meissie88 schreef:christien schreef:
Vorige week is er een leerling op staande voet ontslagen die in de zelfde groep gestart is als ik. Wat er precies gebeurd is weet ik niet,
maar tís toch wel appart als je bijna met je opleiding klaar bent!!
Maar goed ze ontslaan je niet voor niets natuurlijk op staande voet.
Sommige tehuizen zijn heel makkelijk in iemand 'op staande voet opslaan'... Ik heb zelf ook ooit op staande voet ontslag gekregen...reden; Die wist ik zelf toch wel?
het liep niet lekker met m'n opleiding, maar dat het zo dramatisch was had niemand verwacht...zelfs m'n collega's niet...
(Dat was ook in 'n verpleeghuis, maar dat snap je ws wel

)
Ze was op dinsdag nog aan het werk, en woensdag ochtend is het ontdekt en ´smiddags is ze bij de directeur geroepen, en op non actief gesteld,
woensdag aan het einde van de middag heeft ze nog een gesprek gehad, toen alles uitgezocht was en is ze per direct ontslagen, dit heb ik gehoord van de teamleidster.
Op zich word je bij ons in de instelling niet zo gauw ontslagen, collega die evv-er is heeft tot twee keer geld gestolen van de kookpot, dit is uit gekomen, en heeft ze terug moeten betalen, maar is niet ontslagen.
Dus wat ze heeft gedaan weet ik niet, maar je word niet zomaar ontslagen!
Je kan niet op staande voet ontslagen worden, als het met je opleiding niet zo loopt,
alleen om de reden, dat je geweld hebt gebruikt, of intimidatie tegen over clienten, personeel enz.
En idd stelen.
Dat zijn volgens mij de enige dingen waarom je ontslagen kan worden.