essieee schreef:wees nuchter en waakt!
ha ha ha
volgens mij wordt daar iets anders mee bedoelt hoor

Moderator: Moderafo's
caprice schreef:De Bijbel veroordeelt wel sterke drank, maar niet de wijn.
Dronk Jezus ook geen wijn?
Noach dronk ook wijn. Dat het niet goed is als we teveel drinken zien we wel aan die geschiedenis.
cire schreef:caprice schreef:De Bijbel veroordeelt wel sterke drank, maar niet de wijn.
Noach dronk ook wijn. Dat het niet goed is als we teveel drinken zien we wel aan die geschiedenis.
Wat bedoel je met sterke drank?
Ik zou het een beetje jammer vinden als ik geen whiskey zou mogen drinken.
Mariamagdalena schreef:Je draait het om..........................
Waar slaat dat op? Wij zijn christenen, omdat wij Jezus Christus hebben aangenomen, ja, dus volgelingen van Jezus zijn, daarom heten wij christenen.
@mic schreef:In zekere zin heeft hij gelijk: Jezus was geen christen, Hij was jood. Z'n volgelingen werden christenen genoemd.
Mariamagdalena schreef:en dat zijn wij dus..............
caprice schreef:cire schreef:caprice schreef:De Bijbel veroordeelt wel sterke drank, maar niet de wijn.
Onder sterke drank verstaan wij alle gedestilleerde dranken, waar ook whiskey toe behoort.
Soms misschien wel jammer, ja.
menachem schreef:1) `christenen´ schrijf je in correct NLs met een kleine c (ik ben zo vrij geweest je citaat naar correct NLs om te zetten).
menachem schreef:2) `Als je matig drinkt ben je wel een christen, omdat Jezus ook wijn dronk´: dus dan geldt ook: ´Jesjoea at geen varkensvlees: dus wie dat wel doet is geen christen´.
cire schreef:caprice schreef:cire schreef:caprice schreef:De Bijbel veroordeelt wel sterke drank, maar niet de wijn.
Onder sterke drank verstaan wij alle gedestilleerde dranken, waar ook whiskey toe behoort.
Soms misschien wel jammer, ja.
Hoe kom je er trouwens bij dat de Bijbel sterke drank wel veroordeeld?
Bovendien wat is sterk? Ik wil dan wel graag een getal in procenten!
Volgens mij slaat dit nergens op...
menachem schreef:Mariamagdalena schreef:Je draait het om..........................
Waar slaat dat op? Wij zijn christenen, omdat wij Jezus Christus hebben aangenomen, ja, dus volgelingen van Jezus zijn, daarom heten wij christenen.
1) `christenen´ schrijf je in correct NLs met een kleine c (ik ben zo vrij geweest je citaat naar correct NLs om te zetten).
2) `Als je matig drinkt ben je wel een christen, omdat Jezus ook wijn dronk´: dus dan geldt ook: ´Jesjoea at geen varkensvlees: dus wie dat wel doet is geen christen´.@mic schreef:In zekere zin heeft hij gelijk: Jezus was geen christen, Hij was jood. Z'n volgelingen werden christenen genoemd.Mariamagdalena schreef:en dat zijn wij dus..............
Nee, want een volgeling volgt de Meester in zijn onderwijs: de ervaring leert dat christenen zeggen Jesjoea te volgen, maar als het gaat om het onderwijs dat hij gaf over het naleven van de Wet geven ze vaak niet thuis.
Mariamagdalena schreef:Hoi, als je 14 bent, zou ik het je afraden om alcohol in het weekend te drinken, en wel, omdat je hersenen nog niet uitgegroeid zijn. Als je ieder weekend drinkt, kan je leerproblemen krijgen...............
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten