Wie heeft er een tip voor een (dag)boek in verkeringstijd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2008 10:25

Wij hebben De 5 talen van de liefde pas gekregen van 'n (schoon)zus, omdat die 'm dubbel hadden: inderdaad een mooi boek!

Verder van het echtpaar Trobish pas een boek over huwelijk en seksualiteit gekocht, niet echt een dagboek maar wel mooi, helder en eerlijk.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 sep 2008 10:34

Wij zijn erg slecht in samen een boekje o.id. lezen :?
Meer mensen die daar last van hebben?
Ik lees hier van alles positief namelijk haha.
Het is niet dat we het nooit over geloofszaken hebben, want dat lukt best hoor :) Zeker dankzij refoweb kunnen we daar lekker lang over doorkeuvelen :P
pobody's nerfect

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 01 sep 2008 18:17

Jo'tje schreef:Wij zijn erg slecht in samen een boekje o.id. lezen :?
Het is niet dat we het nooit over geloofszaken hebben, want dat lukt best hoor :) Zeker dankzij refoweb kunnen we daar lekker lang over doorkeuvelen :P

Ik moet ook niet teveel met boekjes aankomen, hoor. Dan zegt tie: vind je het bij ons niet goed genoeg gaan? (aangezien het bij mij altijd beter kan, heeft hij helemaal gelijk :wink: )

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 sep 2008 10:56

Jo'tje schreef:Wij zijn erg slecht in samen een boekje o.id. lezen :?
Ja hier ook eentje........ tis niet dat ik er echt last van heb ofzo maar ik zou zo graag zien dat we het dus wel samen wat vaker deden, gewoon omdat het de (geloofs)band onderling dus ook versterkt lijkt mij !!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 22 sep 2008 11:00

wij vonden het ook lastig om een moment te vinden dat het voor allebei uit kwam. Nu doen we ons best om na het eten te lezen uit het dagboekgedeelte van Groei dat zijn korte stukjes met praktische vragen.

en soms hebben we ook spontaan een tijd van gebed en bijbellezen samen, bijvoorbeeld als ik of zij wat moois heeft gelezen.
Laat je leiden door Hem!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 sep 2008 18:20

Volgens mij kun je zo'n dagboek o.i.d. inderdaad beter na het eten lezen dan voor 't slapengaan, dan ben je toch vaak te moe om het nog goed in je op te nemen en om erover door te praten.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Footsteps
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Footsteps » 22 sep 2008 18:32

Gerdien B. schreef:Samen in gesprek geloof ik dat het boekje heet. Wij hebben dit boekje vorige week kado gekregen. Hij ligt nu bij mijn vriend om hem te lezen. Daarna ga ik hem ook lezen.

Wij (mijn vriend en ik) hebben dat boekje ook gehad en lezen dit boekje samen. Ik vind dat dit een mooi boekje is om samen te lezen omdat er gespreksvragen achterin staan waar je samen over door praat. Verder staan er hoofdstukken in waarin je brieven naar elkaar schrijft. Het is een boekje als goede basis voor het huwelijk maar ook voor het geloofsleven, om daar elkaar ook in te leren kennen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 22 sep 2008 19:05

Op vakantie lazen wij hem altijd voor het slapen gaan. Nu hebben wij de zondagmiddag er voor vrijgemaakt. 's Ochtends gaat hier niet werken, het zou hoogstens na het eten lukken, maar ik denk dat dat toch niet altijd lukt, dus houden we het voor het slapen gaan. Wij zijn dan vaak toch nog wel redelijk fris (klinkt gek ik weet het)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 sep 2008 19:12

Tijn schreef:wij vonden het ook lastig om een moment te vinden dat het voor allebei uit kwam. Nu doen we ons best om na het eten te lezen uit het dagboekgedeelte van Groei dat zijn korte stukjes met praktische vragen.

en soms hebben we ook spontaan een tijd van gebed en bijbellezen samen, bijvoorbeeld als ik of zij wat moois heeft gelezen.

Probleem bij ons is een beetje dat we elkaar meestal zien als we wat hebben, niet iedere dag enz. Dus meestal ga je net ergens heen of ben je net terug. En soms ben je blij dat je eindelijk niets hebt... Lastig!
pobody's nerfect

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 22 sep 2008 19:19

Is het dan niet handig om een bijbelsdagboek zonder dat het per dag gaat aan te schaffen? Mijn vriend en ik lezen nu ook een bijbelsdagboek met stukjes, maar daar zijn we al een jaar in bezig (we lezen gewoon regelmatig wat, maar niet iedere dag).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 sep 2008 21:26

kirsten schreef:Is het dan niet handig om een bijbelsdagboek zonder dat het per dag gaat aan te schaffen? Mijn vriend en ik lezen nu ook een bijbelsdagboek met stukjes, maar daar zijn we al een jaar in bezig (we lezen gewoon regelmatig wat, maar niet iedere dag).
ik wil het juist wel elke dag volhouden, maar het lukt niet altijd.. slecht voel ik me dan :oops: stom klinkt het maar toch.... zo voel ik me dan als ik bedenk: "Nee he we zijn vergeten te lezen." :shock: :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 23 sep 2008 06:45

Jo'tje schreef:Probleem bij ons is een beetje dat we elkaar meestal zien als we wat hebben, niet iedere dag enz. Dus meestal ga je net ergens heen of ben je net terug. En soms ben je blij dat je eindelijk niets hebt... Lastig!

Jo'tje, ik herken dat ook enorm uit de tijd dat we nog verkering hadden, maar als ik dan bij haar langs ging of zij bij mij, dan probeerden we het altijd voordat we naar huis gingen te doen. Want het kost maar 5 minuutjes...

kwebbel schreef:ik wil het juist wel elke dag volhouden, maar het lukt niet altijd.. slecht voel ik me dan :oops: stom klinkt het maar toch.... zo voel ik me dan als ik bedenk: "Nee he we zijn vergeten te lezen." :shock: :oops:

Bij ons lukt het ook niet altijd, zeker als 1 van de twee snel na het eten weg moet, maar de keren dat het lukt moet je gewoon koesteren. En als we het soms zijn vergeten en we denken er tijdens de afwas aan, nou dan doen we het na de afwas op de bank. Dus ik zou gewoon gaan zoeken wat jullie manier is en als het niet elke dag is, zorg dan dat de momenten waarop je het wel doet waardevol zijn. En God is heus niet boos als je het een keer vergeet, Hij heeft liever dat je het af en toe doet vol vreugde om Hem beter te leren kennen, dan dat je het elke dag afraffelt om er maar weer vanaf te zijn...
Laat je leiden door Hem!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 23 sep 2008 08:57

kwebbel schreef:
kirsten schreef:Is het dan niet handig om een bijbelsdagboek zonder dat het per dag gaat aan te schaffen? Mijn vriend en ik lezen nu ook een bijbelsdagboek met stukjes, maar daar zijn we al een jaar in bezig (we lezen gewoon regelmatig wat, maar niet iedere dag).
ik wil het juist wel elke dag volhouden, maar het lukt niet altijd.. slecht voel ik me dan :oops: stom klinkt het maar toch.... zo voel ik me dan als ik bedenk: "Nee he we zijn vergeten te lezen." :shock: :oops:

Gaat hier net zo hoor kwebbel!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 23 sep 2008 15:58

kwebbel schreef:

Snap ik, dat is ook onze bedoeling eigenlijk. Het probleem is alleen dat we elkaar niet elke dag zien. Snap je?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 sep 2008 16:23

ik snap je heel goed kirsten, lastig is dat idd..

Tijn schreef:En God is heus niet boos als je het een keer vergeet, Hij heeft liever dat je het af en toe doet vol vreugde om Hem beter te leren kennen, dan dat je het elke dag afraffelt om er maar weer vanaf te zijn...
ken je God dan? :wink: :mrgreen: nee hoor grapje ik snap goed wat je bedoelt. Nu voel ik me weer wat beter :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”