Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 sep 2008 23:40

Tja, daar kan over getwist worden ;) Je kunt ook zeggen dat gebiedende wijs niet bij Hem past...

Maargoed, mijn vriendin heeft het raamkozijn wit geschilderd, al stukken beter. Ik ben druk begonnen met de balken en plinten aan het plafond antracietgrijs schilderen, maar ik vind het ontzettend lelijk! Ik ga echt niet verder. Het ís het gewoon niet. Dus ga ik denk ik de 'plafond' stukken tussen de balken grijs als de muur doen (en misschien het plafond ook wel) en dan de balken en al het houtwerk wit. Dit werd echt te donker, en de leur matchte gewoon niet met de muurkleur. Helaas, het gaat dus een weekje langer duren ;) Maar dat geeft niet, ik heb tijd genoeg :)

Het kindje is trouwens gruwelijk druk. We waren in de bios, maar ik heb de helft gemist, door al dat gedraaid en gewiebel in mijn buik, nog steeds een apart gevoel :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 23 sep 2008 06:56

Even een update van mijn kant:

Eerste spullen voor babykamer zijn gekocht: maxicosi set met alles erop en eraan en vanavond waarschijnlijk het ledikantje ophalen.

Verder heeft vrouwlief wel veel last van haar bekken, waarvoor ze nu naar de fysio moet, dus dat is wel minder.

Maar volgende week de 20 weken echo...
Laat je leiden door Hem!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 23 sep 2008 07:14

MissF schreef:
Het kindje is trouwens gruwelijk druk. We waren in de bios, maar ik heb de helft gemist, door al dat gedraaid en gewiebel in mijn buik, nog steeds een apart gevoel :D

Ik voel het kindje nu pas echt heel erg. Het begon pas bij 26 weken -placenta ligt voor- Maar v.a. 34 weken voel ik het elke dag heel duidelijk. Vind ik wel fijn. (alleen niet als het een ribbentrappartij is terwijl ik wil slapen;-) Het is wel echt mooi dat als mijn man er tegen praat het echt gaat bewegen. Verders is alles goed, verloskundige was tevreden dus ik ook;-) Nog 2 weken werken en dan nog 3 weken 'wachten'
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 sep 2008 09:23

Fijn Sterretje, dat het zo goed gaat joh! Werk jij nu veel langer door dan 6 weken voor de datum?
Tijn, gaaf, de 20 weken echo! Ik vond dat best spannend, maar het is wel mooi.
Hier gaat het eigenlijk ook best. Al merk ik echt wel dat alles minder flexibel wordt enzo. En mijn ribben lijken wel gekneusd, want ik zit het liefst lekker in elkaar gedoken, maar dat past allemaal niet meer zo blijkbaar :)
Ik hoop dat het schilderwerk deze week klaar is, dan komt mijn moeder vrijdagmiddag behangen. En dan de vloerbedekking nog. Ik vind het helemaal leuk! Net als al die babyspulletjes op de zolder en in de garage, daar kan ik wel naar blijven kijken :D

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 sep 2008 12:30

MissF schreef:Fijn Sterretje, dat het zo goed gaat joh! Werk jij nu veel langer door dan 6 weken voor de datum?
Tijn, gaaf, de 20 weken echo! Ik vond dat best spannend, maar het is wel mooi.
Hier gaat het eigenlijk ook best. Al merk ik echt wel dat alles minder flexibel wordt enzo. En mijn ribben lijken wel gekneusd, want ik zit het liefst lekker in elkaar gedoken, maar dat past allemaal niet meer zo blijkbaar :)
Ik hoop dat het schilderwerk deze week klaar is, dan komt mijn moeder vrijdagmiddag behangen. En dan de vloerbedekking nog. Ik vind het helemaal leuk! Net als al die babyspulletjes op de zolder en in de garage, daar kan ik wel naar blijven kijken :D

Je kunt in het onderwijs tot 4 weken voor de data doorgaan. Maar door ziekte in het team neem ik een paar klassen over en werk daardoor weekje langer. (als het gaat he..) Voordeel is dat ik volgend jaar die dagen mag opnemen wanneer ik wil.

Heerlijk he al die spullen. Ik vond het echt leuk om de kamer in te richten, spulletjes in de kast te pakken en nu ff om het hoekje kijken. Domme is dat ik altijd moest lachen om mensen die dat zeiden. Dan dacht ik dat ik dat nooit zou doen want ik ben nogal nuchter :oops: :oops:
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 sep 2008 18:13

Nu krijg ik toch wel een beetje de balen van die babykamer. Ik heb het net voor de 5e keer overgeschilderd, maar het is nog steeds niet helemaal perfect. Er blijven kleine stukjes lelijk blauw te zien. En de deur moet opnieuw, omdat ik plakband eraf trok en verf meetrok. Lekker dom.
Morgen komt mijn moeder behangen, dan schilder ik het daarna nog wel een keer over, die deur en die blauw plekjes. Dan vind ik het wel gescheten :D

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 25 sep 2008 18:21

Groot gelijk heb je missF, waarschijnlijk ziet niemand er wat van, van die plekjes, je kindje idd niet :wink:
Heb ik zelf ook vaak, als ik ergens mee bezig ben zie ik allerlei onvolkomenheden. Maar later vallen ze niet eens meer op.
AfbeeldingAfbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 sep 2008 10:32

Dat is toch zo met alles wat je zelf in huis doet, dat vind ik dan, wat je zelf geverfd hebt of wat dan ook daar is altijd nog wat op aan te merken. Ben wel benieuwd naar het resultaat hoor missf!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 26 sep 2008 11:06

In de nieuwste uitgave van baby en wonen staat ook een stukje over een zwart/wit babykamertje. Ik hou er wel van en voor je kind is het op zich ook wel lekker rustig. Felle kleuren vinden kinderen dan wel leuk, maar het is ook onrustig voor je kleintje.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 26 sep 2008 13:03

MissF schreef:Tja, daar kan over getwist worden ;) Je kunt ook zeggen dat gebiedende wijs niet bij Hem past...

Maargoed, mijn vriendin heeft het raamkozijn wit geschilderd, al stukken beter. Ik ben druk begonnen met de balken en plinten aan het plafond antracietgrijs schilderen, maar ik vind het ontzettend lelijk! Ik ga echt niet verder. Het ís het gewoon niet. Dus ga ik denk ik de 'plafond' stukken tussen de balken grijs als de muur doen (en misschien het plafond ook wel) en dan de balken en al het houtwerk wit. Dit werd echt te donker, en de leur matchte gewoon niet met de muurkleur. Helaas, het gaat dus een weekje langer duren ;) Maar dat geeft niet, ik heb tijd genoeg :)

Hoopte al dat je spjit zou krijgen van al dat grijs :wink: . Erg somber voor zo'n kamertje. Hang je dat bord nog wel op?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2008 13:54

Spijt? Welnee! Het grijs is prachtig! Nu zit het witte behang erop, mijn moeder is bezig met het ruitje, en het wordt onwijs mooi! Alleen dat donkere grijs komt er niet meer op, omdat het de verkeerde kleur was, maar toch vind ik het jammer. Ik doe liever iets gewaagds, dan dat het saai wordt.
Maargoed, ik zal vanavond een fotootje maken hoe het dan is ;) En dat bord komt er echt wel. Mijn man zei: dan verf je die t toch gewoon weer weg? Tja, zo simpel is het ook :D

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 26 sep 2008 14:23

t lijkt mij ook supermooi hoor MissF!! Leuk als je een fotootje plaatst..! :D

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 sep 2008 09:54

Geen foto :roll:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2008 10:14

Hahaha, ik wilde hem gisteravond even maken, maar we hebben de lamp eraf gehaald, omdat we zelfs het plafond (van de dakkapel) opnieuw hebben behangen (vraag me niet waarom de vorige bewoners het plafond hebben behangen, dat was gewoon zo, en was vreselijk lelijk, dus hebben wij het gewoon nog een keer gedaan), maar ik kom 1 baan te kort. Die ga ik dus even halen, en er zelf maar even opplakken, dan is het klaar. Jippie. Nog wat schilderen, proberen om vanmiddag de vloerbedekking te halen, en als dat gelegd kan worden, is het hopelijk snel klaar. Anders duurt het nog 2 weekjes, maar dat geeft ook niet. Dus als er straks nog 1 baantje op zit, op het plafond, maak ik echt echt echt een fotootje ;)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 sep 2008 10:19

MissF schreef:Hahaha, ik wilde hem gisteravond even maken, maar we hebben de lamp eraf gehaald, omdat we zelfs het plafond (van de dakkapel) opnieuw hebben behangen (vraag me niet waarom de vorige bewoners het plafond hebben behangen, dat was gewoon zo, en was vreselijk lelijk, dus hebben wij het gewoon nog een keer gedaan), maar ik kom 1 baan te kort. Die ga ik dus even halen, en er zelf maar even opplakken, dan is het klaar. Jippie. Nog wat schilderen, proberen om vanmiddag de vloerbedekking te halen, en als dat gelegd kan worden, is het hopelijk snel klaar. Anders duurt het nog 2 weekjes, maar dat geeft ook niet. Dus als er straks nog 1 baantje op zit, op het plafond, maak ik echt echt echt een fotootje ;)

Maar het mag een een foto zijn, ook al ben je nog niet helemaal klaar hoor, ben zo nieuwschierig :P

Terug naar “Archief”