Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 okt 2008 21:13

Wat een onwijs gaaf bedje missF!! En knap hoor, dat hemeltje. Ik heb toen lekker mijn moeder ingeschakeld om de wieg te bekleden :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 okt 2008 21:48

MissF schreef:
paprikameisje2 schreef:leuk!! knap gedaan ookhoor!! top!

ps.. ander vraagje.. vind je dat touw ed neit griezelig?? :oops:

Ja idd, voor als het een baby'tje is kan het goed. Daarna moeten we sowieso iets anders bedenken. Toen mijn ouders en opa en oma het bedje gebruikten deden ze er na een tijdje ook het touw uit (of wat ze er oko doorheen deden), maar hoe ze het op hebben gelost weet ik niet, kzal het eens navragen. Ik zie anders ook al een arm kinderhoofdje door die touwtje ja ;)

tis dus al een heel oud bedje! ik vind dat je een mega leuk orgineel kamertje krijgt zo!! enig!!

k ben oo niet zo vna die truttige babykamertjes met overal beerjtes o diertjes op het behang! dit is lekker tijdloos en kan voor jochie en meisje!

heidebloem: leuk!! die bloemetjes opd at zakje, zijn dat van die vilten die je bij de action of zeeman kan kopen? blijven die goed in de was? of weet je dat niet?? k moet nog wat pimpen, en daar zijn die wel goed voor, maar ik durf ze er niet op te zetten! :oops:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 okt 2008 16:39

Mensen toch, wat zijn jullie creatief! Jullie stonden zeker vooraan toen dat werd uitgedeeld :). Heel leuk weer allemaal. Vooral de spulletjes van Heidebloem zou ik zo willen meenemen ;)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 okt 2008 21:07

Leuk dasje ppm, past goed bij de jas!

Missf knap hoor, kvind het ook een heel leuk bedje.

heidebloem zie geen foto's helaas.

kheb een foto gemaakt van Simon onder zijn nieuwe dekbedhoesje, zal hem zsm proberen te plaatsen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 okt 2008 15:44

Even een vraagje.
Het lijkt mij wel leuk om een keer zelf kussenhoezen te maken.
Alleen 1 probleem ik kan niet naaien.
Zou het te doen zijn voor een onervaren iemand of kan ik er beter niet aan beginnen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 okt 2008 15:48

Ach, als ik zie dat ik nu (en ik heb welgetelt 2 lessen gehad!) zelf een hemeltje en gordijnen naai, dan lukken jou kussenhoesjes ook echt wel!
Als je maar even weet hoe de naaimachine werkt. Maar dat staat ook wel op internet. En dan zijn kussenhoesjes gewoon lapjes aan elkaar naaien volgens mij, ligt eraan of je het met rits wilt, volgens mij is dat lastiger, maar als je het doet zoals kussenslopen, dan is het best te doen denk ik.

Mijn eerste gordijn is ook af. Nu de andere nog, maar dat zijn van die lange einden, dat vind ik minder leuk. Al dat afspelden. Al is het, nu er 1 klaar is, wel gewoon gaaf om te zien :)
Maandag maar verder met mijn positieblouse, anders kan ik die niet eens meer aan voor het kindje er is :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 18 okt 2008 15:52

Wij willen natuurlijk wel foto's zien!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 okt 2008 16:17

Dat is ook een beetje het punt ik heb geen naaimachine, toen dacht ik dat je misschien ook op de 1 of andere manier het zonder naaimachine kan maken :oops:
Of is dit echt een domme gedachten?

Maar ik ben ook wel benieuwd hoor Missf naat je gordijnen.
Vind het wel knap van je en terwijl je nog maar 2 lessen hebt gehad, misschien toch in de vingers.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 okt 2008 16:50

Tuinfluiter schreef:Dat is ook een beetje het punt ik heb geen naaimachine, toen dacht ik dat je misschien ook op de 1 of andere manier het zonder naaimachine kan maken :oops:
Of is dit echt een domme gedachten?

Maar ik ben ook wel benieuwd hoor Missf naat je gordijnen.
Vind het wel knap van je en terwijl je nog maar 2 lessen hebt gehad, misschien toch in de vingers.

Volgens mij best wel hoor. Gewoon zelf heel netjes aan elkaar zetten, met naald en draad? En dan binnenstebuiten keren. Dan ziet niemand er iets van. Of zou ik ook te simpel denken? :D

Als het andere gordijn af is zal ik wel weer een fotootje maken, want dan is het kamertje sowieso helemaal af. (whaha, echt erg, ik moet nog 3 maanden ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 19 okt 2008 10:29

Nieuwe poging om foto's zichtbaar te plaatsen...
Afbeelding

Afbeelding

En een stoffen slinger:

Afbeelding

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 19 okt 2008 10:39

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Inmiddels verkoop ik mijn creatieve uitingen voor Woord en Daad.

@Paprikameisje: het zijn idd bloemen van de action, of ze goed blijven in de was weet ik niet, ik gebruik ze alleen op dingen die je zelden of nooit hoeft te wassen. Anders zou ik adviseren stoffen bloemen te maken met vliesofix. (Koop je in de stoffenwinkel, teken je een bloem op, strijk het op stof, dan strijk je het op het shirt oid.)

Zo heb ik bijvoorbeeld dit slabbetje voorzien van een letter:

Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 okt 2008 19:03

erg leuke dingen heidebloem! Dat soort dingen vind ik dus ook leuk om te maken.
Mag ik vragen hoe jij die slinger gemaakt hebt?
Als ik het goed zie heb je de vlaggetjes met een kartelschaar genkipt, gaat het dan niet verder rafelen?
kwil er ook nog 1 maken voor de verjaardagen hier.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 20 okt 2008 19:17

Nee, heb ze niet met de kartelschaar geknipt, gewoon 'gezigzagd' op de naaimachine. Je kunt ze ook dubbel nemen en dan keren, maar dat kost 2 x zoveel stof.
En dan breed biaisband dubbel als lint.

Heb ook een jongensvariant gemaakt:

Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 okt 2008 19:30

Dat ziet er leuk uit, Heidebloem! 'k Wilde net zeggen: volgens mij zijn ze gezigzagd, maar je hebt zelf al gereageerd :).

@degene die kussenslopen wil maken: dat kan best met de hand en is ook niet moeilijk, gewoon goed opmeten bij een gekochte kussensloop, maar het lijkt me wel een rotklus eerlijk gezegd... alleen saai rechtuit naaien met de hand... da's met een naaimachine zo gepiept en dan kun je je lekker uitleven op een brodderierandje of zoiets... Je zou ook een goedkope naaimachine kunnen kopen, of een tweedehands op de kop tikken?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 okt 2008 20:19

Kussenhoesjes zou ik gewoon proberen op de naaimachine, dat lukt je echt wel. Misschien dat je een naaimachine kan lenen van iemand die je kent?

Ik heb trouwens een goedkope van de makro gehad, geen succes, heb laatst een aanbieding van brother gekocht, bevalt stukken beter, was niet duur en is zo'n ding met computer.

Terug naar “Archief”