Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 sep 2008 13:04

@lalage: haha, heel herkenbaar. Wij werken ook allebei fulltime, dus vonden we het logisch dat we ook allebei ongeveer evenveel doen. Koken doen we inderdaad ook 50-50, afhankelijk van de dag en het gerecht... ik ben meer van de salades en oosterse keuken, manlief meer van aardappels en pasta... schoonmaken doen we trouwens ook meestal in het weekend. (nou ja, ik vrijdag al, dan ben ik er vanaf, manlief stelt het meestal uit... :roll: )
En als er kinderen bij zouden komen (we hopen over een jaartje ofzo) gaan we ook allebei een beetje minder werken.... blijft het gezellig verdeeld!
liefs, elvira

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 sep 2008 13:05

LauraC: dat zou ik natuurlijk ook kunnen doen gewoon terug gaan naar de winkel, alleen voel ik me dan al snel een zeur.
Probeer er gewoon nog een jaar of 1,5 mee te doen want dan zijn we toch verhuisd, dus dan hebben we een nieuwe badkamer en maar gelijk andere matten.

Maar die soort handdoeken werkt ook wel super, heb dat ook al een aantal keren in een hotel meegemaakt en het is wel makkelijk en het kan zo bij de handdoeken idd.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 18 sep 2008 13:13

@ Elvira: Wij doen ook ongeveer evenveel hoor, alleen hebben we het niet zo netjes verdeeld. Hier is het dus geregeld wel een beetje chaos. Ook is het zo dat als de een in een wat drukkere periode zit de ander dan meer doet. Mijn man is nu aan het trainen voor de marathon, doet ie serieus bijna elke dag na zijn werk (je moet er maar zin in hebben...) maar dan kook ik dus. Maar ik ga nu ook werken en stage lopen en dat heeft allemaal meer reistijd dan hij heeft dus na die marathon gaat hij denk ik veel meer koken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 sep 2008 13:21

wij doen ook wel dingen samen.... alleen werk ik gewoon veel minder dan m'n vriend. Ik heb bijv. 1 dag in de week vrij en dan doe ik meestal de was. En de rest doen we gewoon tussen neus en lippen door. De woonkamer beneden is altijd schoon en netjes.... Maar eens in de zoveel tijd (als ik zin heb/krijg) dan doe ik boven alles tegelijk (de raampjes lappen, stoffen en zuigen) maar ons huisje is niet groot maar ook niet klein. :mrgreen:

Ik ga straks nog maar ff de was opvouwen... eigenlijk had ik vanmiddag moeten werken maar zit nog steeds op een telefoontje te wachten. Maar ik ga nu echt niet meer werken. Morgen maar weer een dag. :mrgreen:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 sep 2008 13:23

@esli: pfff, een marathon! Respect hoor, voor jouw man! Ik ben al blij als ik mijn dagelijkse rondje met de hond ren... :wink:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 sep 2008 13:26

@Evelien: de woonkamer AlTIJD schoon en netjes! o, wow, dat is bij ons niet langer dan pakweg een half uurtje het geval... we hebben namelijk een hele lieve grote witte hond, die - je raadt het al - ook heel erg verhaart!
Gelukkig zijn manlief en ik praktisch ingesteld en hebben we dus alleen witte tapijten ed. (voor de rest laminaat, lekker makkelijk)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 sep 2008 13:26

Ik doe eigenlijk het meeste hier in huis. Gewoon omdat ik het graag 'zelluf' doe :) Vind het ook helemaal niet erg hoor. Bovendien ben ik nu gestopt met werken dus lijkt het me niet meer dan logisch dat ik het huishouden doe...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 sep 2008 13:26

Mijn man doet niks :mrgreen: We kwamen er van de week wel achter dat hij alle 'mannenklusjes' meestal doet. Zoals allerlei snoeren omleggen voor internet, voor de tv enzo. Al heb ik gister dan wel gewoon zelf fotolijstjes opgehangen en doe ik de hele babykamer.
Maar ik werk meestal 3 of 4 dagen per week, hij 5. Dus ik vind het niet meer dan logisch dat ik alles doe.
Hij kookt op zondag wel altijd, omdat hij dat erg leuk vindt. En soms stofzuigt hij in het weekend. Maar in principe doe ik alles, omdat ik die verdeling eerlijk vind.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 18 sep 2008 13:51

Mijn man stofzuigt, geeft de plantjes water, droogt af en zet de kliko's aan de straat :mrgreen: Vind het prima verdeeld zo. Het echte poetswerk en de was en dat soort dingen dat doe ik ook liever zelf.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 sep 2008 14:21

elvira (gast) schreef:@Evelien: de woonkamer AlTIJD schoon en netjes! o, wow, dat is bij ons niet langer dan pakweg een half uurtje het geval... we hebben namelijk een hele lieve grote witte hond, die - je raadt het al - ook heel erg verhaart!
Gelukkig zijn manlief en ik praktisch ingesteld en hebben we dus alleen witte tapijten ed. (voor de rest laminaat, lekker makkelijk)

wij hebben geen huisdier
en leven eigenlijk alleen met eten en visite in de woonkamer.... Zitten meestal boven op de werkkamer of zijn weg.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 18 sep 2008 14:32

Wij werken allebei 5 dagen en wij doen alles samen. Of tenminste... mijn man maait het gras, zet de kliko aan de straat (meestal), ruimt de vaatwasser uit als ik al weg ben, klust in het hele huis, maakt kapstok, is nu bezig met logeerkamer, stofzuigt altijd, kookt meestal als hij eerder thuis is en altijd op zaterdag en zondag. Ik kook meestal omdat ik vaak als eerste thuis ben. Verder doe ik de was, strijk, swifferen, ramen lappen, badkamer + toilet schoonmaken, vaatwasser inruimen. Opruimen enzo doen we gelijk als we iets gebruikt hebben. En ik ben er erg blij mee dattie helpt!!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 sep 2008 14:48

Volgens mij hebben we het over de rolverdeling al eerder gehad in dit topic :wink:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 sep 2008 14:59

[quote="Tuinfluiter"]Volgens mij hebben we het over de rolverdeling al eerder gehad in dit topic :wink:[/quote]

o, sorry, ik heb niet alle 80 pagina's gelezen :oops: .... alleen de eerste 10 ofzo en de laatste pagina's. Het was niet mijn bedoeling weer een discussie te herhalen, vroeg het me gewoon af!
liefs, elvira

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 sep 2008 15:12

Elivra:
Zo bedoel ik het niet hoor, je mag van mij gerust nog een keer over de rolverdeling hebben, maar ik dacht misschien als je een flink aantal pagina's terug gaat dat je dan ook hierover kunt lezen en meer te weten komt :wink:

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 18 sep 2008 15:18

Die hotelbadmatten zijn echt ideaal! Ze gaan elke dag in de was. En je hebt gewoon altijd een schone badmat. En niet al dat gepluis. Echt een aanrader.

Terug naar “Archief”