Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 sep 2008 17:43

handdoek, theedoek + washandje gaat zo goed als elke dag de was in hierzo :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 sep 2008 08:33

Even niet over míjn (ontbrekende) huishoudelijke talenten, maar over die van m'n vriend: ik ben ziek (griep) en hij kwam zaterdagmiddag/-avond voor me zorgen... Heeft hij meteen tot in alle hoekjes gestofzuigd (m'n parkieten hadden er weer 'n zooi van gemaakt :?), m'n afwas weggewerkt, de was die er nog hing opgevouwen en m'n bed verschoond. Zo lief!! :8>
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 sep 2008 13:02

Wat lief van je vriend.

Hier gaat de vaatdoek elke dag minstens in de was, de theedoek en handdoek meestal om de dag nu we een vaatwasser hebben.

Vandaag weinig gedaan in huis. Heb zaterdag lekker vooruit gewerkt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 sep 2008 13:18

ik heb de bedden al verschoond, gestofzuigd, en 2 wassen gedaan, 1 opgehangen en 1 zit er nu in de droger.

Nu alleen nog even dweilen, badkamer doen en dan houd ik er mee op :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 sep 2008 14:18

ik doe vandaag alleen de wc en de enorm grote vaat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 sep 2008 18:10

Vandaag weer boodschappen gedaan.... niet veel uitgegeven. Fruit haal ik bij de groenteboer achter ons en die is (vindt ik) best goed en heeft lekker fruit. Ik had een tas vol voor 5 euro (5 appels, 2 grapefruit, 5 sinaasappels, 4 bananen). Geen geld toch?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 sep 2008 18:12

Ik heb vandaag alles gezogen, omdat het een bende was geworden, doordat we de laminaat- en ondervloer eruit hadden gehaald en via het hele huis naar de garage hadden gesleept. Dus het is hier weer netjes :)
Voorlopig is het niet zo opgeruimd als ik eigenlijk zou willen, maargoed. Dat komt wel als de babykamer af is :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 sep 2008 18:54

Gisteren laat terug van vakantie dus vandaag heb ik twee wassen gedraaid, appeltaart gebakken voor morgen, gekookt, afgewassen, gestofzuigt, gestoft, ga zo strijken en dan lekker relaxen. En we zijn er de hele ochtend uit geweest, zijn 10 km gaan wandelen naar een stadje verderop...supergaaf!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 sep 2008 08:35

Een week of 4 terug heb ik badkamermatten gekocht.
Ze zijn heel leuk maar ze pluizen echt heel erg.
Als je er overheen loopt heb je gelijk van die pluisjes onder je zitten, dus die loop je over heel de bovenverdieping mee.
En dat betekent dat ik eigenlijk elke dag moet zuigen en daar heb ik niet zo'n behoefte aan.
Heb ze nu al heel vaak uitgewassen en verschillende keren uitgeklopt, maar ze blijven af geven.
Iemand een tip?

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 18 sep 2008 12:22

Tuinfluiter schreef:Een week of 4 terug heb ik badkamermatten gekocht.
Ze zijn heel leuk maar ze pluizen echt heel erg.
Als je er overheen loopt heb je gelijk van die pluisjes onder je zitten, dus die loop je over heel de bovenverdieping mee.
En dat betekent dat ik eigenlijk elke dag moet zuigen en daar heb ik niet zo'n behoefte aan.
Heb ze nu al heel vaak uitgewassen en verschillende keren uitgeklopt, maar ze blijven af geven.
Iemand een tip?

Nee, een tip weet ik niet. Waarschijnlijk heb je pech dat deze zo pluizen. Want als je ze al gewassen en geklopt hebt, dan 'klopt' er iets niet ;)

Heb nu ook nog een oude badmat liggen, maar straks in de nieuwe badkamer ben ik van plan om gewoon een stevige handdoek op de grond te leggen. En die kun je dan steeds in de was doen, lijkt me wel zo handig. Ik heb ook weleens gehad dat als je een badmat wast, de onderkant (van dat rubber) gaat oplossen en gaat plakken. Krijg je allemaal lelijke plekken op de vloer. Handdoek wassen is makkelijker dan. Misschien een ideetje?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 sep 2008 12:26

Is idd een goeie tip van je.
Dankje voor het meedenken.
Ik laat ze nu nog maar liggen want ze waren best duur en om ze dan nu al weg te gooien vindt ik ook een beetje jammer van het geld.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 18 sep 2008 12:41

Mooi :)
Ja, wel jammer van het geld...wie weet kan je ze nog eens ergens voor gebruiken later!
En je schijnt speciale handdoeken te hebben die je kunt gebruiken als badmat zegmaar. Die zijn iets dikker dan gewone. Die gebruiken ze in hotels ook weleens. Ik weet nog niet waar ik die kan kopen, maar een gewone kan natuurlijk ook wel.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 sep 2008 12:44

Tuinfluiter: als ze duur waren, neem ik aan dat je ze in een goede winkel hebt gekocht. Kun je dan niet even terug gaan ermee en het probleem uitleggen? Misschien hebben zij een oplossing of kun je ze ruilen?

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

En mannen dan?

Berichtdoor elvira (gast) » 18 sep 2008 12:46

Zeg, ik ben een beetje nieuw hier (zie aantal berichten :wink: )... maareh... wat doen jullie mannen dan?
De mijne doet altijd de keuken, de vaatwasser, de was en het stofzuigen, ik doe badkamer, was drogen & opvouwen en poetswerk... oja, en de plantjes... (anders gaan ze dood! :mrgreen: )
ik vind het zelf wel mooi verdeeld zo, maar ik krijg het idee dat dat bij anderen er nogal anders uit ziet... ben ik/zijn wij zo anders? :oops:

liefs, elvira

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 sep 2008 12:55

Mooi verdeeld toch elvira?
Mijn man stofzuigt, want daar heb ik een hekel aan. Verder kookt hij graag, dus als het kan doet hij dat, maar als ik eerder thuis ben dan doe ik het (als hij dan halverwege binnen komt maakt hij het vaak af). Afwassen doen we ook samen. Hij geeft ook de planten binnen water. en doet klussen zoals gaten in de muur boren. Verder schoonmaakwerk en de was doe ik meestal.
We werken allebei evenveel, dus dan moet je toch ook allebei wat in het huishouden doen. Ik doe misschien ietsje meer, maar hij doet best wel lang over het stofzuigen en stoffen, dus ik vind het wel aardig verdeeld.

Terug naar “Archief”