Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 24 okt 2008 08:31

Evelien schreef:twee dagen??

Als ik bij mensen in huis ga werken dan doe ik: stoffen, zuigen, dweilen, was draaien, ophangen, strijken/opvouwen, keuken, wc en badkamer. En dan heb ik soms nog tijd over. En dat is dan in 3 uurtjes.

Ik snap echt niet hoe je zo snel die dingen kunt doen. 8) Ben ik langzaam, of doe jij het vlug vlug?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 okt 2008 09:06

@heidebloem! inderdaad.. met stofzuigen, van boven naar beneden ben ik zeker meer dan een uur bezig, en als ik de trap oo knog moet doen, nog langer!!

@acire.. ik snap dat soms ookniet...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 okt 2008 10:05

't is niet voor niets dat de oudjes zo mopperen over hoe "schoon" er word gemaakt. Maar goed, de schoonmaakhulpen kunnen er verder ook niets aan doen. In een bepaalde tijd moeten ze heel veel doen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 okt 2008 10:07

Ik had een huishoudelijke hulp die ook het hele huis in 3 uur deed. De badkamer in 20 min. Ik merkte toch dat zij niet zo in de hoeken en gaten kwam....dus momenteel doe ik het weer zelf. Liever wat minder vaak schoonmaken en wel de hoeken en gaten dan elke week alles half.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 okt 2008 10:07

Ik heb ooit eens ingevallen voor een collega en toen hebben ze me van te voren gewaarschuwd dat die client een veiligheidsspeld onder de kast legde en later controleerde of er daar dus wel gezogen was :shock:
Inderdaad maar goed dat ik van te voren ingeseind was, ik ga ook niet iedere keer helemaal onder en achter de kasten zuigen :)

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 24 okt 2008 11:15

ben ook huishoudelijke hulp geweest maar in 3 uur kun je niet het hele huis goed doen.
ik deed altijd 1 of twee vertrekken goed en dan de rest bijwerken, zo kwam alles aan de beurt!

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 24 okt 2008 11:23

Ja precies, zo doe ik het ook altijd Petra.

Ik had op de WWbeurs van die microvezeldoekjes gekocht. Had er nog nooit van gehoord, maar ben helemaal ondersteboven ervan. Heb een raamset gekocht. Dus gister geprobeerd... nou echt, ik was niet meer te stoppen! Voordeel is ook dat je een vies plekje weg kunt halen, droogdoek erover en schoon. Hoeft niet de natte plek met de trekker weg te halen (dus geen strepen!). De trekker en alle sopmiddeltjes kun je weggooien. Het ging zoooo veel sneller en zooo gemakkelijk!

Toen ook maar gelijk met het allesdoekje gelijk heel het huis gedaan. Ik was zo enthousiast, kon niet stoppen! Ga gelijk sparen voor een dweil, want toen ik even met m'n doekje over de vloer ging (effe testen) was hij zo schoon en heel vlot weer droog. Heb gewoon geeneens koffiepauze gehouden, heel de middag doorgegaan, haha!
Dus hier is alles weer (even) bling bling :D
Laatst gewijzigd door Koeitje op 24 okt 2008 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 24 okt 2008 11:23

In 3 uur kun je heel veel doen.
Als je in de thuiszorg werkt en dat schoonmaakgedoe dus je werk is, dan word je daarin ook steeds sneller en efficienter (spreek uit ervaring)
In het begin doe je er nog best lang over, maar dan ineens hou je gewoon tijd over.
En je bent er als thuiszorghulp natuurlijk wel voor de grote lijnen. Ze gaan niet elke week met een speciaal borsteltje alle plintjes en stoelpootjes langs. Wel eens in de zoveel tijd een extra klusje of een keer iets extra goed schoonmaken.

Het gekke is dat ik bij mezelf helemaal niet zo snel ben altijd. Soms het gevoel dat het bij de clienten schoner is dan bij mij :lol:
Laatst gewijzigd door ChupaChups op 24 okt 2008 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 24 okt 2008 11:28

ChupaChups schreef:Het gekke is dat ik bij mezelf helemaal niet zo snel ben altijd. Soms het gevoel dat het bij de clienten schoner is dan bij mij :lol:

Ja erg he! Zéér herkenbaar!
Voordeel van buitenshuis schoonmaken is denk ik dat je een stramien krijgt. Thuis is dat soms ineens weg of je neemt er geen tijd voor.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 24 okt 2008 11:31

Klopt! Bij een ander hou je beter het grote geheel in de gaten ofzo. En heb je een bepaalde routine. Thuis word je steeds afgeleid of je ziet ineens weer wat anders....

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 24 okt 2008 11:52

De mensen waar ik schoonmaakte hadden liever dat het goed schoon was dan half, maar die hadden ook een enorm groot huis en ik kwam daar 2x per week. Ene dag voor de bovenverdieping, en andere dag voor de benedenverdieping. Maar goed ze hadden bijv. ook 3 badkamers enzo.
Het ligt eraan hoe groot het huis is en of ze zelf schoon zijn en hoeveel prulletjes ze hebben.
Ik had pas een kraamgezin en de eerste dag was er een huishoudelijke hulp geweest maar toen ik de 2e dag de wc deed bleek overal nog stof te zitten, zelfs op de tegeltjes.
Als ik een huishoudelijke hulp zou hebben, zou ik toch liever hebben dat ze bepaalde dingen goed deed ipv alles half.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 24 okt 2008 11:59

paprikameisje2 schreef:
jamillah schreef:Nou, hou je vast 8)

Ramen voor achter, binnen en buiten gezeemd
Bed verschoond en matrassen gelucht
Boodschappen gedaan
3 wassen gedraaid en opgehangen
1 gevouwen
Gekookt
Vaatwasser ingeruimd
Kinderen op bed gelegd
Huis gestofzuigd
Tussendoor nog een paar keer de hond uitgelaten
Gedouched heb ik ook nog ergens

pfff... als ik die lijst moet doen ,ben ik zeker twee dagen bezig! :shock:

:roll: Zo'n soort lijstje werk ik ook iedere week af op mijn vrije dag. Valt toch wel mee? Je doet overal toch geen uur over?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 okt 2008 12:04

Anne 80 schreef:
paprikameisje2 schreef:
jamillah schreef:Nou, hou je vast 8)

Ramen voor achter, binnen en buiten gezeemd
Bed verschoond en matrassen gelucht
Boodschappen gedaan
3 wassen gedraaid en opgehangen
1 gevouwen
Gekookt
Vaatwasser ingeruimd
Kinderen op bed gelegd
Huis gestofzuigd
Tussendoor nog een paar keer de hond uitgelaten
Gedouched heb ik ook nog ergens

pfff... als ik die lijst moet doen ,ben ik zeker twee dagen bezig! :shock:

:roll: Zo'n soort lijstje werk ik ook iedere week af op mijn vrije dag. Valt toch wel mee? Je doet overal toch geen uur over?
vind ik ook :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 okt 2008 12:10

nounou niet zo minachtend over huishoudelijke hulpen. De ene week doe ik de badkamer een flinke beurt en de andere keer weer de ramen. En bij de meesten waar ik kom daar helpt de vrouw altijd mee met laagstoffen. En de huizen zijn niet zo groot als een eensgezinswoning.

Als ik hier in mijn eigen huis zou schoonmaken zou ik er zeker 1 hele dag over doen.

ik heb tevreden klanten.

Ik heb 1 adresje waar het nooit en dan ook nooit schoon wordt die hebben te lang gewacht met hulp vragen.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 24 okt 2008 12:31

idd evelien !

ik had ook een mevrouw die liep alles na als ik weg was en dan de volgende week als ik kwam was ik net dat ene randje vergeten :?
en bij een meneer met verslavingsproblemen kwam ik twee keer 3 uur.
als ik weg ging was t netjes twee/drie dagen later niks meer van te zien

Ik had ook tevreden mensen ze vonden het bijna allemaal erg jammer dat ik ging trouwen en toen stopte

Terug naar “Archief”