SDG schreef:Maninne schreef:Ben het helemaal met dode zee eens, waar zijn jullie eigenlijk mee bezig?
Is het niet belangrijker om eerst verzoening met God te krijgen door Zijn dierbare Zoon Christus?
Dan loop je niet meer te lamenteren over enkele woorden uit de psalmen, maar dan ONDERSCHRIJF je ze. Dan wordt je blij dat de dingen die je soms beleeft ook terug te vinden zijn in de psalmen. Dat kan je zo'n troost geven, dan wordt het een wonder dat de Heere die psalmen gebruiken wil, je wil troosten met die psalmen. Wat een zinloze bezigheid zeg om al die vertalingen uit te gaan pluizen.
En wat Mc.Cheyne betreft, dan ga je instemmen met die zwanenzang dat is dan récht uit je hart.
Kom mensen verdíep je eens in de betekenis van de psalmen en probeer erachter te komen of je dat ook mag beleven, in plaats van erin te gaan roeren. Ik ben bang dat je hiermee de Heilige Geest bedroeft want hiervoor zijn de psalmen niet geschreven, maar tot eer van GOD!!!
Van deze reactie word ik echt verdrietig, Maninne. Je vraagt waar we eigenlijk mee bezig zijn? Dat wil ik je graag vertellen. HIJ is mijn liefde waardig, en dáárom luistert het zo nauw met welke woorden we Zijn lof bezingen. Het gaat er niet om, als schriftgeleerden allerlei vertalingen uit te gaan pluizen, het gaat erom dat we God de eer geven in psalmen, Hem gewijd. En dan is elk woord er één. Ik vind het werkelijk verdrietig dat je meent te mogen oordelen over het geloofsleven van mensen die serieus met deze zaken bezig zijn, nogmaals: niet uit wetticisme of welke menselijke drijfveer dan ook, maar die uit liefde voor de HEERE en Zijn dienst ook de getrouwheid van een psalmberijming toetsen. Het spijt me dat je daar zo snel en lichtvaardig over meent te moeten oordelen.
SDG
Mijn excuses als het veroordelend overkwam, dat was niet mijn bedoeling!
Ik wil zéker niet oordelen over het geloofsleven van anderen, maar het kwam me een beetje wettisch over.
Af en toe kan ik idd. beter een pleister over mijn mond plakken. Het was in ieder geval níet persoonlijk bedoeld.
Wees niet verdrietig en aanvaard a.u.b. mijn excuses ! Ik wil niemand kwetsen!