belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 jun 2008 19:15

ring schreef:Heeft er hier iemand ervaring met als je wederhelft als taal van de liefde heeft 'lichamelijke aanraking' en de andere partij heeft 'samen praten'? Vind het soms best moeilijk om daar evenwicht in te vinden... :x
Als die wederhelft begrijpt/beseft dat voor jou praten heel belangrijk is en hij/zij wil daar zeker wel aan tegemoet komen maar vind dat praten erg moeilijk, kan het soms (zeker als je elkaar 'n weekje niet gezien hebt, met 'n weekendrelatie zoals wij die hebben) erg goed werken om eerst die 'lichamelijke aanraking' in praktijk te brengen, daardoor kom je weer dichter bij elkaar, ben je weer helemaal vertrouwd en daarna is het voor hen ook makkelijker om te praten... omdat je op dat moment zo dicht bij elkaar 'zit'.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 okt 2008 20:37

Wat het belangrijkste is in een relatie?
Natuurlijk, dat ze een behoorlijk woordje over de grens spreekt! Want het is toch veel te saai als ze altijd alleen maar Nederlands spreekt. Je wilt wat afwisseling in huis (en daarbuiten).
De relatie wordt er ongetwijfeld ook niet beter op, als je haar regelmatig afblaft met: "Houd nou eens op met dat eeuwige Nederlands, en spreek ook eens een keer wat anders!!" [-X :oops:

Dus: dat ze voldoende van de buitenlandse talen kent, of natuurlijk een vrouw uit het buitenland. :D 6:)
Hmm, een lieve russin lijkt me wel wat! :yum: :jaknikken:
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 10 okt 2008 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 okt 2008 20:39

en of ze van schoonmaken houdt is niet van belang :wink: :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 okt 2008 20:42

kwebbel schreef:en of ze van schoonmaken houdt is niet van belang :wink: :mrgreen:

Ja, dat ook wel. Maar dit is weer eens een ander gezichtspunt/aspect. :)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 okt 2008 20:42

Boekenlezer schreef:Wat het belangrijkste is in een relatie?
Natuurlijk, dat ze een behoorlijk woordje over de grens spreekt! Want het is toch veel te saai als ze altijd alleen maar Nederlands spreekt. Je wilt wat afwisseling in huis (en daarbuiten).
De relatie wordt er ongetwijfeld ook niet beter op, als je haar regelmatig afblaft met: "Houd nou eens op met dat eeuwige Nederlands, en spreek ook eens een keer wat anders!!" [-X :oops:

Dus: dat ze voldoende van de buitenlandse talen kent, of natuurlijk een vrouw uit het buitenland. :D 6:)

dan zou je eens met mijn broer moeten babbelen (die heeft een russische vrouw)... :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 okt 2008 20:53

Evelien schreef:
Boekenlezer schreef:Wat het belangrijkste is in een relatie?

dan zou je eens met mijn broer moeten babbelen (die heeft een russische vrouw)... :wink:

En, loopt dat huwelijk goed?
In de vakantie, toen ik in Rusland was, hadden we het in de groep (het subgroepje op dat moment) eens over internationale huwelijken, maar dat dat vaak is: in het begin lijkt het allemaal mooi, maar later gaan de cultuurverschillen sterker spelen, en dan loopt het vaak stuk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 okt 2008 20:56

ze zijn al bijna 4 jaar getrouwd. Hebben 1 kind.

Zoals het nu gaat, gaat het enorm goed.

Komt miss. doordat mijn schoonzus en mijn broer in hun vrijgezelle leven ook veel van de wereld hebben gezien en niet altijd in hun eigen land hebben gewoond.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 okt 2008 07:34

Op tv zie je weleens van die 40+ Nederlandse mannen die dan een Russisch/Thais/Filippijns meisje trouwen van rond de 20. Dat lijkt me niet zo gezond. Vooral als ze elkaar amper verstaan vind ik het vreemd. Maar boekenlezer, jij hebt blijkbaar een talenknobbel dus als zij dat ook heeft dan lijkt me dat geen probleem ;) Je kunt ook allebei Esperanto leren, dat leer je vrij snel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 okt 2008 08:25

hehe laat mijn schoonzus 2 jaar ouder zijn. :D

Mijn schoonzus ziet er absoluut niet russisch uit (praat wel russisch met haar kind en dat vindt ik heel erg mooi om te zien).

Mijn nichtje krijgt al vroeg mer 4 talen te maken: frans, engels, russisch en nederlands.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 okt 2008 13:35

Mijn vorige buurman was getrouwd met een vrouw uit Zuid-korea.
(Geen groot leeftijdsverschil.) Zij sprak Duits, Engels en gebrekkig
Nederlands. 't Was wel een vriendelijke vrouw (ook christelijk),
maar toch, ... een hele andere achtergrond.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 okt 2008 19:07

Lalage schreef:Op tv zie je weleens van die 40+ Nederlandse mannen die dan een Russisch/Thais/Filippijns meisje trouwen van rond de 20. Dat lijkt me niet zo gezond. Vooral als ze elkaar amper verstaan vind ik het vreemd. Maar boekenlezer, jij hebt blijkbaar een talenknobbel dus als zij dat ook heeft dan lijkt me dat geen probleem ;) Je kunt ook allebei Esperanto leren, dat leer je vrij snel.

Aan contacten via internet leggen om tot een relatie te komen doe ik niet echt, maar rondkijken is altijd wel leuk. Zo was ik vanmiddag eens bezig om via Google e.e.a. over de Russische taal op te zoeken. Maar je komt bij het zoeken ook wel eens op zijspoortjes, die wel met je ingetypte trefwoord van doen hebben, maar die toch net een wat ander onderwerp zijn dan waar je eigenlijk naar zocht. Toch kan dat soms erg leuk zijn!
Zo kwam ik uit bij een zekere Tatiana. Hmm, ziet er niet verkeerd uit zo. En verder... she speaks English. Of course, me too. :| Sie spricht Deutsch. Aber fein! :D E lei parla italiano! Quello mi piace molto! d:)b |:)| Italiano è una lingua bellissima. Ze zal neem ik aan ook wel iets spreken wat in de buurt komt van het Russisch? Wit-russisch (bjelarus), dat is een taal waar ik verder niet echt wat van weet. Ik heb er alleen wat over gelezen in Wikipedia, maar ik herinner mij daar nu niets van. Dat zal wel lijken op Russisch?
Er staat bij dat ze christelijk is. Nu ja, het lijkt me wel afwachten wat dat precies inhoudt. In Rusland is 75% Russisch-Orthodox, waarvan 10% praktizerend. Maar goed, het kan een aanknopingspunt zijn in religieus opzicht.
En ze is van een best wel mooie leeftijd. Zit niet zo ver van mijn leeftijd vandaan.
Ja, mooie vrouw! :jaknikken:

Ja, ik heb het normaal niet zo op internet als het om contacten maken gaat die over relatie gaan. Ik zie mezelf al aankomen: 'ja hallo, ik zoek een vrouw, en misschien ben jij er wel een voor mij.' Pff, dat is toch vreselijk saai en nietszeggend op die manier! Maar met zo iemand als daarnet zou ik wel e.e.a. weten om over te beginnen! Daarmee kan ik het nog eens over wat interessants hebben!
Ze woont alleen wel erg ver weg. Dat gaat een hoop moeite kosten om een afspraakje te maken, gezien wat ik weet over het regelen van een russisch visum! (Niet dat ik het nou echt van plan ben, maar fantaseren is altijd leuk...) En ik vraag me ook een beetje af wat die russische vrouwen voor man verwachten/wensen. Een geslaagde manager met behoorlijk wat geld of zo? Of kan een heel gewone arbeider - die weliswaar best intelligent is, maar niet zo'n carrièremens, en die een heel gewoon salaris heeft - als ik er ook nog mee door?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 okt 2008 09:38

Non parlo Italiano, vengo dall'Olanda
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 12 okt 2008 16:36

Waarom zoek je een Russische vrouw dan, Boekenlezer?
Je maakt het jezelf nogal moeilijk. Maar misschien is dat juist de uitdaging :P

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 okt 2008 09:09

kwebbel schreef:Non parlo Italiano, vengo dall'Olanda

Ma parli italiano!
(Om even in de stijl te blijven van die vrouw van die TV-cameraploeg in Moskou, waarmee ik sprak. Ik vertelde aan haar in het Russisch dat ik Engels en Duits spreek, waarop zij zei (vertaald): "Maar je spreekt Russisch".)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 okt 2008 09:13

ChupaChups schreef:Waarom zoek je een Russische vrouw dan, Boekenlezer?
Je maakt het jezelf nogal moeilijk. Maar misschien is dat juist de uitdaging :P

Zoeken? Zoek ik...? :? Nu ja, zie mijn vorige verhaal.

Maar het moet gezegd worden dat die Slavische vrouwen wel iets hebben, wat Nederlandse vrouwen niet op die manier hebben. Ze zijn anders dan Nederlandse vrouwen. Dat is heel duidelijk te voelen met de intuïtie. Ze hebben iets meeslepends, iets vertederends, of hoe ik het ook precies moet noemen. Het komt i.i.g. nogal aantrekkelijk op mij over in eerste instantie.
Dat ontdekte ik in 2005 met Poolse dames, en ik herkende het dit jaar weer helemaal in Rusland.

Maar om met zo'n vrouw uit Rusland echt contact te leggen via het web, daar zitten natuurlijk wel haken en ogen aan. Ze woont erg ver weg, dus kost het organiseren van een ontmoeting veel inspanning. Ten eerste moet je voor Rusland een visum aanvragen. Door de russische bureaucratie gaat daar al de nodige tijd overheen. (Ik heb er inmiddels enige ervaringskennis van.) En dan moet je met het vliegtuig drie uur erheen vliegen. Tel daar nog de nodige tijd bij op op de luchthavens: op Schiphol 2 uur van te voren aanwezig zijn, en in Rusland dan nog een uur in de rij staan om je paspoort en visum te laten controleren. Pff, dat is nogal wat! Dan kun je maar het beste daar overnachten in een hotel, en pas de volgende dag weer teruggaan. Zo wordt een ontmoeting wel een hele onderneming! Eerlijk gezegd verlang ik bepaald niet naar al die rompslomp. :neeschudden: :(
Hier nog een internetpagina over wat er zoal bij komt kijken: Ben je gek genoeg om een Russische vrouw te trouwen?

Terug naar “Archief”