tante-tortel schreef:Helpt dat alleen tegen het zweten? Of ook tegen de lucht?
Ik merk dat als ik panty's draag ik ook van die stinkende voeten krijg.
Maar sinds ik gewoon van die katoenen soks draag en ze elke dag verschoon is dat eigenlijk weg.
Maar ik moet zeggen dat het niet zo erg is als ik hier lees, druipende handen......lijkt me erg lastig.
Het help tegen het zweten en tegen de lucht. Nare luchtjes krijg je niet meer, want je zweet niet meer.
Eerder kon ik ook nooit gekleurde kleding dragen, nu heb ik bijna alleen maar gekleurd in de kast hangen.
Het was echt zo´n verademing om na een dag werken m´n arm omhoog te doen en te zien dat m´n shirt er nog helemaal fris uitzag!
Wat betreft of het slecht is om je zweetklieren af te sluiten, andere mensen zweten ook niet zoveel. Die raken ook gewoon hun afvalstoffen kwijt door te plassen, dus waarom wij niet?
Met zo ontzettend overmatig zweten als ik heb meegemaakt, kan er bij mij niet in dat dat alleen maar was om afvalstoffen uit te scheiden.
Het is bij mij zo erg geweest dat het mijn leven beheerste. Bang om mensen een hand te geven. Bang om op school samen een opdracht met iemand te moeten uitvoeren op de pc, omdat dan heel de pc nat werd.
Ik had het zelfs al op de basisschool. Als we dan handarbeid hadden, moest ik elke vijf minuten naar de wc om m´n handen te wassen, want ik kon geen naald of iets vasthouden. Papier werd zeiknat. Inkt liep uit.
Een vriendje? Ik durfde zijn hand niet vast te houden. In de kerk de collectezak doorgeven met m´n glibberige natte handen. Een beroep uitkiezen waarbij ik niet met mijn handen hoef te werken. Enz. enz.
Ik hoefde maar aan zweet te denken en je zag het op mijn handen verschijnen. Eerst pareltjes en al snel zoveel dat als ik m´n handen naar beneden hield, het zweet er af drupte. Psychisch geeft zoiets je een behoorlijke knauw.