Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 okt 2008 18:24

Ik kan me idd indenken dat je als zoiets is gebeurd je geen energie meer hebt om de vakbond er op af te sturen en weer je verhaal te moeten doen.

Wat doe je nu precies voor opleiding/ werk meissie 88?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 15 okt 2008 18:57

Ik heb de opleiding helpende dus gedaan...daarna kon i kgelijk aan de slag bij een verpleeghuis, waar ik nu al anderhalf jaar werk, en bevalt me op zich wel goed, maar niveau 3 komt er zeker nog! Volgend jaar mag ik de opleiding doen :)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 okt 2008 20:54

Heeft iemand vrijwilligerservaring bij de Zonnebloem vakanties?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 okt 2008 02:53

Nog niet, maar het lijkt me wel super om een keer te doen.
Ik denk dat het heel intensief is, maar dat je er ook veel voor terugkrijgt
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2008 07:11

ik ben twee keer met de PrinsWillemAlexander boot mee geweest (dit ging uit van de hervormde vrouwenbond). Was echt super leuk en gezellig.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 okt 2008 12:41

Ik ben 1 keer een week meegeweest met de boot. Super gaaf geeft heel veel voldoening al is het erg zwaar maar dat is het dubbel en dwars waard. ALs je ziet hoe de mensen er van genieten echt geweldig!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 okt 2008 13:39

dat lijkt mij idd ook wel het belangrijkste liefie :)
ik heb via m'n collega papieren gekregen om met zo'n boot mee te gaan!

verder heb ik 6 heerlijke rustige nachten gehad, totaal 9 nachten gedraaid dus ben benieuwd hoe het overdag op de afdeling gaat :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 okt 2008 01:00

9 nachten? achter elkaar?? :shock:
Daar moet ik echt niet aan denken!
Zit nu in m'n 4e en laatste maar vind het ook wel weer mooi geweest. Heb echt bijna geen sociaal leven dan..
Gelukkig was het hier alle nachten ongekend rustig. Lekker filmpjes gekeken. Heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 20 okt 2008 15:41

mijn nachten zitten er ook weer op! Op de eerste na (pt met urosepsis) was het heerlijk rustig.
PaSaP Hoogh!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 okt 2008 16:49

Ben blij dat ik geen nachtdiensten meer hoef te draaien.

Vandaag weer begonnen na een weekje vrij. Was gelijk weer een druk pittig dagje, maar komt vast allemaal goed. Woensdag loopt er iemand met mij mee die zich aan het orienteren is voor een baan binnen de zorg.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 okt 2008 16:54

vpk schreef:9 nachten? achter elkaar?? :shock:
Daar moet ik echt niet aan denken!
Zit nu in m'n 4e en laatste maar vind het ook wel weer mooi geweest. Heb echt bijna geen sociaal leven dan..
Gelukkig was het hier alle nachten ongekend rustig. Lekker filmpjes gekeken. Heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
nee, eerst 1tje, dan 2 dagen vrij (incl. 1 dag school) dan 2 nachten, dan 4 dagen vrij en daarna 6 nachten. Hebben ze gevraagd, ik vond het wel best. Achteraf is het nog snel gegaan maar als je er tegenaan kijkt... :?

Maar goed, ik ben er vanochtend uitgekomen, zo fris als n hoentje en donderdag ben ik weer overdag op de afdeling. Ik ben benieuwd hoe het reilt en zeilt! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 okt 2008 14:22

Ik kreeg net mijn uren saldo door gestuurd. Van de zomer hadden ze berekend dat ik eind oktober nog 12,5 uur overhad (vakantie en compensatie uren). Nu 2 maanden enorm veel gewerkt en eind december staat de teller op 51,3 uren. Dat is wel even iets anders zeg. Ze wilden het uitbetalen maar daar krijg je veel minder voor. Dus geef mij maar mooi vrije tijd 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 okt 2008 15:21

Hoe gaat het nu op je werk Gerdien ? Hebben jullie het nog verteld van de collega die zichzelf van het leven heeft beroofd zeg maar? (akelig om zo zelfs te schrijven :? )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 okt 2008 22:24

Nee, diegene die het weten (3 bewoners) die hebben we gezegd dat ze ziek was en is overleden. Verder niets concreets. Dit is al lastig genoeg omdat ze niet met emoties over weg kunnen.

Vanavond heeft er een jongen met mij mee gelopen, hij wilde zich orienteren op andere tak van de zorg. Hij vind het wel leuk en komt haar plek waarschijnlijk opvullen.

had ook een verjaardag waarbij ongeveer 15 mensen op visite kwamen. Dat was wel erg chaotisch en onpraktisch tegelijk. Het is met hard werken toch goed gekomen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 okt 2008 10:57

Ik heb voor mezelf besloten om in februari te gaan stoppen in de thuiszorg. Als mijn teammanager terug is van haar vakantie dan ga ik ff met haar babbelen en vertellen dat ik vertrek bij de thuiszorg. Mijn lichaam wil niet meer (m'n gewrichten etc, stijve vingers, zere knokkels en pijnlijke polsen). Ik ga als oppasvrouw aan de gang en blijf op de vrijdagochtend wel gewoon werken bij een gezinnetje.

Terug naar “Archief”