Refoweb kids deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 sep 2008 18:55

Ha, mijn vrouw en ik werk(t)en allebei in het onderwijs, wat zullen wij lekker gaan emmeren...

Kan ik alle frustraties over ouders die het onmogelijke van je eisen op de juffrouws van de basisschool afreageren :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 sep 2008 19:11

Mijn zwager kon volgens de schooldirecteur onmogelijk naar het VWO omdat zijn broers en zus ook "maar" technische school en huishoudschool deden. Maar hij is wel afgestudeerd aan de universiteit.

Mijn schoonouders, eenvoudige mensen, wisten dat hij het kon maar hij poeierde hun gewoon af! Dus hij naar de HAVO en een jaar later alsnog naar VWO.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 22 sep 2008 19:16

Klinkt bekend. Bij mij zeiden ze dat ik wel VMBO kon gaan doen. Ik heb toch echt mijn VWO diploma (officieel gymnasium diploma). Ik kreeg bijna de neiging om met mijn diploma terug te gaan en te zeggen: zie je wel!
Ik ben iig blij dat mijn ouders hun zin hebben door gedreven.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 22 sep 2008 19:29

Jah hier geld inderdaad de oktober grens nog. Als die over 3 jaar hier nog geld, betekent dat mn neefje de allerjongste van de klas zal zijn. want hij is van 30 sept dus. Maar volgens mij doen ze dan niet moeilijk als het kind er nog niet aan toe is. En als het dan wel goed mee kan komen is het juist leuk dat ie zo jong is.

@ aikongirl!: wat is Ilona alweer groot zeg. gaat echt hard! en staat wel wijs met zo'n staartje! :wink: lief meisje.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 22 sep 2008 19:58

Afbeelding
zo zat meneer toen het eten op was en hij ook graag wilde zien wat er achter hem gebeurde.

Afbeelding
.......en staan is nog veel leuker......

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 sep 2008 21:14

hahaha wat een leuke foto's!!! :D :8>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 sep 2008 21:34

Haha, dat wordt tijd voor een tuigje mirjan :D
Het is zo leuk als ze zo ondernemend gaan worden, Timon probeert overal op te klimmen :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 sep 2008 21:36

Whaaa, wat groeien die kids snel! Gaat dat later bij mijn kindje ook zo snel? ;)

Mijn zus was er ook zo ‚‚n, die moest in groep 7 volgens die meester naar een MLK school. Nu is ze afgestudeerd psycholoog, dat was ze op haar 23e al. Dus ik geloof ook wel in ouders.
Ik heb in mijn werk wel geleerd meer naar hen te luisteren, zij hebben dat kind gekregen, en hebben het al verschillende jaren meegemaakt. Dus volgens mij is dat ook onwijs belangrijk
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 sep 2008 05:58

Annemiek is 3 oktober jarig, maar die mag dan al gewoon groep 1 meedraaien. Ze komt bij kinderen in de klas die in februari al 4 geworden zijn. Ze is aan school toe, dus ik vind het best, en als ik merk dat het effe teveel wordt, blijft ze gewoon een middagje thuis. Je merkt vanzelf aan het kind hoe het gaat.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 sep 2008 14:51

Ik ben ook een oktober - kind, maar heb ook gewoon maar 2 jaar kleuterschool gedaan. Na een testje is toen besloten dat ik gewoon door mocht naar groep 3. Mijn zus is van februari en mocht ook door, zij heeft dus maar amper 1,5 jaar kleuterschool gehad.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 sep 2008 15:12

mijn broertje is een vroege leerling september en hij mocht een jaar overslaan na groep 3 maar mijn ouders wilden dat niet.
Dan zou hij 10 geweest zijn als hij naar de eerste ging van de middelbare school! Hij is wel heel erg bijdehand maar hij kreeg gewoon extra opdrachten enz op school.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 23 sep 2008 15:28

Hier nog geen schoolgaande kinderen gelukkig...
Vind het trouwens wel goed dat ze tegenwoordig die 1 oktober grens niet meer aan houden.

Leuke foto's van ilona.

Die van mirjan kan ik niet zien, ook niet als ik op het kruisje klik.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 23 sep 2008 16:07

liefie schreef:mijn broertje is een vroege leerling september en hij mocht een jaar overslaan na groep 3 maar mijn ouders wilden dat niet.
Dan zou hij 10 geweest zijn als hij naar de eerste ging van de middelbare school! Hij is wel heel erg bijdehand maar hij kreeg gewoon extra opdrachten enz op school.

Het zusje van een vriendin van mij was zo oud toen ze naar de middelbare school ging. Was alleen niet echt te merken. Het klinkt gek, maar het scheelt echt of het een jongen of een meisje is.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 23 sep 2008 17:52

Tegenwoordig doen ze veel aan uitdagen in de klas op vele manieren. Dat is ook wel positief.

Ja naar de middelbare school verhalen is altijd een verhaal apart.
Het is haast nooit te voorspellen hoe het gaat.
De ene komt uit de Cito VWO en zegt de meester VMBO. Bij de anders ist andersom. Zegt de cito VMBO en kan die VWO.
Dat is toch altijd combinatie.
Het ene kind dat het op de basisschool erg goed deed, kan het op de middelbare heel anders doen en andersom ook.
Het blijft ook altijd een advies de cito en ook voor de verdere schoolloopbaan. Maar je weet nooit hoe een kind zich ontwikkelt op de middelbare.
Bij wie was het uberhaupt wel helemaal goed geadviseerd.
Maar goed het ging over de oktobergrens.
En dit is RWkindertopic:D

Leuke foto's Mirjan.
Ik moet nodig weer eens naar m'n nichtje....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 23 sep 2008 18:54

@ haai: ja, het ondernemende is erg leuk. Vooral nu ze echt ouder worden merk je dat ze steeds meer gaan doen...En jah we hebben nog geen tuigje. meneer blijft dan ook absoluut niet in de kinderstoel zitten als er niemand bij is :wink:

Elk kind is anders. Maar het valt wel op dat kinderen die moeite hebben met leren wel vaak jonge leerlingen zijn. En als ze soms een jaartje overdoen komen ze nog weleens op Havo/Vwo uit. Dus een jaartje extra is vaak heel goed.

En denk dat vooral de eerste 3 schooljaren dat nog wel meespeelt.
Mijn broertje is van augustus en had groep 1 niet zo goed gedaan (kwam ok wel beetje doordat ie zich niet echt thuis voelde bij die juf)
en begin groep 2 had ie toetsen ook nog niet zo goed(D's en E's) maar was het wel een veel vrijer jongetje. eind groep 2 moesten ze dezelfde toetsen weer doen en toen haalde hij opeens allemaal A's en B's. Dus de juffen stonden toen wel even te kijken en snapten dat niet goed.
Ze dachten dus ook dat ie weleens moeite kon krijgen in groep 3. Maar groep 3 heeft ie best makkelijk (zonder bijles enz) gehaald. Dat viel de juf toen ook al heel erg mee dat hij het zo makkelijk vond.
Denk zelf dat het gewoon kwam doordat hij 1 van de jongsten van zn klas was en eind groep 2 pas weer echt op niveau zat.

Terug naar “Archief”