De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 okt 2008 14:27

misschien is de situatie wel anders. Wij wonen sinds april/mei al bij elkaar. Januari a.s. hopen we te gaan trouwen, dus bij elkaar slapen etc.

Het voelt zo onnatuurlijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 okt 2008 15:09

Dan is NFP toch een prima alternatief? Je moet daar dacht ik wel een cursus voor volgen, dus dan moet je wel binnenkort daarmee aan de slag gaan. En dan kan je misschien ook nog meer te weten komen over wat jouw lichaam je nu lijkt te zeggen...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 okt 2008 15:24

Evelien, je moet gewoon niet aan de pil gaan als je dat tegenstaat. Probeer iets te vinden waar jullie je goed in voelen.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 17 okt 2008 15:27

@Evelien: Wij gebruiken ook de NFP-methode. En het bevalt ons heel goed. Is even betrouwbaar als de pil en wij sjoemelen sinds kort regelmatig met de regels, om het uit te proberen, maar er is nog steeds goed gegaan.
Je leert je hele lichaam kennen, echt heel mooi. En je bent beiden verantwoordelijk (de pil hoef je alleen als vrouw in te nemen, maar hierbij wordt ook je vriend/man betrokken)
Wij hebben de cursus gevolgd. Het is vier avonden. Zie verder of PB me:
www.nfp-nederland.nl

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 okt 2008 15:41

Waarom zijn jullie eigenlijk aan de NFP-methode begonnen? Omdat jullie het pilgebruik onnatuurlijk vonden oid? Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Zelf ben ik niet van de NFP. Je lichaam leren kennen lijkt mij wel boeiend en mooi, maar het lijkt mij vooral onbetrouwbaar. (ik zeg niet dat het onbetrouwbaar is, maar dat het voor mijn gevoel zo lijkt). Verder zie ik pilgebruik als een verantwoordelijkheid van beide personen. Mijn vriend en ik spreken ook af dat we samen voor de pil kiezen. Dat ik er aan moet denken dat ik die op tijd e.d. in moet nemen maakt mij niet zo heel veel uit. Ik zie nou niet in waarom ik meer verantwoordelijk voor de anticonceptie ben dan mijn a.s. man. Deze post is overigens niet bedoeld om de discussie NFP-methode goed of slecht op te laten waaien, maar ik ben gewoon benieuwd waarom je 'tegen' de pil (en ook andere anticonceptie) bent.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 17 okt 2008 15:59

Als je er geen goed gevoel bij hebt dan moet je het zeker niet doen! En als je het aan je lichaam kan merken dan is dat zeker niet verkeerd. Denk dat de pil voor sommige mensen makkelijker is, omdat die heel onregelmatig ongesteld zijn, dus meer moeite mee hebben om het op de natuurlijke wijze te doen/laten (om het zo maar es te zeggen).

Denk dat het heel erg persoonlijk is en het niet direct met alleen of samen verantwoordelijk te maken heeft.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 okt 2008 16:14

Ik dacht dat de pil een abortieve werking had. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. En dat gaf mij een vreemd gevoel. Misschien gewoon proberen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 okt 2008 18:05

@kirsten: als jij de pil slikt, heb jij ook te maken met eventuele bijwerkingen en je man niet...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 17 okt 2008 18:16

@Kirsten: Wij hebben de keus voor NFP gemaakt, omdat we daar het beste gevoel bij hadden, ik vind het persoonlijk voor mij/ons een (christelijk) verantwoorde keuze (ik ben daar met de pil nl. nog niet over uit :? ). En aangezien ik toen genoeg aan mn hoofd had, wist ik niet wat de pil evt aan bijwerkingen bij mij zou kunnen doen.
Maar ik had er wel vanaf het begin af aan vertrouwen in, en als je dat niet hebt geeft het je alleen onzekerheid, denk ik.
Maar ik wil nog eens benadrukken: het is echt zuiver en betrouwbaar.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 okt 2008 18:23

NdW schreef:@Evelien: Wij gebruiken ook de NFP-methode. En het bevalt ons heel goed. Is even betrouwbaar als de pil en wij sjoemelen sinds kort regelmatig met de regels, om het uit te proberen, maar er is nog steeds goed gegaan.

Gevaarlijk spelletje...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 18 okt 2008 18:54

Acire schreef:
NdW schreef:@Evelien: Wij gebruiken ook de NFP-methode. En het bevalt ons heel goed. Is even betrouwbaar als de pil en wij sjoemelen sinds kort regelmatig met de regels, om het uit te proberen, maar er is nog steeds goed gegaan.

Gevaarlijk spelletje...

Nee hoor... je moet het natuurlijk alleen doen als er een kindje welkom is. :)

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 19 okt 2008 10:46

Ben voor mezelf ook wat terughoudend met de pil. Nu hoeft het op dit moment voor mij niet als anticonceptie, maar ik denk er wel eens over na.

Vind het toch een hele ingreep in het natuurlijke ritme van mijn lichaam. De eierstokken worden 'in slaap gesust', het baarmoederslijmvlies verandert enz. En dat is de werking, dan heb ik het nog niet over de bijwerkingen. Niet dat je daar altijd last van krijgt, maar toch, je slikt iets 'onnatuurlijks' terwijl je niets mankeert. De cyclus wordt volledig 'om zeep geholpen'.

Weet voor mezelf nog niet zo of dat de bedoeling wel is. Of God dat (voor mij persoonlijk!) een goed 'plan' vindt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2008 12:01

de natuurlijke methode is ook niet goed, lees 1 kor. 7 maar eens.

De natuurlijke methode is daarom onbijbels.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 okt 2008 18:32

ik ben gister met de pil begonnen... lag al op bed.. en het schoot me ineens te binnen dat ik de pil nog moest nemen.. begint al lekker dus :mrgreen:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 okt 2008 01:19

Ik denk er ook over de pil te gaan nemen. Dan maar die vijf kilo erbij of is dat een fabeltje?

Terug naar “Archief”