John Knox schreef:Beste mensen,
Pas op voor de EO-Jongerendag. EO betekent Eeuwige Ondergang. Men laat de wet niet horen. Daarom kunnen de jongeren niet worden aangesproken op hun levenswijze. Het evangelie is puur arminiaans, dus kijk uit. De entourage en sfeer is ook eerder gelijkend op een disco dan op een kerk waar de waarheid gepreekt wordt.
Groeten,
John
als ik dit lees springen de tranen me in de ogen. pfff. lees jij soms niet de hele bijbel? stukje van "oordeel niet opdat gij niet..." of "verwijder eerst die balk in je eigen oog..."
ben ook erg benieuwd of je er wel eens geweest bent. zo niet, dan mag je 12 juni met me mee. je moet inderdaad naar de vruchten kijken, en ik kan je zeggen dat ik die ontdekt hebt. bij verscheidene bekenden. dan heb ik het nog niet eens over de onbekenden... en ook al kwam er "maar" 1 iemand tot bekering op die dag, dan is er al een groot feest in de hemel. bovendien ben ik verscheidene keren in een disco geweest, maar die sfeer en entourage is er TOTAAL NIET mee te vergelijken. ik heb nl in de disco God nooit gevoeld, op de EO-JD wel.
EO betekent zeker geen eeuwige ondergang, eerder Eeuwige Ontmoeting, met God. Maar blij vooruitzicht dat mij streelt!

ik ben er inderdaad nog nooit geweest, maar er staat wel altijd een verslag in de krant
Dat is idd het RD, lees het ook altijd weer. jammer dat ze dingen weglaten en toevoegen. je krijgt een scheefgetrokken beeld. maar das logisch, als je er met een vooroordeel heenga, ipv biddend.
dat klopt, en Wim Grandia is bv ook gewoon Hervomd, en Constantijn Geluk bijvoorbeeld ook. Henk Binnendijk is dan wel weg, maar die is ook Hervormd. zo zie je maar weer, niet allemaal evangelisch.Trouwens iemand die denkt dat de Evangelische Omroep gevormd wordt door alleen evangelischen is abuis, er zijn denk ik meer traditionele kerken dan evangelische kerken vertegenwoordigd (het is Opwekking niet!) O.a. dominee van de Veer is gewoon christelijk gereformeerd.
en ik hoop dat er wat meer respect mag zijn voor elkaar. we denken niet allemaal hetzelfde, so what?