De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 okt 2008 20:00

Even googlen en je vindt verschillende meningen: van geen enkel verhoogd risico tot veel meer risico op borstkanker door de pil. Dat verhoogde risico komt vooral voor bij vrouwen die voor hun 20ste al zijn begonnen met de pil en bij vrouwen met het BCRA-gen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 09 okt 2008 21:32

Ik las trouwens ook op internet dat de kans op eierstokkanker e.d. door de pil juist daalt. Als ik kijk op dezelfde site die gegeven werd, zijn er nog veel meer factoren die de kans vergroten. Vergeleken bij die kansen valt die 'pil'kans bijna in het niet. Daar zou ik me eerder zorgen om gaan maken.
Ik ga het nog even nazoeken allemaal, vind het wel interessant.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 okt 2008 06:23

Inderdaad Kirsten: je kunt je beter zorgen maken over overgewicht of hoge bloeddruk als je bang bent voor kanker. Gezond eten en niet roken helpen ook mee om het risico te verlagen.

De pil is het betrouwbaarste middel om zwangerschap te voorkomen, zelfs nog betrouwbaarder dan sterilisatie van de vrouw. Dus ik blijf het ding nog wel even slikken...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 okt 2008 09:09

Ik heb me voorbereid door beetje na te denken. Had ook van bijwerkingen gehoord en was beetje huiverig voor al die hormonen. Ik kreeg toen eerst microgynon 20. Daar kreeg ik doorbraakbloedingen van dus toen ben ik naar 30 gegaan.

En, ik heb m al een week achter elkaar niet vergeten 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 okt 2008 20:18

ik wilde het net vragen hoe het ging met slikken en of je het niet vergat 8) ik heb Microgynon20 en ik heb nergens last van! Ik had 30 maar voelde ik mij zo opgeblazen van... nu valt het mee.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 10 okt 2008 20:52

Lalage schreef:De pil is het betrouwbaarste middel om zwangerschap te voorkomen, zelfs nog betrouwbaarder dan sterilisatie van de vrouw. Dus ik blijf het ding nog wel even slikken...

Hangt er vanaf of de eileiders bij sterilisatie alleen afgeklemd worden of volledig doorgenomen.

Overigens kan roken en de pil slikken wel een gevaarlijke combi zijn, mede door het verhoogde risico op trombose.
AfbeeldingAfbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 okt 2008 21:38

kwebbel schreef:ik wilde het net vragen hoe het ging met slikken en of je het niet vergat 8) ik heb Microgynon20 en ik heb nergens last van! Ik had 30 maar voelde ik mij zo opgeblazen van... nu valt het mee.

Oh, opgeblazen gevoel? Ik weet niet eens wat dat is.
Misschien ben ik zwaarder ofzo, dan kun je wat meer hormonen hebben geloof ik.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 okt 2008 07:29

Heidebloem schreef:
Lalage schreef:De pil is het betrouwbaarste middel om zwangerschap te voorkomen, zelfs nog betrouwbaarder dan sterilisatie van de vrouw. Dus ik blijf het ding nog wel even slikken...

Hangt er vanaf of de eileiders bij sterilisatie alleen afgeklemd worden of volledig doorgenomen.

Hmm ja dat zat ik me ook al af te vragen, als ze helemaal door zijn kan het toch niet meer aan elkaar groeien. Ik baseerde me op de Pearl index en dan heb je van die tabelletjes. Maar het schijnt dat als je je voor je 30ste laat steriliseren, de kans vrij groot is dat je er spijt van krijgt (20% ofzo) en daarom zijn er ook weinig gynaecologen die bij jonge vrouwen zo'n operatie willen doen. Dus blijf ik nog wel even aan de pil, misschien dat over een paar jaar ineens die eierstokken beginnen te rammelen. Je weet maar nooit, al kan ik het me nu amper voorstellen ;)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 okt 2008 08:25

Acire schreef:En, ik heb m al een week achter elkaar niet vergeten 8)
Het komt in je systeem. :wink:

@Lalage: rammelende eierstokken... dat vind ik zo'n náre uitdrukking, misschien omdat ik het te letterlijk neem 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 okt 2008 09:53

Mm..ik slik de M30 en heb wel het idee dat ik meer pukkels en puistjes erbij heb gekregen...beetje jammer want had juist gehoopt op die strakke stralende huid! :P Dat opgeblazen gevoel heb ik af en toe ook wel Kwebbel, maar misschien heeft dat ook wel te maken met slecht slapen ofzo. (bij mij dan he)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 okt 2008 15:54

LeChat schreef:@Lalage: rammelende eierstokken... dat vind ik zo'n náre uitdrukking, misschien omdat ik het te letterlijk neem 8)

hahaha ja het is ook een vreemde uitdrukking ;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 okt 2008 20:18

*proest* Denkt aan Jochem Myjer en zijn stuk over eierstokken...
Even op youtube zoeken als je hard wilt lachen :D
pobody's nerfect

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 okt 2008 16:40

LeChat schreef:
Acire schreef:En, ik heb m al een week achter elkaar niet vergeten 8)
Het komt in je systeem. :wink:

Uhm. Niet. Laatst vergeten. Kwam er veel te laat achter. Volgens www.pilvergeten.nl is er dan nog niets aan de hand. Pfffoei...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 okt 2008 14:15

Ik zit zo te twijfelen he. Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Aan de pil of de natuurlijke methode. Als ik er aan denk om de pil te gaan gebruiken krijg ik er geen prettig en fijne gedachten bij. Bij de natuurlijke methode heb ik het zelfde maar toch ook weer net even iets anders.

En het klinkt misschien heel gek, maar ik heb het idee dat het niet zo heel snel gaat gebeuren om zwanger te gaan raken zodra we getrouwd zijn. Als ik zo naar m'n lichaam luister. Zijn er meer mensen die dat zo ervaren en/of voelen? En is dit gek om er zo over na te denken?

En hebben jullie nog tips voor ons?

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 17 okt 2008 14:25

Evelien, bedoel je dat je het toch een raar idee vind dat je de 'boel' zelf gaat regelen?

Ik(we moeten ik eigelijk zeggen) heb er ook een tijdlang over na zitten denken, en ben uiteindelijk wel aan de pil gegaan. Wij willen gewoon geen risico lopen om gelijk zwanger te zijn, niet omdat een kindje niet welkom zou zijn, maar omdat ikzelf altijd heel erg moet wennen aan een nieuwe situatie. Op de natuurlijk manier zijn we gewoon bang dat we toch teveel risico nemen.

Misschien moet je gewoon bijv. aan de pil beginnen en dan kijken hoe je jezelf erbij voelt, voelt het dan ook niet goed, gelijk stoppen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Terug naar “Archief”