Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 09 okt 2008 13:00

Misschien ben ik wel te zeurderig. Tuurlijk, ik laat ook wel is wat liggen, zeker qua was, maar ik was ook dus ik weet wanneer ik het ga wassen, hij niet, maar wel klagen als hij geen onderbroeken meer heeft ofzo :mrgreen:

Anderzijds zit ik nu te bedenken dat ik dat doe en hij pakt als we op de bank hangen vaak wat te drinken en wat lekkers.

Ach, het zal wel mannelijk zijn...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 09 okt 2008 13:05

Ik herken het wel! Mijn man heeft er ook een handje van... ik vind nu ook het aanrecht vol kruimels, koffiekopje in de kamer, vuile was op de grond, bed meestal niet opgemaakt, lege verpakkingen achterlaten, e.d.
Als ik 't aan 'm vraag doet 'ie 't soms wel maar hij kan het net zo goed na een paar keer weer vergeten.
Waar hij zich heel erg aan ergert is als ik de borden na het eten even op tafel laat staan en iets later opruimt. Nee, dat moet gelijk naar de keuken!
Maar zondagavond toen ik thuis kwam had hij wel allemaal kaarsjes aangezet in de kamer en pannenkoeken gebakken en even later ook de afwas gedaan. :D
Maar 't kan soms gruwelijk irritant zijn en hij geeft ook wel aan dat hij het vaak niet ziet (grrr... kan ik me moeilijk voorstellen!)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 okt 2008 13:15

ChupaChups schreef:De mijne doet wel wat, :) maar niet altijd uit zichzelf gewoon omdat ze het werk niet zien zoals wij. Vind ik ook niet erg eigenlijk.

Denk dat je gelijk hebt. Die van mij zegt ook dat hij het echt niet ziet. Dat vind ik dan weer zo onvoorstelbaar...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 okt 2008 14:08

Haha, die van mij is erger, maar dan de andere kant op. Die ziet echt alles! En ik ben soms best makkelijker met een boek op de bank laten liggen ofzo. Nee, hij ruimt het dan netjes op (ja, ook die van mij). Soms wel irritant. Dan ga ik me afvragen of ik het dan wel goed genoeg doe :oops: . Maar moet er gewoon maar blij mee zijn :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 okt 2008 14:22

Ik denk dat mijn vriend straks net zo is als Daatjes man... hij is nu al veel netter en preciezer dan ik.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 09 okt 2008 14:30

Nou dan ga ik die soda in ieder geval niet proberen PPM!
Enne, ik heb ook geen last van gele vlekken, maart degene die naast mij ligt wel. Misschien is twee moltons een idee :-)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 okt 2008 14:57

Haha. Mijn man is juist heel opruimerig. Daardoor ben ik altijd m'n spullen kwijt 8) Het verschil is, dat ik 1 keer per dag tijd vrijmaak om alles op te ruimen, terwijl hij alles tussendoor opruimt. Maar ok, zo houden we het samen netjes.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 okt 2008 09:54

Mijn man ziet dat soort dingen ook vaak niet. Ik ben ermee opgehouden om erover te strijden. Het had toch geen resultaat. Af en toe vraag ik het nog...maar meestal niet. Geven en nemen is het toch :D .

Afgelopen week was ik voor het eerst een paar uur weg naar de bevalling. Mijn man zou thuis zijn met Hugo. De wasmachine stond aan. Ik had gehoopt dat hij dan de was op zou hangen, vaatwasser zou vullen en eventueel zou koken.Niets van dat alles. Hij lag languit op bed een filmpje te kijken met Hugo slapend op zn buik, Maar ze hadden het heel gezellig gehad met zn tweeën. Ach .... ik denk dat Hugo zich later eerder gezelligheid zal herinneren als een opgeruimd huis.

Ik ga vandaag enorm aan de slag met de kamer en badkamer. De hele week nog niets gedaan!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 okt 2008 10:43

Ik moet het ook wel vragen aan mijn man, of hij zoiets wil doen idd. Want hij w‚‚t ook niet altijd als ik de wasmachine aan heb gezet, of dat de vaatwasser vol is, als ik hem dicht heb gedaan. Maar heel soms vraag ik het wel eens.
Hij is trouwens wel heel netjes als ie de keuken opruimt. We hebben de afspraak dat als we allebei hebben gewerkt, ik altijd kook (dat doe ik sowieso alle doordeweekse dagen omdat ik eerder thuis ben) en hij de boel opruimt. Als ik niet heb gewerkt doe ik het allebei. Maar als hij opruimt, is het ook altijd blinkend schoon. Terwijl ik vaak denk: ach, dat fornhuis komt morgen wel.

Ik heb vandaag trouwens boven alles gedaan, beneden nog een keertje snel alles, de was in de machine gestopt. Nog even strijken zo, en dan kan het weer voorlopig :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 10 okt 2008 11:18

Mijn man werkt 60 uur per week dus in het huishouden doet hij niets. Hij legt altijd de kinderen op bed als hij op tijd thuis is zodat ik de vaat kan opruimen en het huis aan kant kan maken. Als ik zaterdags werk en hij thuis is dan ruimt hij wel op. Verder gooit hij nog steeds zijn was naast de wasmand in plaats van erin, laat hij zijn bord/mok etc staan, gooit de krant naast de krantenbak en maakt hij zooi in zijn klerenkast. Droogt de douche alleen uit als ik het naar hem roep..

Maar ach, ik heb toch niets beters te doen de hele dag :mrgreen:

Klusjes doet hij wel maar doet er weken over voor iets af is, dit komt vooral door zijn werk, gewoon geen tijd. Zijn enige 'vaste' taak is de kliko aanstampen en aan de dijk zetten.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 10 okt 2008 11:50

Klusjes doet hij wel maar doet er weken over voor iets af is, dit komt vooral door zijn werk, gewoon geen tijd. Zijn enige 'vaste' taak is de kliko aanstampen en aan de dijk zetten.

Toch is het ook een mentaliteitskwestie. Was in de wasmand en mok/bord op het aanrecht is geen huishoudelijke taak ,maar een gewoonte. Zo geldt het voor meer dingen. Dus daar kun je hem best op aanspreken ook al werkt hij 80 uur!! En dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is snap ik ook wel hoor.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 okt 2008 11:59

Kwestie van opvoeding denk ik ook. Mijn man heeft een zeer dominante moeder die daar alles zelluf doet en de kinderen hoeven niks te doen en dan denken ze dat ze in hun "trouw"ook niks hoeven te doen. Vergeet het maar, maar slordigheid is in ons geval aangeleerd! en gemakzucht trouwens.
De schuur moet ie ook weer nodig opruimen, maar we willen eerst morgen nog een dagje weg.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 okt 2008 12:07

Klusjes doet mijn man vaak meteen. Hij kan toch niet stil zitten, en is vaak de hele zaterdag druk met van alles en nog wat.
Nu heeftie zelf twee dakramen in het dak gezet, volgende week doet hij de nieuwe verwarmingen erin. En nu istie alweer aan het kijken wat zijn volgende project is.
En de zaterdagen dat hij niet zo'n groot project heeft, doet hij alles wat ik vraag, zoals rolgordijn ophangen, lampen ophangen, kasten in elkaar zetten. Hij is al blij als ik het niet zelf meer ga doen, dus dan doet hij het vaak meteen :)
Ik ben onwijs blij met mijn klussende man :D (en alstie dan zijn ontbijtbord laat staan, dan denk ik maar aan alle zaterdagen die hij druk is met andere dingen en vergeef ik het hem weer ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 10 okt 2008 13:29

Vooral kleding slingert altijd rond hier. Van mijn man dus...en dan moet ik maar raden steeds wat er nou in de was moet en wat niet. En dan gooi ik alles erin en is het de volgende dag: hé waar is dat t-shirt nou??? :mrgreen:

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 10 okt 2008 13:58

mijn man doet heel veel :wink:

doet zelf de was in de mand zelfs de zakken leeg gehaald
stofzuigerd of dweilt (als ik niet fit ben)
ruimt de vaatwasser in of uit
mest iedere dag de paardenstallen voor me uit :lol:
het grasmaaien

Terug naar “Archief”