Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 21 okt 2008 19:31

nou, ik wil wel graag een lock machine hoor, alles ik maar eens geld over heb komt hij er ook, heerlijk met afwerken enz.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 21 okt 2008 19:34

Als je geen jersey, t-shirts ed naait, wat voor meerwaarde heeft een lockmachine dan boven gewoon zigzaggen met de naaimachine?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 okt 2008 19:37

mijn moeder naait gewoon met de lokmachine... gewoon die stikt meteen alles vast en werkt af! dus de rok een keer zo snel klaar!!

ze is em alleen nu nog nodig voor doorstikken ed!

fijn dat tie over is gekomen annet! wil wel het resultaat zien natuurlijk :oops: :wink:

ben hier inmiddels bezig met slabben! had nog wat reststof, kant en biesband net ff gehaald! dan kan ik ze net wat groter maken dan wat ze zijn in de winkel! die vind ik net aan d ekleine kant!

je ebt binnenkort ook weer een stoffenbeurs in zwolle, volgens mij 26 oktober, of 29 oktober, op de melkmarkt!

heidebloem@lokmachine werkt mooier af vind ik dan de gewone naaimachien!
ow... zie nu dat je lock zo schrijft.. vond het al een beetje geks taan :oops:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 okt 2008 19:52

*Annet* schreef:
Lockmachine is perfect. Ik ben zo blij dat ik er 1 heb! Je kunt je naaiwerk er heel mooi mee afwerken. Heb er ook een rolzoom op zitten. Als je bijv. een rok maakt van dunne stof kun je hem ff rolzomen en je bent klaar. ...

Genoeg reclame gemaakt? :lol:

dat lijkt me idd heel handig! ik heb pas een rok gemaakt waar je dat ook moest doen, stond in knippie dat je t ook kon zigzaggen, heb ik gedaan, maar vond ik niet echt mooi. toen heb ik de hele rok nog een keer gezigzagd (haha leuk woord) maar dan heel fijn , net of je knoopsgaten maakt.
gelukkig was het toen wel mooi.
dus voor zoiets zou ik toch wel graag een lockmachine hebben.
Nog ff doorsparen :P
Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 20:05

Misschien dat ik ook ga sparen voor een lockmachine, maar ja heb ook nog wel een paar andere dingen op mijn verlanglijstje staan, die zeg maar nuttig zijn... (nieuwe stofzuiger (dyson), wasdroger) dus tja prioriteiten.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 22 okt 2008 09:10

Heidebloem schreef:Als je geen jersey, t-shirts ed naait, wat voor meerwaarde heeft een lockmachine dan boven gewoon zigzaggen met de naaimachine?

veel sneller, mooier, en het snijd de stof dus het ziet er super strak uit,
maar ja helaas onbreekt hier het geld voor een lock

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 okt 2008 09:33

Als je allemaal van die dure apparaten koopt zijn zelfgemaakte kleren toch helemaal niet voordeliger meer?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 22 okt 2008 09:43

nee , dat is ook zo, maar het is wel leuk , je kan dingen, maken zoals jij ze hebben wilt

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 okt 2008 10:06

Ik dacht ook dat genaaide kleren sowieso niet goedkoper meer zijn. Tegenwoordig kun je alles ontzettend goedkoop in de winkel krijgen. Het is dus meer voor de hobby.
En ik wilde het zelf erg graag omdat ik heel graag veel rokjes draag, maar dan hele aparte, en daar betaal je in de winkel meer als 100 euro voor, en dat wil ik niet. DUs als ik ooit die rokjes kan naaien, dan gaat mijn hart open :D
Maar pas vertelde iemand mij dat ze voor 15 euro (inclusief alle stof en garen) een heel pak met een nette broek en een jasje voor zichzelf had genaaid. Tja, dat is dan toch echt wel goedkoper dan in de winkel. Dan heb je de kosten voor de naaimachine er zo uit!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 okt 2008 12:27

Ik denk ook niet dat alles goedkoper is, een rokje voor jezelf wel, maar een broekje voor de jongens al weer niet. Hier doe ik het ook niet voor de goedkoopte, maar omdat ik het leuk vind. Ik vind het vooral leuk om dingetjes voor in huis te maken. Vanavond ga ik beginnen met een tafelkleed en kwil ook nog een tafelloper maken.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 okt 2008 15:20

Een wat ouder gemeentelid zei tegen mijn moeder toen ze weer 'ns lapjes gekocht had bij de stoffenkraam: "Zo, heb je werk weer werk gekocht?" Zo kun je het natuurlijk ook bekijken :mrgreen:

*edit: "zij" i.p.v. "zei" :roll: :oops:
Laatst gewijzigd door LeChat op 23 okt 2008 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 okt 2008 06:00

Mijn husband wil ook graag een goede boormachine, schroeftol enz. gebruiken. Dus hij zei toen ik weer zat te tobben: flkr weg dat ding en we gaan een goeje halen. Maakt hij met liefde veel overuren voor. Of ik kon hem kopen doordat ik zoveel geld overhield van de kinderbijslag, dat weet ik niet meer. Heb hem nu al weer jaar of 4.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 okt 2008 13:35

zijn er nog mensen die lapjes stof met plaatjes over hbben? een plaatje moet ongeveer minimaal vijf bij vijf zijn! voorkeur van die hollandse! :oops:

ben nl aant slabben maken! als ik dr af heb, zal ik ze wel ff showen!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 28 okt 2008 14:36

Heb geen stof over, ben wel benieuwd naar het resultaat!
AfbeeldingAfbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 okt 2008 15:07

jij gaat toch niet mijn idee van mij overnemen he!

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/creannet/

ga nu meteen maar ff reclame maken voor mezelf........
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”