Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 23 sep 2008 16:04

doet me denken aan een reklame van aantal jaar geleden.

geeft een man een cadeau aan zijn vrouw ( net oftie haar iets super geweldigs geeft)

en zij helemaal blij met haar inpandige gangkast/ naaihok :D
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 sep 2008 17:01

Ik vind het sowieso fijn om een eigen plekkie te hebben in huis. Mijn man verhuisd nu naar de zolder, en in principe is dat gewoon van ons samen, maar ik wilde ook erg graag mijn eigen bureau ergens hebben. Dus die staat nu in het wasgedeelte van de garage. Er zit nog helemaal geen raam in, maar ik heb tenminste mijn bureau en kast. Voor naaimachine, postzegels, postkaarten, administratie dingen enzo. Ideaal!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 sep 2008 19:02

jeepeecee schreef:doet me denken aan een reklame van aantal jaar geleden.

geeft een man een cadeau aan zijn vrouw ( net oftie haar iets super geweldigs geeft)

en zij helemaal blij met haar inpandige gangkast/ naaihok :D
haha ja helemaal precies weet ik m niet meer maar was wel grappig :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 sep 2008 06:23

Kun je nagaan hoe tevreden wij vrouwen toch zijn als we alleen maar een tafel of buro nodig hebben om ons gelukkig te voelen :mrgreen: ipv een aanrecht.

Jantine, als je kunt naaien ben je creatief dus je kunt vast ook creatief nadenken over een eigen plekje in huis. Ik ben altijd heel erg van de veranderingen (tot wanhoop van....... af en toe) maar ik heb het nu wel weer voor elkaar.

Misschien is het handig als je ergens wielen onder zet, zodat je het snel kunt verrijden zonder je te vertillen? Doen wij ook onder de kinderstoel en box, ideaal.

Gister had ik eindelijk het heupstuk naar mijn zin en netjes op de rok zitten, kijk ik nog es goed zit ie binnenstebuiten. Het is al afgelockt en al, heb het maar snel opzij gelegd :roll:

en nu ga ik kids uit bed halen die daar vast geen zin in hebben want we zijn gisteravond wezen zwemmen ivm verjaardag van de oudste. We kregen toch geen visite dus zijn lekker weggegaan.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 sep 2008 10:00

Ah, da's balen, Annet!!! Zie je het toch nog zitten om het overnieuw te doen?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 sep 2008 11:12

balen Annet!!! Ik ben nog steeds bezig met het kussen...... een hartvorm met groen en wit er omheen... maar m'n vriendin is met verbouwen bezig (haar hobbykamertje dan..) dus ligt het werk ff stil. Zal proberen z.s.m. een foto te maken !!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 sep 2008 19:19

jah, hier ook weer aan de naai.. en brei...

stof gekocht op stoffenspektakel, en een badlaken voor een badjasje, omdat badstof op de meter errug duur is!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 24 sep 2008 20:30

Ik lees hier nu allemaal naaiverhalen en zit zomaar eens na te denken.... Volgens mij heb ik geeneens een naald en draad in huis :shock: Of misschien toch eentje, want een knoopje aanzetten doe ik weleens, maar daar houd het echt bij op :oops:
Ik heb echt het geduld niet om te breien, naaien, borduren of wat dan ook... Ik koop wel wat, dan is het tenminste gelijk klaar en kan ik het meteen aan :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 25 sep 2008 09:19

Annet: we zitten momenteel in een verbouwing en het hele huis staat op z'n kop. Maar als dat klaar is, weet ik al een plekje waar ik de naaimachine kan laten staan voor een paar dagen, tot iets klaar is..
Op dit moment schiet het naaien niet op, want iedere avond is het zooi ruimen van de bouwvakkers.. en overdag komt er niet van.

PPm.: veel stoffen gekocht? Ik ben een keer naar stoffenspektakel in Zwolle geweest, maar ga niet weer. Dat was binnen en ik vond de kleuren bij daglicht echt anders. En dat massale, dat vind ik maar niks. Kan dan amper nadenken over wat ik wil. Ik ga liever naar een lappenmarkt. Maar die worden hier in de buurt steeds kleiner.. Gelukkig hebben we hier nog een paar leuke stoffenwinkel en een stoffenkraam met veel keuze. Ik heb demand met vestjes en truien klaar staan, waar nog wat bij moet. Nu nog op jacht...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 sep 2008 09:36

Ansje schreef:Ik lees hier nu allemaal naaiverhalen en zit zomaar eens na te denken.... Volgens mij heb ik geeneens een naald en draad in huis :shock: Of misschien toch eentje, want een knoopje aanzetten doe ik weleens, maar daar houd het echt bij op :oops:
Ik heb echt het geduld niet om te breien, naaien, borduren of wat dan ook... Ik koop wel wat, dan is het tenminste gelijk klaar en kan ik het meteen aan :wink:

Hier nog een hoor! Ik heb er echt het geduld niet voor. Kheb gister, voor het eerst sinds ons huwelijk, twee knopen vaster gezet. Was van een nieuw (!) jasje, maar de knopen hingen los. Khad al wel es een keer zo'n eerste hulpsetje/vakantie/reissetje gekocht. Daar zitten paar kleuren garen in, naalden, spelden, centimeter, vingerhoedje en dat soort dingen. Je bent dus niet de enige! :lol:

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 25 sep 2008 09:50

Daatje123 schreef:
Ansje schreef:Ik lees hier nu allemaal naaiverhalen en zit zomaar eens na te denken.... Volgens mij heb ik geeneens een naald en draad in huis :shock: Of misschien toch eentje, want een knoopje aanzetten doe ik weleens, maar daar houd het echt bij op :oops:

Hier nog een hoor! Ik heb er echt het geduld niet voor. Kheb gister, voor het eerst sinds ons huwelijk, twee knopen vaster gezet. Was van een nieuw (!) jasje, maar de knopen hingen los. Khad al wel es een keer zo'n eerste hulpsetje/vakantie/reissetje gekocht. Daar zitten paar kleuren garen in, naalden, spelden, centimeter, vingerhoedje en dat soort dingen. Je bent dus niet de enige! :lol:

Ben dus gelukkig ook niet de enige.. hier is het nog erger.. heb echt geen draad in huis.. :oops: Voel me altijd wat onhandig als ik die verhalen hier lees..

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 25 sep 2008 10:05

Haha ik heb ook alleen een setje met naalden en verschillende klosjes garen. Idd voor de knopen aanzetten. Heb ik 1 of 2 keer gedaan en verder waag ik me er ook niet aan.
Ik heb er het geduld ook niet voor.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 sep 2008 10:40

ik heb ook geen simpele set in huis hoor! Ik ga altijd naar m'n vriendin of schoonmoeder haha meteen een excuus om weer ff bij te kletsen :wink: ik kan een naaimachine niet kwijt in huis dus ik zal m voorlopig ook wel niet aanschaffen.
@blompje: ja ik voel me ook een beetje "2 linkshandig achtig" :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 sep 2008 13:06

en hoe doen jullie het dan als er een kleding stuk kapot is? Weggooien, naar je schoonmoeder of wat ook?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 sep 2008 13:21

ik heb ook weinig geduld hoor! maar als ik prijzen zie van leuke rokken ed in de winkel, krijg ik spontaan wel geduld!

Terug naar “Archief”