Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 okt 2008 13:50

rosekapje schreef:
pol schreef:Rianne is in de vakantie zindelijk geworden! 's nachts redde ze het vaak ook nog. Alles deed ze op de wc. Knap he, maar nu..... 3 weken later.....
alles weer in de luier. En ze geeft er zelf geen lor om.
Wie o wie herkent dit en wat moeten we doen?

herkenbaar, helaas...

geen idee wat ik eraan doen moet. heb er op het cb overgehad en die zeggen over een tijdje twee dagen in zijn onderbroek laten lopen :roll:

O ik had al een onderbroek in een luierbroekje gedaan, maar ze zei ijskoud dat ze zere billen had en gaf er niks om. Gisteren had ze ook in haar broek gepoept dus ik was flink kwaad, vanmorgen deed ze het op de pot, maar plassen interesseert ze geen lor. Gewoon in een onderbroek gaat niet, want we hebben vloerbedekking en dat vind ik smerig als al die plasjes erop komen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 okt 2008 14:29

soms reageren kindern zo als er iets is veranderd in de thuissituatie of als er ongemerkt spanningen zijn!

hie rook van die adviezen!

cb gaf aan dat ik mocht fietsen, ze was toen zeven maand, iedereen die ik tegenkom bemoeide ermee door te zeggen dta ze nog veel te klein was! terwij ze echt goed zat, en het cb had het gezegd, dus ik twijfelde er ook niet aan!
tja.. soms moet je als moeder je standpunten goed verdedingen!

maar vaak denk ik... tis mijn kind.. bemoei met je eigen! k druf het alleen nog niet te zeggen :oops:

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 09 okt 2008 14:35

Bij ons ging het zindelijk worden uiteindelijk heel makkelijk. Tot 2 jaar en 10 maanden weigerde emneer zelfs maar met zijn broek aan op een potje te zitten. Uiteindelijk heb ik hem er een keer toe verleid en ging het als een tierelier. Hij bleek het gewoon heel eng te vinden. En ik straal steeds uit dat het me niets interesseert dat hij een ongelukje heeft, we maken het gewoonnschoon. Uiteindelijk vindt hij het vervelender dan ik.

Wat ik wil zeggen, hoe oud zijn jullie kinderen? Misschien zijn ze gewoon te jong. Dan moet je het uitstellen of anders zelf het tijdstip aangeven dat ze weer even naar de wc moeten gaan (dat leer je wel een beetje aanvoelen, merk ik). Je moet maar denken: als ze maar voor 4 jaar overdag zindelijk zijn is het vroeg genoeg.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 okt 2008 17:33

Normaal geef ik buiten bedtijd om geen speen, maar hij zit nu met speen in mond in zijn wipstoel te spelen. Wat een slechte zaak! :oops:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 09 okt 2008 17:36

Haha Laura, soms op bepaalde momenten ga je toch even van je standpunt af :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 okt 2008 17:40

Nou, dat is helemaal waar. En dan kun je mooi gaan zeggen: dat doe ik later nooooooit....daar kom je soms echt op terug hoor. Zeker als je eten moet gaan koken ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 okt 2008 17:44

als een kind maar niet heel de dag met de speen in z'n mond zit. Vindt ik zoiets vreselijks.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 okt 2008 17:49

Dat je van bepaalde standpunten terugkomt herken ik nu ook al. Ik vond altijd dat een kind s'avonds in bed moest slapen. Hugo huilde echter zo erg de hele dag dat ik al blij was als hij s'avonds tegen ons aan in slaap viel. Hij heeft zo heel veel avonden al tegen ons aan liggen slapen. Nu proberen we hem weer in bed te krijgen, het gaat al wel de goede kant op.

Maarre het cb heeft ook wel vreemde standpunten. Hugo duimt al...ziet er zo schattig uit! Van het cb moeten we hem dat nu al afleren :roll: . Stel je voor dat hij later een beugel krijgt! Van het cb moet hij aan de speen, maar die blieft hij niet.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 okt 2008 18:04

Annemiek van 4 heeft 's nachts nog steeds een speen. Ze vindt dat ding overheerlijk!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 okt 2008 18:22

Caroline duimt ook, staat zo schattig. Het nadeel is dus dat ze overdag ook vaak zit te tutten. Smeer er byt ex op, als ik eraan denk. Ze vraagt er zelf ook wel om! Als ze een speen echt niet willen nemen ze hem ook niet. Laat maar lekker duimen hoor.

Ventje van mijn schoonzus is al 4 en nog niet zindelijk. Ze baalt als een stekker en heeft van alles geprobeerd maar hij verhipt het.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 09 okt 2008 18:51

Ik heb ook enorm lang geduimd. Tot ik mijn beugel kreeg, ben toen gelijk gestopt. Ik weet nog dat ik het helemaal niet leuk vond :mrgreen:

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 09 okt 2008 18:52

Lastig pol. Kan erg frustrerend zijn lijkt me, als je weet dat ze het gewoon konden.... Misschien heeft het nog even de tijd nodig.

Mn zusje had toen ze net ff 4 was, altijd het probleem dat ze nat thuis kwam van school. Ze vertikte het gewoon om op school te gaan plassen, of deed het onderweg op de fiets nog even.
Terwijl ze het eerst wel kon en je weet dat ze het gewoon kan. Dan kan dat zo frustrerend zijn als ze steeds nat thuis komen. Mn ma bleef er nog vrij rustig onder. Maar als ik zag dat ze nat thuis kwam kon ik echt heel boos worden.

Maar helpt iets van een beloning niet dan?

@ Annet: wat een stunt van Danny om een schuursponsje te gebruiken :P
erg leuke foto's trouwens. Hoe oud is je oudste inmiddels al dan?
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 okt 2008 19:59

middelste van 4?

marco is 11
robert is 8
danny is 3
caroline is 2

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 okt 2008 20:04

LauraC schreef:Nou, dat is helemaal waar. En dan kun je mooi gaan zeggen: dat doe ik later nooooooit....daar kom je soms echt op terug hoor. Zeker als je eten moet gaan koken ;)

haha.. dit geldt zeer zeker voor mij! at ik allemaal wel niet heb gezegd...

k kon zo makkelijk een kind laten huilen, --> k had haar vast en zat zelf nog een potje mee te janken :oops:

en dat is nog maar één ding van de vele :oops:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 09 okt 2008 21:34

paprikameisje2 schreef:
LauraC schreef:Nou, dat is helemaal waar. En dan kun je mooi gaan zeggen: dat doe ik later nooooooit....daar kom je soms echt op terug hoor. Zeker als je eten moet gaan koken ;)

haha.. dit geldt zeer zeker voor mij! at ik allemaal wel niet heb gezegd...

k kon zo makkelijk een kind laten huilen, --> k had haar vast en zat zelf nog een potje mee te janken :oops:

en dat is nog maar één ding van de vele :oops:

Dat getuigt wel er van dat je van je kleintje houdt in ieder geval.

Terug naar “Archief”