Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 okt 2008 15:00

Bij ons in de kerk sowieso alleen 's ochtend oppas. Soms gata hij wel, soms blift hij bij ons in de kerk zitten. Ligt eraan of ik zondagsschool heb. Ingewikkeld verhaal. En dan gaat een van ons om de beurten 's avonds alleen dus. Als hij naar de oppas gaat dan zijn we er trouwens of zelf bij, of hij slaapt.
Thuis hebben we 1 keer oppas gehad, een hele goede vriendin van ons met drie kinderen (dus ervaren) maar die is nu verhuisd dus voorlopig zitten we binnen :)
Maar goed, ellende hier want Michael wil zijn fles niet meer. Hij drinkt zo'n 300 cc over de hele dag, veel te weinig natuurlijk, maar wil wel gewoon vast eten. Ik ga morgen naar het CB, want die is alleen morgen open en tot die tijd geef ik hem geen vaste happen meer, maar alleen fles. Mijn opa, oom en neefje zijn er nu en ze zijn helemaal weg van 'm :mrgreen:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 okt 2008 16:19

@liefje, die laarsjes van Danique zijn echt gaaf zeg! Echte meisjeslaarsjes met dat lak en toch zijn ze stoer! Heel leuk!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 okt 2008 16:42

liefie schreef:Ik vind een kind naar de oppas brengen niet slecht maar ik vind gewoon dat je als ouders verantwoordelijk bent en daar zal je dus ook dingen voor moeten laten. Je kindje af en toe eens weg brengen oke maar ik denk dat dat bij ons niet veel zal gebeuren.
Misschien erg ouderwets maar ik ben zo thuis ook grootgebracht terwijl alle 2 de ouders werken. Maar wij waren nooit alleen thuis (op oudere leeftijd natuurlijk wel eens)
dat bedoelde ik liefie, je hebt een verantwoordelijkheid idd :)

@lammetje: kunnen jullie dan niet om de beurt naar de kerk? Zoals ik eerder uitlegde in het topic: mijn schoonouders gingen altijd om de beurt. Tot de kinderen groot genoeg waren mee te gaan toen gingen ze met z'n allen
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 okt 2008 17:01

bloempie schreef:@liefje, die laarsjes van Danique zijn echt gaaf zeg! Echte meisjeslaarsjes met dat lak en toch zijn ze stoer! Heel leuk!

Bedankt.... ze loopt er ook zo wijs op te stappen :)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 okt 2008 18:59

kwebbel schreef:
rosekapje schreef:wij deden de kinderen ook altijd gelijk de eerste zondag na de kraamweek naar de creche, Christiaan was ook 1,5 week en Simon bijna 2 (weken dan he).
Vind je dat niet erg snel ? Mijn schoonmoeder heeft de kinderen NOOIT naar de oppas gebracht, ze gingen gewoon om en om naar de kerk. 's Ochtends zij, 's avonds m'n schoonvader. En als de kinderen groot genoeg waren nam hij/zij ze mee de Kerk in. De oppas is natuurlijk prachtig, maar het lijkt mij persoonlijk zelf niet zo leuk voor de kinderen. Ik heb dan altijd het idee: Papa en mama willen saampjes naar de kerk dus de kinderen moeten naar de oppas. Ik snap het wel dat je samen naar het Woord wil luisteren! Maar ik weet niet of ik er voor zou kiezen. Nogmaals dat is persoonlijk :) ik wil je niet aanvallen :wink:

rosekapje schreef:Als ze zo jong zijn merken ze er juist nog niks van, ze gingen goed gevuld erheen en sliepen gewoon door. In het begin zei ik wel dat als ze wakker werden en ze gingen huilen ze mij direct konden halen. Christiaan vind het leuk bij de oppas, maar gaat tegewoordig ook al wel eens mee de kerk in (voor de preek breng ik hem dan wel weg) en dat gaat goed, hij vind het orgel helemaal leuk.
ja dat zie je bij ons ook nog wel eens, voor de preek naar de oppas brengen. Dat schijnt heel populair te zijn :)[/quote

Ik zit nooit samen met mijn man in de kerk, die is namelijk ouderling :wink:
de oppas is ervoor en als het goed gaat waarom niet, christiaan wou een tijdje niet, dan gaan we gewoon niet. Naar verjaardagen gaan we vaak om en om of hebben we oppas aan huis. een nichtje of een meisje van de kerk. Ik heb ook vriendinnen die er dramatisch over doen, de oppas bij de kerk of een oppasje aan huis en die brengen wel de kinderen drie dagen naar het kinderdagverblijf omdat ze zonodig moeten werken. Dan snap ik dus echt niet waar je moeilijk over doet.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 okt 2008 19:08

kwebbel schreef:
liefie schreef:Ik vind een kind naar de oppas brengen niet slecht maar ik vind gewoon dat je als ouders verantwoordelijk bent en daar zal je dus ook dingen voor moeten laten. Je kindje af en toe eens weg brengen oke maar ik denk dat dat bij ons niet veel zal gebeuren.
Misschien erg ouderwets maar ik ben zo thuis ook grootgebracht terwijl alle 2 de ouders werken. Maar wij waren nooit alleen thuis (op oudere leeftijd natuurlijk wel eens)
dat bedoelde ik liefie, je hebt een verantwoordelijkheid idd :)

@lammetje: kunnen jullie dan niet om de beurt naar de kerk? Zoals ik eerder uitlegde in het topic: mijn schoonouders gingen altijd om de beurt. Tot de kinderen groot genoeg waren mee te gaan toen gingen ze met z'n allen

we gaan dus ook om de beurt, maar een van ons blijft dus gewoon thuis. Dat bedoelde ik met de zin "dus we blijven gewoon thuis" Had ik even om de beurt tussen moeten zetten voor de duidelijkheid :wink:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 okt 2008 09:18

liefje schreef:Bij deze...Danique met haar nieuwe laarsjes!

Afbeelding

En voor de hele nieuwschierige ;)

Afbeelding

Leuke laarsjes!!
Ze zijn bijna hetzelfde als de laklaarsjes die wij verkopen :wink:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 okt 2008 09:26

Mijn papa en mama hebben van mijn bed een hoog bed gemaakt en ik kan er al zelf in en uit klimmen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog 2 foto's van mij vlak voordat ik naar bed ging

Afbeelding

Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 okt 2008 09:37

Wat leuk vlinder! Ziet er trouwens ook een lief-winkeltje bij jullie omdat hij zon shirtje aan hebt?

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 okt 2008 09:59

Nee ik ben een paar weken terug wezen shoppen in Arnhem en daar zat een Lief winkeltje :-)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 21 okt 2008 10:03

Leuke foto`s vlinder!
Is dat Timo zijn pyama wat hij aan heeft? die overall?

zou best kunnen dat jullie die laarsjes verkopen, brakkies zijn het.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 okt 2008 10:08

Dank je :-)

Ja dat is zijn pyama, met Cars erop ( is hij helemaal weg van op het moment)

Ah oke ja die verkopen wij ook! goeie keus :mrgreen:

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 21 okt 2008 10:13

Leuke foto's Vlinder! Gaat hij 's nachts wel eens er uit?
Leuk bed hoor.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 21 okt 2008 10:20

Soms komt hij er weleens uit maar dat deed hij ook al toen zijn bed nog laag was.
Dat schijnt ook weer een periode te zijn.

Binnenkort ga ik alles schilderen en gaat het behang eraf.
Ik heb al iets heel leuks bedacht voor zijn kamertje maar dat zien jullie nog wel ;-) :-)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 21 okt 2008 10:35

Leuk dat cars!!
haha ik dacht al wat een witte naden door dat rode behang heen :lol:

Wat kosten ze bij jullie?

Terug naar “Archief”