Ik word er niet goed van

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 sep 2008 16:07

Pauline schreef:
*Annet* schreef:Ik vraag nooit aan iemand of het geen tijd wordt voor een relatie maar ik vind het wel vaak sneu voor mensen die al half 20 zijn en single zijn. Niet omdat een relatie nu zo geweldig is enz. maar het lijkt mij zo erg als je geen maatje hebt waar je door dik en dun op kun steunen. Waar je bij kan lachen en huilen en zoiets heb je als mens toch zo nodig?

ben over een maand precies halverwege de 20, ik ben al 5 jaar vrijgezel en nee ik vind het niet erg.
natuurlijk mis ik soms intiem contact. of lekker knuffelen ofzo, maar verder de meeste tijd...vind ik het echt niet erg en ben ik juist blij. in mijn ogen is een relatie alleen maar iets wat er voor zorgt dat dingen vaak langzamer gaan. je moet het samen regelen etc...alleen gaat een stuk sneller, en ik wil gewoon nog een hoop doen:-)
maar goed, als het de tijd is dan is het ook goed hoor.

waar ik vaak wel heel erg van baal zijn dan van die mensen die je 1 keer per jaar ziet en die vragen: 'heb je al een vriend?' nee is het dan als antwoord en dan komt het: 'een vriendin dan?, ach ja tegenwoordig kan dat toch ook dus ik dacht ik vraag het maar'
dat vind ik gewoon stom.

heel herkenbaar.

Ik was iets jonger toen mensen in mijn omgeving al dingen gingen vragen etc. Ik werd daar zo moe van. Dit kwam miss. wel doordat mijn broers en zussen allemaal al getrouwd waren en m'n broertje ook al verkering had. Ja en?

Nu heb ik wel verkering en trouwplannen. Achteraf gezien had ik ook niet veel eerder willen trouwen. (op nog jongere leeftijd)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 sep 2008 16:24

keessie schreef:
LeChat schreef:Ik had het ook echt niet kunnen waarderen als men mij zo in de krant had gezet destijds... Je ziet trouwens toch ook wel 'ns meisjes van 18 tussen die Schakeltjes staan (het is lang geleden dat ik ze gezien heb, dus misschien inmiddels niet meer), iig had ik daar dan altijd medelijden mee: ben je nou zo wanhopig of word het je aangepraat door je omgeving? Zo van: meid, zie dat je onder de pannen komt!

Misschien was ze gewoon erg eenzaam. Maar ik denk dat zulke schakeltjes eerder als grap door vrienden worden geplaatst. Ik neem ze dus niet zo serieus.
Met brief onder nummer? Wat is daar leuk aan dan? Degenen uitlachen die serieus reageren?

Nee, ik geloof echt wel dat er jonge meiden zijn (en ik ken ze ook wel) die al bang zijn dat ze 'overschieten'.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 09 sep 2008 17:41

Van mn 18e tot mn 20e heb ik verkering gehad.. Ik heb er geen spijt van gehad. Al vrij snel daarna leerde ik iemand anders kennen, dit heeft zo een vijf maanden geduurd, sinds 2 weken is dit nu over... Het waren leuke tijden, maar achteraf zie ik wel dat ik een deel van mn jeugd gemist heb.
Voorlopig heb ik het even helemaal gehad met mannen/jongens..
Ik ga genieten van mn vrijgezellen bestaan en eerst mn eigen maar eens goed leren kennen, en bedenken wat ik nu precies eigenlijk wil..
Daarna zie ik wel weer verder.. Mocht er in die tussentijd iemand mijn pad kruisen dan zal ik het zeker neit uit de weg gaan, maar toch zeker enige afstand houden in het begin..
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 12 sep 2008 13:36

Ik ben ook best lang vrijgezel geweest, vond het wel prima eigenlijk :yahoooo: Lekker van genoten hoor, moet je niet vergeten te doen. Het heeft echt z'n voordelen om eerst 'alleen' te leven en je te orienteren. Wat wil ik, wie ben ik, hoe zit de wereld in elkaar etc.
Soms was het ook wel eens minder natuurlijk. Als je niet lekker in je vel zit kun je die arm om je schouder missen. Maar had ook veel vrijgezelle vrienden/vriendinnen, dat scheelt.
Wel wilde ik voor in de toekomst wel een relatie...maar ik dacht eigenlijk: dat is toch niks voor mij. En nu ben ik toch getrouwd, en erg gelukkig ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 sep 2008 09:27

Zelf ben ik ook lang vrijgezel geweest maar toch blij dat ik nu een family heb. Maar ik heb nog een paar vriendinnnen van 40+, wat daar dan mee :cry:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 sep 2008 14:13

Neem ze aan als pleeg ouders, peet tante's enz.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 sep 2008 14:53

Ik ben tot mijn 25ste ook vrijgezel geweest. Precies 3 dagen er voor kreeg ik verkering, voor het eerst ook. Heb niet echt zoiets gehad van: ow als ik maar neit overschiet.

Het lastige is op een gegeven moment dat iedereen het om je heen het heeft over relaties en kinderen. Daar voel je je dan wel is buiten staan. Probeer er zelf ook op te letten dat ik het niet steeds over zulke zaken heb als ik met mijn vriendinnen op stap ben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 sep 2008 15:55

Gerdien B. schreef:Ik ben tot mijn 25ste ook vrijgezel geweest. Precies 3 dagen er voor kreeg ik verkering, voor het eerst ook. Heb niet echt zoiets gehad van: ow als ik maar neit overschiet.

Het lastige is op een gegeven moment dat iedereen het om je heen het heeft over relaties en kinderen. Daar voel je je dan wel is buiten staan. Probeer er zelf ook op te letten dat ik het niet steeds over zulke zaken heb als ik met mijn vriendinnen op stap ben.

Op mijn 25e flierefloot ik nog heerlijk rond. Vakanties, uitgaan, geld verdienen en geld smijten...... nooit geen spijt van gehad hoor!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 sep 2008 16:00

ff off topic: pol, hoe oud ben jij dan?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 sep 2008 16:01

*Annet* schreef:ff off topic: pol, hoe oud ben jij dan?

Wat dacht jij dan?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 sep 2008 16:08

ik dacht onder de 30 maar omdat je nu over vriendinnen van in de 40 hebt...... je met je 25 ste nog vrolijk vrijgezellig was en nu inmiddels 2 kinders hebt weet ik het eigenlijk niet!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2008 09:21

pol schreef:
Gerdien B. schreef:Ik ben tot mijn 25ste ook vrijgezel geweest. Precies 3 dagen er voor kreeg ik verkering, voor het eerst ook. Heb niet echt zoiets gehad van: ow als ik maar neit overschiet.

Op mijn 25e flierefloot ik nog heerlijk rond. Vakanties, uitgaan, geld verdienen en geld smijten...... nooit geen spijt van gehad hoor!

Ik heb precies op mijn 25e verjaardag verkering gekregen :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 22 sep 2008 10:32

Ik las pas in de Visie een artikel over een boek over vrijgezellen in de Reformatorische gezindte. Werd wel goed aangeprezen. Misschien een tip voor mensen die wel problemen hebben met hun vrijgezellen bestaan.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 sep 2008 10:46

kirsten schreef:Ik las pas in de Visie een artikel over een boek over vrijgezellen in de Reformatorische gezindte. Werd wel goed aangeprezen. Misschien een tip voor mensen die wel problemen hebben met hun vrijgezellen bestaan.

Maar wanneer ben je aan een probleem toe, is dat op je 25e of op je 40e?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 sep 2008 10:50

pol schreef:
kirsten schreef:Ik las pas in de Visie een artikel over een boek over vrijgezellen in de Reformatorische gezindte. Werd wel goed aangeprezen. Misschien een tip voor mensen die wel problemen hebben met hun vrijgezellen bestaan.

Maar wanneer ben je aan een probleem toe, is dat op je 25e of op je 40e?
Precies... ik ben vrijgezellig geweest tot m'n 19e, anderhalf jaar gehad, uitgegaan, een half jaar later kreeg ik weer verkering en daar ben ik nu 15mnd gelukkig mee getrouwd!
Ik had dus echt niet de behoefte om uit te gaan, mezelf lekker losgooien, ik heb ook niet het idee dat ik dus iets gemist heb! Terwijl andere leeftijdgenoten lekker los gingen in de disco / kroeg bleef ik op zaterdagavond thuis of zat ik bij een regionale radio-omroep m'n programma te presenteren. Dat vond ik nu gewoon echt leuk.
Klinkt heel truttig maar het is gewoon zo. Ik ben echt een huistrutje :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”