huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 sep 2008 10:22

Leuk!
Mijn zwager en schoonzusje zijn ook daarmee bezig. Geweldig! Ze zijn het niet helemaal eens, dat vind ik wel maf. En net hetzelfde als bij ons: roze komt er hier gewoon absoluut niet in (en dat vind ik wel stoer, dattie voet bij stuk houdt ;) ) maar mijn schoonzusje (nouja, a.s.) wil ook roze, en mijn zwager dus ook niet. Ben benieuwd wie er daar wint ;)

Wij hebben nu echt een onwijs mooie zolderkamer, met grote dakramen, ik vind het zo sund als het alleen studeerkamer wordt. Dus we gaan, als ons kindje geboren is, kijken wat we willen. Misschien dat we ons eigen bed naar boven slepen. Dan blijven de inbouwkasten met kleding gewoon op de slaapkamer van nu, en wordt die kamer studeer-logeer-kleedkamer ofzo, en slapen wij lekker met fantastisch uitzicht. Al weet ik weer niet of het heel handig is, je kleding niet op je eigen kamer. Iemand ervaring mee?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 sep 2008 10:30

Wij hebben onze kleding ook op een andere kamer maar wij vinden het SUPER handig het is altijd netjes op onze slaapkamer want wij hangen onze kleding in de douche of in de kamer waar onze kleding enz hangt.
Wij hebben wel roze in de huiskamer en dat is nooit gezeur geweest. Mijn man draagt ook kleding waar roze in zit het is maar wat je gewend ben ik draag toch ook blauw :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 sep 2008 10:36

Haha, ja, maar ik blijf roze wel een echte meidenkleur vinden, en blauw geen jongenskleur.
Mijn man draagt dus ook absoluut geen roze. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het bij mannen niet mooi vind (maar dat is voor het kledingtopic).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 sep 2008 11:48

Leuke foto's Spons. Mooie boot ook in het raamkozijn.

hier dus wel rose, in de keuken gecombineerd met antaciet, lichtgrijs en wit. Vind het super staan en ook erg rustig. In de kamer enzo wil mijn man het ook niet, maar zo vind ik het best. Ik zit hele dagen thuis en dan is het wel leuk als het naar je zin is :wink:

Mochten we ooit een dochter krijgen dan zal die ook wel een mooie rose kamer krijgen. 8)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 sep 2008 12:20

Het ziet er gezellig uit bij Spons!

Wij zijn een tijdje terug begonnen met oriënteren op de inrichting, op zich waren we er vrij snel uit en het zit nu al in ons hoofd hoe we 't willen hebben... nu alleen nog een huis om 't in neer te zetten 8). En ja, ik weet het, misschien staat het daar wel helemaal niet, wat we nu van plan zijn, maar ach, de kleuren hebben we dan iig wel al uitgezocht, beetje meer licht of juist een beetje meer donker en je past 't weer aan bij de kamer...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 sep 2008 13:13

mijn broer heeft ook zo'n kolossale open haard en is bezig om hem eruit te slopen. Wat zal hij een ruimte krijgen in zijn kamer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2008 15:33

zo de trap zit in de grond verf. Nu nog de onderkant van de trap... maar dat komt een andere keer. k Heb geen grondverf meer.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 sep 2008 16:03

LeChat schreef:Het ziet er gezellig uit bij Spons!

Wij zijn een tijdje terug begonnen met oriënteren op de inrichting, op zich waren we er vrij snel uit en het zit nu al in ons hoofd hoe we 't willen hebben... nu alleen nog een huis om 't in neer te zetten 8). En ja, ik weet het, misschien staat het daar wel helemaal niet, wat we nu van plan zijn, maar ach, de kleuren hebben we dan iig wel al uitgezocht, beetje meer licht of juist een beetje meer donker en je past 't weer aan bij de kamer...

Wij weten eigenlijk ook al wat we ongeveer willen. De kleuren weten we in ieder geval wel. We willen eigenlijk elke kamer anders. Gelukkig zijn mijn vriend en ik het vaak met elkaar eens. Niet altijd, maar vaak wel. Huis hebben wij nog ook niet, maar over 3-4 maanden hebben we waarschijnlijk wel een huis en dan kunnen we vol gaan bouwen.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 30 sep 2008 17:48

Evelien schreef:zo de trap zit in de grond verf. Nu nog de onderkant van de trap... maar dat komt een andere keer. k Heb geen grondverf meer.

ah de trap.... die wil ik tzt ook gaan doen, moet alleen dan tapijt van af ... gRE$R#RE en dat lijkt me een boevenklus, dan schoon maken en wit verfen en dan van die zwarte halfronde dingen er op tegen uitglijden enzo

En grondverf kan je nooit genoeg van hebben !

Open haard gaat er tzt ook wel uit , maar dan moet ook de vloer gedaan worden, de wand glad gemaakt worden... en dat kost weer een hoop centjes he... dus alles op zijn tijd ,

Nog grote plannen mbt huis evelien ?

En roze in huis... not done ... maar ieder zijn smaak :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2008 19:36

tsja. grote plannen... Nog niet echt. Men roept en schreeuwt weleens wat hier. Maar goed de trap zit in de grondverf en dat is al heel wat. :mrgreen: Binnenkort onze slaapkamer... woeih.. :D

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 30 sep 2008 19:42

kirsten schreef:Ziet er super leuk uit! Echt heel gezellig.
Binnenkort gaan mijn vriend en ik ons orienteren op inrichtingen. :D

Op de woonbeurs? Die is deze week :P
Dus, dat.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 sep 2008 19:45

Kate Spade schreef:
kirsten schreef:Ziet er super leuk uit! Echt heel gezellig.
Binnenkort gaan mijn vriend en ik ons orienteren op inrichtingen. :D

Op de woonbeurs? Die is deze week :P

Haha, deze week gaat niet lukken. Nee we gaan lekker Ikea'en, leenbakker'en e.d. Gewoon langs alle winkels die we maar kunnen vinden (binnen ons budget dan :wink: )
Maar waar is die woonbeurs dan ergens?

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 30 sep 2008 19:52

Gisteren of vandaag begonnen en eindigt het weekend. De beurs is in Amsterdam en volgens mij in de rai. Je moet wel entree-geld betalen en redelijk wat. Maar daar staat tegenover dat je veel kan bekijken en adviezen kan vragen aan stylisten op verschillende gebieden binnen wonen.

Ik had er graag heen gewild, maar niemand kan of wonen is niet zijn/haar interesse. En alleen gaan is gewoon niet gezellig en leuk, dus ga ik volgend jaar :D
Dus, dat.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 30 sep 2008 19:59

Onze inrichting is heel basic. Witte meubels, creme behang en de kopse wanden zijn creme/zandkleur/donkerbruin gestreept.
Met accessoires breng ik kleur aan en deze keer is dat.....jawel....roze!! :mrgreen:
En m'n man vindt alles prima 8)
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 okt 2008 15:40

Wij gaan weer verder klussen want mijn broer is eind van de maand klaar met zijn eigen project (bijkeuken aan hun nieuwe huis gebouwd)
Wij gaan de wc en badkamer helemaal vernieuwen. Wc helemaal opnieuw betegelen fonteintje gaat er uit en er komt een mooie wc in die hoger is dan de standaard maten omdat mijn man zijn moeder en mijn pa gehandicapt zijn en dan is dat wel zo makkelijk.
De badkamer is behoorlijk groot al willen wij geen bad. Zeer waarschijnlijk willen we een inloopdouche met een lekkere grote douche kop. En de wastafel komt op een andere plaatst.
En we willen alle leidingen in de muren dus dat wordt nog een hele klus!
Nu zit ik alleen nog in de knoop met kleuren wat zouden jullie doen het juist een beetje neutraal houden of juist met een knalkleur?

Terug naar “Archief”