Ik ben er inderdaad nog nooit geweest, maar er staat wel altijd een verslag in de krant.
Aan de ene kant leer je dat het geloof met een 'bedaard' gemoed aangenomen wordt, en niet met geschreeuw en grote uitbundigheid.
God is een God van orde. Dan komt de jongerendag tegenstrijdig over.
Nu heb ik wel gezegd dat evangelischen wat oppervlakkig kunnen zijn (niet altijd).
Bij de reformatorischen (bij ons tenminste wel) gaat men er heel diep op in. Pas heeft een dominee in een preek van het eerste tot het laatste woord mijn hele hart verklaard (nee, hij kende mij niet).
Wat is er mis bij ons, reformatorischen? Er zijn er zoveel met een koud hart, een hele kudde, onverschillig. Soms te lui om wat voor de kerk te doen.
Evangelischen hebben veel meer over voor hun Zaligmaker en kerk, dat moet gezegd worden!
Ik heb het niet als oordeel bedoeld. Jammer dat het zo overgekomen is (misschien heb ik het ook wel zo uitgelokt). Ik had het trouwens niet alleen over de jongerendag, maar ook over EO op radio en televisie.
Er zullen best leerverschillen zijn tussen evangelischen en reformatorischen, maar 1 ding staat vast: uit beide kerken bouwt God Zijn Kerk, tot Zijn eer!