Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 okt 2008 13:52

paprikameisje2 schreef:
jamillah schreef:Nou, hou je vast 8)

Ramen voor achter, binnen en buiten gezeemd
Bed verschoond en matrassen gelucht
Boodschappen gedaan
3 wassen gedraaid en opgehangen
1 gevouwen
Gekookt
Vaatwasser ingeruimd
Kinderen op bed gelegd
Huis gestofzuigd
Tussendoor nog een paar keer de hond uitgelaten
Gedouched heb ik ook nog ergens

pfff... als ik die lijst moet doen ,ben ik zeker twee dagen bezig! :shock:

Kwestie van doorgaan.. En ik moet eerlijk bekennen dat Willem-Peter thuis was omdat ie in de nacht zit en Boudin had meegenomen om de truck te wassen. Dat scheelt enorm. De ramen heb ik gezeemd terwijl Gerlinde op bed lag, 1.5 uur over gedaan. De boodschappen, ben ik een uur en kwartier voor weggeweest zonder de kids. En de rest heb ik tussendoor gedaan. Van 's morgens 9 tot 's avonds 7 kun je toch een hoop doen? Niet dat ik daar altijd zin in heb want ik heb vandaag dus nog niks gedaan. Vanmorgen visite van een vriendin, gegeten, Gerlinde naar bed gedaan en nu dus peecee 8)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 okt 2008 14:01

jamillah schreef:
paprikameisje2 schreef:
jamillah schreef:Nou, hou je vast 8)

Ramen voor achter, binnen en buiten gezeemd
Bed verschoond en matrassen gelucht
Boodschappen gedaan
3 wassen gedraaid en opgehangen
1 gevouwen
Gekookt
Vaatwasser ingeruimd
Kinderen op bed gelegd
Huis gestofzuigd
Tussendoor nog een paar keer de hond uitgelaten
Gedouched heb ik ook nog ergens

pfff... als ik die lijst moet doen ,ben ik zeker twee dagen bezig! :shock:

Kwestie van doorgaan.. En ik moet eerlijk bekennen dat Willem-Peter thuis was omdat ie in de nacht zit en Boudin had meegenomen om de truck te wassen. Dat scheelt enorm. De ramen heb ik gezeemd terwijl Gerlinde op bed lag, 1.5 uur over gedaan. De boodschappen, ben ik een uur en kwartier voor weggeweest zonder de kids. En de rest heb ik tussendoor gedaan. Van 's morgens 9 tot 's avonds 7 kun je toch een hoop doen? Niet dat ik daar altijd zin in heb want ik heb vandaag dus nog niks gedaan. Vanmorgen visite van een vriendin, gegeten, Gerlinde naar bed gedaan en nu dus peecee 8)

aha.. k vroeg me al een beetje af waar je de kids had :oops: als je zoo veel ging scoonmaken! dat lukt hier nl dus echt niet, julia en schoonmaken...

en met boven stofzuigen, drie keer per week, onder de bedden ben ik toch zeker zo een dik half uur bezig! en dan moet zolder en beneden nog! ik denk dat ik te pietluttig ben :oops: :oops:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 okt 2008 14:08

3 keer per week boven stofzuigen?

Denk dat ik een onte punnik ben (op z'n werkendams) want ik vind eens per week wel genoeg!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 okt 2008 14:25

Ja met huis stofzuigen bedoelde ik ook globaal. Ik ga toch echt niet drie keer per week onder mn nest leggen met die slang, ben niet gek :shock:

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 24 okt 2008 15:20

jamillah schreef:Ja met huis stofzuigen bedoelde ik ook globaal. Ik ga toch echt niet drie keer per week onder mn nest leggen met die slang, ben niet gek :shock:

Hahaha, dat doe ik ook niet hoor! :mrgreen:
Eén keer in de week is meer dan genoeg!
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 24 okt 2008 15:34

Ja ik zuig 2 keer per week. Eh ik bedoel, mijn man :lol:
Vind 1 keer net iets te weinig...(en dan heb ik nog geeneens kids :shock: ) Heb een laminaatvloer en dan zie je gauw van alles liggen. En ik loop vaak met blote voeten rond, dat voelt dan niet lekker.

Ik heb altijd een hekel aan stoffen :x

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 24 okt 2008 15:36

Wij doen 2 keer in de maand het hele huis stofzuigen. Da's best genoeg. 8)

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 24 okt 2008 15:36

en eh...of dat mn man dan op het idee komt om ónder de bedden te zuigen??? Ben bang dat ie daar geen erg in heeft. Eens even vragen straks. (ik maar denken dat de vloer schoon is :mrgreen: )

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 okt 2008 16:12

nou jah. k heb geenkeus... als ik het niet doe, krijg ik er zelf wel last van!

:oops:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 okt 2008 16:37

paprikameisje2 schreef:nou jah. k heb geenkeus... als ik het niet doe, krijg ik er zelf wel last van!

haha ja 8) omdat bij ons de slaapkamer klein is dweil ik 2x per week om het bed heen, en 1x per twee weken bij het verschonen van het bed doe ik ook eronder. Dan haal ik de lattenbodems er uit, de matrassen gaan er af en overal elk hoekje wordt gestofzuigd en schoongemaakt. Elke week vind ik dan wel weer overdreven omdat ik geen kant op kan. kost alleen meer moeite :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 okt 2008 17:18

Onder het bed heb ik welgeteld 1 x gedaan het afgelopen jaar :D Ik vind het echt niet nodig. Er ligt tegenwoordig een laken onder, omdat ik het soms opeens zo warm heb, en dat ding komt er soms onder het stof onderuit :oops: Nouja, ik was hem wel weer.

Vandaag hebben we samen de hele garage (nouja, alleen mijn kant) opgeruimd. Alle stellingen verplaatst, mijn naaibureau verplaatst, kapstok ergens anders gehangen en alle schoenen uigezocht en ons diep geschaamd voor de hoeveelheid. Tenminste, ik vooral. Al zijn sommigen al wel jaren oud. Maar n‚tjes dat het daar is, en schoon! Heerlijk :D
En wederhelft heeft net de woonkamer gezogen, was ook fijn :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 okt 2008 18:32

kwebbel schreef:
paprikameisje2 schreef:nou jah. k heb geenkeus... als ik het niet doe, krijg ik er zelf wel last van!

haha ja 8) omdat bij ons de slaapkamer klein is dweil ik 2x per week om het bed heen, en 1x per twee weken bij het verschonen van het bed doe ik ook eronder. Dan haal ik de lattenbodems er uit, de matrassen gaan er af en overal elk hoekje wordt gestofzuigd en schoongemaakt. Elke week vind ik dan wel weer overdreven omdat ik geen kant op kan. kost alleen meer moeite :wink:

gelukkig.. ben ik toch niet de enige die het metheel veel regelmaat doet :oops: k had al het gevoel dat ik vet overdreven was!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 25 okt 2008 18:56

Tsss, net een heel verhaal getypt, moest ik weer opnieuw inloggen en toen was mijn verhaal weg.... Nou ja, mooi lijstje van onze supersnelle, doch uitgebreide schoonmaak van dit weekend (in het ene uur voordat mijn ouders hier gisteren op bezoek kwamen ...)

Ikke:
- keuken, compleet
- afvalbakken gereinigd
- ramen gelapt
- overal gedweild
- werkkamer gestoft en opgeruimd

Manlief:
- badkamer, incl. bad
- wc
- overal gestofzuigd
- slaapkamer gestoft en opgeruimd
- woonkamer gestoft en opgeruimd

Oja, onder het bed doet manlief om de paar weken, aangezien helaas ook daar hondenhaar terecht komt (de hond komt daar niet, maar dat haar vliegt gewoon door het hele huis heen en verstopt zich in hoekjes ofzo…) en we daar ook onze slaapzakken bewaren… onder het bed stofzuigen is in ons geval tenminste wel zo hygiënisch!

liefs, elvira

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 25 okt 2008 19:44

Veel te weinig gedaan vandaag :? :( :oops: en ik had zulke goede voornemens, maar geen puf...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 okt 2008 19:50

je kunt nu nog wat gaan doen...........

Terug naar “Archief”