Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 okt 2008 11:23

mijn broer die eet en vreet echt alles wat los en vast zit..... en blijft gewoon mager. Heeft ook te maken met je stofwisseling (schildklier productie). Kijk ik werk in de thuiszorg (veel beweging) en eet ook geen tussendoortjes. Maar ik blijf een stevig persoon. Ik zal ook nooit en ook nooit slank worden.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 09 okt 2008 13:24

Wij eten hier ook praktisch geen koeken en chips maar ik val nou niet echt af. Mijn man wel omdat hij super veel beweging heeft op z'n werk.
Ik zit hier te twijfelen om misschien naar een sportschool te gaan. Mijn conditie is echt waardeloos, er kan wel een kilootje of 5-10 af en ik wil wat strakker in m'n vel komen. Nu m'n man ook maar 's zover zien te krijgen ;)
Als wij kindertjes krijgen zullen die waarschijnlijk wel aanleg hebben voor overgewicht, mijn man is van kindsaf aan al te zwaar.
Dus ons plan is wel om ze ook gelijk een goed voedingspatroon aan te leren, dan hoeven ze dat ook niet meer af te leren. Bij ons thuis vroeger was het eten van koekjes en snoepjes echt standaard en dat vind ik nu niet bepaald nodig en ongezond.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 okt 2008 15:26

Kijk een keer een koekje, snoepje of een chippie is niet erg. Als het maar geen standaard wordt uitgedeelt aan kinderen.

Leer ze maar lekker fruit te eten. Bijv. leg een schaal stukjes fruit en doe er een prikkertje op met een vlaggetje. Het scheelt zoveel hoe je het brengt en geeft. Mijn zus heeft bijv. een soort van schaal in de vorm van een vlinder, daar legt ze dan stukjes fruit op. Zet het op tafel en is zo leeg.

Mijn neefje pas: mag ik een appel? Ja hoor prima, heeftie helemaal op gegeten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 okt 2008 15:36

Valt mij op dat overal in de winkels wel iets aan kinderen wordt gegeven.
We waren bij de bakker mag ze een korstje? Ik zei nee hoor want dan eet ze straks niet kijken ze je echt vreemd aan.
Komen we bij de slager mag ze een stukje worst. Dat is maar iets kleins vind ik niet erg. Toen kwamen we bij de groenteboer mag ze een banaan.
Ik weer nee hoor we moeten zo eten.
Toen waren we in de supermarkt mag ze een snoepje :roll:
En zo gaat het maar verder is niet mijn eigen kindje maar ik vind wel beetje teveel van het goede om zoveel te geven aan een kindje van 1,5jaar.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 09 okt 2008 17:13

Er is inmiddels 2 kilo af :D Op naar de 5!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 okt 2008 09:10

Goed zo!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 okt 2008 09:51

Wij hadden het daar vanmorgen nog over, wat doe je met je kinderen, m.b.t. snoepjes, koekjes, groenten enzo.
Ik ben opgegroeid met 4 x p.w. groenten, verder 1 x patat, 1 x macaroni zonder groenten en 1 x rijst met sat‚saus. Dat wil ik wel voorkomen. Wij eten nu samen sowieso bijna altijd 6 x per week groenten. Dat hoop ik wel vol te houden.
Maar als een kind in de winkel een stukje brood of een banaan krijgt, zou het mij niet kunnen schelen. En een snoepje ook niet. Tussen de middag eten we toch gewoon brood, als het kind dan geen boterham meer wil, boeit me dat niks. Maar al die koeken en snoepjes tussendoor, vind ik ook niet zo nodig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 okt 2008 10:23

Nee dat willen wij ook voorkomen. Nu is het wel zo dat mn man een enorme snoeperd is. Hij kijkt niet op een pak koeken meer of minder. Wij hebben het er al wel over gehad dat we zo laat mogelijk snoep gaan geven. Rozijntjes of iets dergelijks wel, maar geen chips en snoep enzo. Maar goed...dat is volgens mijn off topic.

Ik moet nog 5,5 kg kwijt. De andere zwangerschapskilo's zijn er gelukkig al af. Het probleem is we dat dat precies de kilo's zijn om weer in mn kleding te kunnen.Ik kan nog steeds niet mn kleding aan....behoorlijk frusterend. Lijnen mag ook niet ivm borstvoeding. Iemand nog een tip hoe ik die kilo's eraf kan krijgen?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 10 okt 2008 10:30

Heel veel beweging :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 okt 2008 11:02

het gaat al wel anders met een 2e kind.. MIlan kreeg niet zo snel chips enzo.. nu krijgt hij op zondag wel een bakje.. maar dan kan ik Matteo toch moeilijk overslaan? die is ook niet gek :mrgreen:

Als ik Milan een stukje cake geef.. en hem dan een biscuitje.. dan is hij het daar echt niet mee eens.. en als MIlan dan niet oplet.. dan wisselt hij het om :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 10 okt 2008 11:13

Ik kan me voorstellen dat het met een 2e kindje lastig is. Als ze in de winkel wat krijgen zou ik daar niet zoveel moeite mee hebben. Maar goed ik ga dan ook niet én naar de supermarkt, én naar de bakker én naar de slager. Dus de kans dat ze 3 dingen achter elkaar krijgen is vrij klein en dan eten ze maar wat minder brood 's middags.
Ik probeer hier ook elke dag groente te eten. Door de pasta of nasi e.d. gooi ik ook gewoon 400 gram groente en bij de patat eten we regelmatig sla of een pot worteltjes. Zo zou ik het met kids ook doen. Prima 1x per week patat, maar wel met groente.
Ik denk dat wij met kids (net zoals nu) alleen biscuitjes in huis hebben en een keer in 't weekend misschien wat lekkers.
Rozijntjes en van die appeldingetjes van de Hema ofzo, daar heb ik geen moeite mee maar ik vind het onnodig om een klein kind al direct snoep te geven. Dan geef ik ze liever fruit en een soepstengel.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 okt 2008 18:51

hier ook laat snoep gegeven. Nog steeds eet Christiaan niet veel snoep, behalve bij al zijn oma's. Simon eet nog steeds geen snoepgoed, rozijntjes vind hij niet eens lekker. Voor de rest een lange vinger of een plakje ontbijtkoek, 's middags eten ze fruit en dan is het ook al zo weer etenstijd.

Bij mij mogen ze ook wel het lekkers wat ze aangeboden krijgen, alleen Simon krijgt nog niks, hooguit een keer een plakje worst bij de slager dat vind hij wel lekker.
Wel doe ik zo als ze aardig wat gesnoept hebben onderweg krijgen ze thuis niks meer bij het drinken.

Nibbit eet Simon wel, want dat heeft hij gewoon heel goed in de gaten als Christiaan dat wel krijgt en hij niet, maar das 1 keer in de week, soms nog niet eens.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 okt 2008 20:14

liefie schreef:Valt mij op dat overal in de winkels wel iets aan kinderen wordt gegeven.
We waren bij de bakker mag ze een korstje? Ik zei nee hoor want dan eet ze straks niet kijken ze je echt vreemd aan.
Komen we bij de slager mag ze een stukje worst. Dat is maar iets kleins vind ik niet erg. Toen kwamen we bij de groenteboer mag ze een banaan.
Ik weer nee hoor we moeten zo eten.
Toen waren we in de supermarkt mag ze een snoepje :roll:
En zo gaat het maar verder is niet mijn eigen kindje maar ik vind wel beetje teveel van het goede om zoveel te geven aan een kindje van 1,5jaar.
Ja vind ik ook! Ik vind het echt veel. Ik erger me dan ook rot als mensen gaan winkelen met het brood van de bakker nog in het mondje van het kind en ondertussen hups de supermarkt in, papa bellen om te overleggen wat we gaan eten.
Grrr ik kan mij daar zo kwaad om maken :x ik kreeg ook niet altijd wat hoor! Mijn moeder zei ook wel eens: nee we moeten zo eten, en dan kon ik op m'n kop gaan staan maar ik kreeg echt niks.
Nu weet je gewoon dat ze groot gelijk had, toen kon je dr wel schieten :roll: ik zou mijn kinderen ook niet altijd wat laten krijgen, bijv. koekjes, korstjes, plakjes kaas en worst e.d.

@MissF: vind jij het niet belangrijk dan dat ze 2 bruine boterhammen eten i.p.v. plakjes worst van de slager? Ik zou voor de boterham gaan, of de worst meenemen voor op de boterham :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 okt 2008 20:22

Nee hoor, volgens mij is dat plakje worst amper meer of minder slecht/goed dan een bruine boterham. En ik vind het nog meer onzin dat een kind eerst iets van kaas of worst op brood moet voor het hagelslag mag. Worst en kaas schijnen zelfs slechter te zijn dan hagelslag.
Onderzoeken zeggen steeds weer iets anders. Dus ik weet ook amper meer wat ik kan vertrouwen. En een plakje worst en een stukje brood bij de slager en de bakker is toch exact hetzelfde als een boterham met een plakje worst erop? En of het kind het nou bij de bakker en slager krijgt( wat toch veel leuker is dan dat het van mama moet) of van mij, het blijft hetzelfde voedingsmiddel :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 okt 2008 07:43

Het maakt denk ik echt veel uit hoe je in je jeugd hebt leren eten:
* Wij kregen thuis nooit snoep, alleen soms bij oma inderdaad. Ik koop nu ook nooit snoep, heb het nooit in huis.
* Mijn moeder zat 's middags altijd klaar met een pot thee en de koekjesdoos. Ze houdt heel erg van koekjes en dat merk ik nu: als we koekjes in huis hebben vind ik het soms moeilijk om er maar eentje te nemen en geen twee of drie. Daarom had ik toen ik op kamers woonde alleen koekjes in huis als er bezoek kwam, maar manlief wil wel koekjes dus nu hebben we ze wel. Ik heb nu iets minder de neiging om de hele doos leeg te eten, maar dat heeft wel even geduurd ;)
* Groente aten we thuis bijna elke dag en dat doe ik nu ook, ik heb ook van mijn moeder geleerd om lekker te koken.
* We hadden nooit wit brood, altijd alleen bruin. Dat neem je ook over.
* Op zaterdagavond mochten we een pak of fles drinken uitzoeken en kregen we een bakje chips (een zak gedeeld door vijf). Door de week dronken we thee en melk, geen frisdrank. Ik koop nu ook weinig pakken en flessen, alleen soms een pak sinaasappelsap voor de vitamientjes.

Dus goed dat jullie hier zo bewust mee bezig zijn, want je kind gaat later waarschijnlijk zo eten als jullie hem of haar hebben voor gedaan!

Terug naar “Archief”