Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 okt 2008 11:04

Je kunt ook zeggen dat stukjes door familie (zoals levenslopen enzo :? ) tijdens het eten moeten. Zo hebben wij het gedaan. Ik vind stukjes geen ramp, maar geen levenslopen tijdens een feestavond met 250 gasten, waarvan de helft mij amper kent. Uiteindelijk kwam die van mij wel 's avonds, maargoed, echt fijn vond ik dat ook weer niet.
Stukjes van mijn vriendinnen kwamen allemaal 's avonds (en die waren niet pers‚ superleuk, maar ik vond het gewon zo keilief dat ze iets voor mij hadden bedacht, dat ik het alleen maar geweldig vond :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 okt 2008 11:18

Wij hadden een high tea, ook in buffet vorm. HEt was in een strandtent, dus iedereen kon lekker eten, drinken en strandwandelen! Als er bij de lokatie iets te doen is of dat je er kan wandelen is het sowieso niet snel te lang denk ik.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 okt 2008 12:20

hihi het klinkt zo gek: een levensloop vertellen van iemand die 20 is ;)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 22 okt 2008 12:55

@ Dine: dan moet je zeker geen gerbera's nemen. En nog even reclame maken met mijn favoriete bloemensoort: Tulpen. Kan ook super mooi staan in een boeket en je ziet het niet vaak. Hoeft ook niet te zwaar te zijn. Maar ze zijn niet heel het jaar door handig om in een boeket oid te stoppen.

@ MissF: Vond je dat dan niet onwijs 'steriel' staan dat wit? Ik zou het persoonlijk nooit doen. Ik hou wel van boeketten die afsteken bij de trouwjurk.
Hoe zag jullie dagindeling er trouwens uit? Zijn jullie 's avonds in de kerk getrouwd ofzo? Dat jullie van 3 tot 5 aan de koffie zaten?

@ 88alries88: Dat idee over stukje stof meegeven is inderdaad wel handig ja. Bedankt voor de tip!

Ik vind 3 uur voor eten niet lang. Ik hou er wel van om alles op mn gemakje te doen. En al zou je eerder klaar zijn. Ik neem aan dat je erna een receptie hebt. Dan kan je ook jezelf nog even opfrissen voor er een vloed aan mensen komt. En gewoon even tijd voor jezelf nemen. Heerlijk. Maar goed dat kan idd per mens verschillen. Ik wil dat er op mijn trouwdag niet gehaast wordt.

Stukjes onder het eten vind ik prima. Mijn a.s schoonmoeder zal wel een feestgids maken en dan moeten we liedjes daaruit zingen. Is altijd wel erg gezellig. Op de receptie wil ik liever geen stukjes. Deze duurt bij ons kort en ik wil gewoon op mijn gemak met andere mensen kunnen praten.
Voor de rest hebben wij nog een intieme feestavond na de receptie. Daar mogen wel stukjes gedaan worden, omdat ik dan weet dat er stukjes komen die wij ook waarderen en er geen suf lied komt die een of andere oom of tante die ik nooit zie geschreven heeft. Ik hou daar dus absoluut niet van. Ik heb liever wat van vrienden van ons, die weten wat bij ons past.

Ik heb trouwens ook nog een vraag. Ik kom zelf uit een grote familie. Veel ooms en tantes en neven en nichten. Eigenlijk heb ik er niets mee, maar toch zou ik ze willen uitnodigen voor de receptie. Wij willen echter niet 200 man oid op onze bruiloft en aangezien het in mijn familie de gewoonte is om alle kinderen mee te nemen, gaan we zelfs over de 200 gasten komen. Is het raar om alleen de ooms en tantes uit te nodigen en hoe maak je duidelijk dat alleen zij twee zijn uitgenodigd? Zou het overkomen als we op de kaart de uitnodiging allleen zetten ome ... en tante...? Zou dat niet stom overkomen? We willen gewoon graag een groep mensen uitnodigen die we ook nog spreken en niet mensen die we amper kennen en alleen komen omdat er wat te vieren is zeg maar.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 okt 2008 13:00

@ Kirsten, ik vond het prachtig, al dat wit. Om de witte hortensia zat wel een groen blad. Mijn man had ook een wit overhemd en witte stropdas, met een licht pak (ik vind het nog steeds meer lichtgrijs, volgens hem was het lichtbruin).
Ik hou zelf niet zo van die gekleurde boeketten, dat vind ik eerder wat goedkoperig staan, maar da's ook maar smaak :) Ik hou ook niet zo van gekleurde bossen bloemen in mijn huis. Het allerliefst zou ik hier ook alles wit hebben, met de bruine bank, bruine stoelen en bruine salontafel en bruine muur. Verder alles wit, heerlijk licht :)

Als je kids enzo niet op een receptie wilt, dan zet je meestal op een enveloppe: dhr en mevr. ......
Als de kinderen wel meemogen, dan zet je 'familie ....'
Ik heb ook al mijn nichten en neven van vaderskant niet uitgenodigd, ik ken de helft niet eens. Mijn mans neven en nichten wel allemaal, maar allemaal zonder kinderen. Anders werd het te gek. We zaten nu op 250 mensen, en dat waren echt alle mensen die we regelmatig zien (nouja, behalve mijn mans neven en nichten dan, maar daar is het gewoonte dat die altijd op bruiloften komen van elkaar). Ik vond 250 wel heel gezellig, maar ook onmogelijk om iedereen te spreken en dat was wel jammer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 okt 2008 13:04

Is helemaal niet raar om alleen ooms en tantes uit te nodigen. Wij nodigen ook alleen maar mijn ooms en tantes uit, want ik heb zelf ook veel ooms en tantes en als je dan de kinderen er nog bij gaat uitnodigen dan is het eind zoek.

Van mijn vriend zijn kant nodigen we wel 1 familie uit omdat we daan gewoon echt heel goed contact mee hebben, ook met de neven en nichten en die komen ook op de receptie.

Wij komen op ongeveer 160 mensen voor de receptie en 37/40 mensen voor het eten.

Het is jouw feestje en jij nodigt toch de mensen uit waarmee jij het wil vieren.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 okt 2008 14:09

wij hebben wel kinderen e.d. uitgenodigd. Verder alle tantes en ooms die we hadden, en zelfs ooms en tantes van m'n schoonouders :) die spreken we toch ook regelmatig. Verder vonden we het leuk als er kinderen bij waren, die vonden het helemaal super! Ze kregen een corsage met een snoepje er in, dat was top natuurlijk :D
en ze konden zich lekker uitleven want we hadden een grote zaal voor de receptie en feestavond!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 okt 2008 15:25

Wat gasten betreft moet je vooral doen wat je zelf het beste vindt: waarom neven en nichten waar je nooit contact mee hebt uitnodigen 'omdat het nu eenmaal zo hoort'? Kritiek krijg je toch wel, wat je ook doet, dus lekker laten praten...

Over een lapje stof van je bruidsjurk meegeven: bij mijn bruidsjurk kreeg ik nog de tip mee om dat in een gesloten envelop te doen, dan kan hij 'm ook meenemen naar de zaak waar hij zijn pak koopt en daar aan de verkoper geven, die kijkt er dan naar zonder dat je a.s. bruidegom het ziet. Dat natuurlijk alleen als je wilt dat je jurk écht een verrassing voor de bruidegom blijft. De mijne heeft de stofstalen gewoon gezien hoor, hij maakte zich toch al zo druk dat 'ie m'n jurk dalijk niet mooi vindt, dat ik hem die stress maar even ontnomen heb 8).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 okt 2008 15:26

Oh ja, nog over het buffet: bij ons raadden ze ook aan om daar 3 uur voor te rekenen, met op- en afruimen, verwisselen van van de gangen op het buffet schijnt behoorlijk wat tijd gemoeid te gaan...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 okt 2008 07:22

Komen die neven en nichten dan ook allemaal mee als je alleen uitnodigingen aan de ooms en tantes stuurt? Ga jij ook naar hun bruiloften?

Mijn man heeft ook superveel ooms en tantes en neven en nichten. We hebben de ooms en tantes uitgenodigd en als ze vroegen of de neven en nichten mee mochten dan mocht dat wel. Maar als je zelf een uitnodiging krijgt ga je er toch sneller even heen dan wanneer je ouders een uitnodiging krijgen en je kent die neef of nicht amper.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 23 okt 2008 07:48

Ik ga soms mee, als ik die nicht of neef goed ken, maar anders blijf ik ook thuis.
Ik ben alleen bang dat wij zo'n situatie krijgen dat alles gewoon meekomt. Ik heb er eigenlijk gewoon geen zin in.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 okt 2008 07:51

dan zet je gewoon dhr./mevr. op of de voornamen. Wij doen bij sommigen wel fam. en bij andere gewoon dhr./mevr.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 23 okt 2008 07:59

Ik wilde graag een kleine bruiloft... gewoon wat familie en veel vrienden, zodat er niet allemaal mensen in starre groepen bij elkaar zouden zitten omdat ze elkaar niet (goed) kennen.
Maar ja, dat was in zijn familie absoluut 'not done'... tegelijkertijd heeft zijn familie een ingewikkelde patchwork-structuur en hebben onze families verschillende nationaliteiten, dus lastig-lastig. :shock:

Uiteindelijk hebben we alle ooms en tantes van alle drie kanten van zijn familie uitgenodigd, met het verzoek, even aan te geven of hun kinderen ook komen. (ik weet het niet zeker, maar ik had het gevoel dat dat toch duidelijk mensen scheelt, zonder dat je ze beledigt)

Verder natuurlijk alle vrienden en natuurlijk mijn familie (die ik grotendeels ook maar 1x per jaar zie, maar ja, het zijn er ook niet zoveel).
Om de 'starheid' te voorkomen, hebben we een locatie gekozen, die uit verschillende zalen (rockbandje in de hoofdzaal, rustig jazzensemble in een 'tea room') en een aanliggend park bestond, zodat voor iedereen wat wils was.
:lol:
Oja, we hadden allebei een hekel aan stukjes, vooral door familieleden en hebben dat zo opgelost: stukjes waren alleen toegestaan, wanneer die tweetalig uitgevoerd werden.... :mrgreen: (je begrijpt: het bleef bij 1 stukje beperkt, van vrienden die net als wij grensoverschrijdende liefde gevonden hebben :lol:)

zo zie je maar: er zijn altijd oplossingen te vinden! En we hebben een enorm gave bruiloft gehad.

liefs, elvira

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 okt 2008 18:18

elvira (gast) schreef:Om de 'starheid' te voorkomen, hebben we een locatie gekozen, die uit verschillende zalen (rockbandje in de hoofdzaal, rustig jazzensemble in een 'tea room') en een aanliggend park bestond, zodat voor iedereen wat wils was.

Dat klinkt echt heel gaaf!

Wij hadden op onze bruiloft in de avond ook verschillende ruimtes, dat was ook erg leuk.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 okt 2008 19:31

Lalage schreef:
elvira (gast) schreef:Om de 'starheid' te voorkomen, hebben we een locatie gekozen, die uit verschillende zalen (rockbandje in de hoofdzaal, rustig jazzensemble in een 'tea room') en een aanliggend park bestond, zodat voor iedereen wat wils was.

Dat klinkt echt heel gaaf!

Wij hadden op onze bruiloft in de avond ook verschillende ruimtes, dat was ook erg leuk.
Inderdaad wel een leuk idee, al denk ik dat onze gasten toch vooral bij ons (in de zaal) willen zijn, omdat zo'n avond toch om het bruidspaar draait, anders wordt het meer een 'gewoon' feest.

Terug naar “Archief”