwd naar de foto!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 okt 2008 16:24

ik vind parket ook mooi :D wij hebben nu laminaat en het huis vind ik het niet waard om er nog eens een vloer in te laten liggen. Dat spaar ik liever uit voor een groter huis. Die 2 jaar dat wij er nu nog inzitten....

Verder is het wel mooi hoor maar je ziet dat het geen dure kwaliteit was.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”