kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 sep 2008 21:11

Ja, laarzen zijn moeilijk te vinden he! Ik ga denk ik van de week maar eens beginnen met kijken. Heb een paar zwarte maar wil graag een bruin paar hebben.
Vanmiddag wel in de uitverkoop een schattige wikkeltruitje op de kop getikt voor de helft van de prijs (dit ben ik trouwens niet hoor :mrgreen: )
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 sep 2008 13:24

wij geven best wel wat geld uit aan kleding. Mijn man draagt veel van Gaastra en esprit en broeken vaak van pepejeans,gstar enz. Ook omdat wij geen leuke winkels weten waar zijn kledingsmaak verkocht wordt hema enz vind ik helemaal niks voor mijn man.
Ik koop vaak kleding bij promiss, miss etam esprit enz. Maar wij doen wel erg lang met kleding dus dat scheelt wel.
Vorig jaar had ik laarzen van JJ maar die gingen na een aantal weken kapot toen heb ik mijn geld terug gekregen want ze waren niet meer te krijgen (eind van seizoen) nu zag ik ze weer op internet staan dus ga gewoon weer voor dezelfde.
Ze zijn heel donkerbruin en erg hoog tot aan begin van de knie en dan ruw leer.
Mijn man heeft een mooie winter jas van pall mall een zwarte met knopen die was 3 jaar geleden meer dan 200 euro maar die ziet er nog als nieuw uit en dit jaar draagt hij die weer vind ik zelf geen geld.
Voor de zomer heeft hij een gaastra jas was ook rond de 200 euro die gaat nu al weer voor 2de seizoen mee.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 15 sep 2008 09:55

Hier wordt ook behoorlijk wat uitgegeven aan kleding. Maar het hoeft absoluut geen merk te zijn. Wij kopen wat we leuk vinden en wat nodig is (dat laatste niet altijd... :oops: 8) ). Of het dan een leuke gaastrajas is of een jas van de Wibra, dat maakt dan niet uit...
Kleding voor mn zoontje koop ik meestal bij C&A, H&M, Zara en Wibra...allemaal goedkope zaken, maar hij is ook na een jaar weer uit zijn kleding gegroeid, dus duur ga ik al helemaal niet doen voor hem :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 sep 2008 10:01

wij hebben voor het laatst kleding gekocht en dat was eind juni/begin juli.

Kopen dus weinig kleren.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 sep 2008 10:02

Wow, wij doen met een jas van 50 euro gewoon drie jaar. Mijn man draagt zijn jas denk ik al wel 4 jaar. Die is nu echt vaal, dus hij moet nu wel een nieuwe. Dat ding was ook geen 50 euro toen hij hem kocht.
Nu wil hij een leren jas. Voor deze jas had hij een leren, en die kostte toch wel 150 euro, maar daar deed hij 6 jaar mee ofzo. Maar voor 200 euro een jas, pfff, daar moeten we dan van onszelf minimaal 6 jaar mee doen!
Nee, ik vind het jammer om zoveel geld aan kleding uit te geven, ik vind het niet helemaal principieel verantwoord eigenlijk. En helemaal niet nodig.
Dan lopen er in de stad hier mensen, eerst college style binnen, met hele tassen vol eruit, dan door naar maison ofzo, de hoedenwinkel, hup, nog een hoed voor 150 euro. Ik begrijp dat gewoon niet zo...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 15 sep 2008 10:08

Ik ga uit principe ook niet naar College Style... Ongelooflijk gewoon wat kleding daar kost, dat hoeft volgens mij echt niet! Als je iets verder loopt heb je zat winkels waar ze net zulke kleding verkopen voor de helft! Een beetje de refo uithangen en bij alle refo's geld uit hun zak kloppen, sorry hoor, maar dan hebben ze aan mij een verkeerde :?

Met een jas doen wij ook jaren dus die mag wel iets kosten, verder draag ik mn kleding ook jaaaaaaaaaren, dus dan is 50 euro voor een rokje echt niet veel. Ik probeer wel vaak 'basic' dingen te kopen, die gewoon altijd kunnen. Uit de toon vallen doe je toch niet meer...alles kan tegenwoordig :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 sep 2008 10:20

Ja idd, ik ben ook niet zo van het supermodieuze. Mijn zusje draagt bijvoorbeeld vooral wat in de mode is. Maar die kleren zijn het jaar erna vaak niet meer leuk.
Vooral laarzen en een winterjas koop ik ook basic. En duurdere kleding zoals een jurkje voor een bruiloft ook. Dan doe ik er tenminste veel langer mee :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 15 sep 2008 10:23

Gerdien B. schreef:Ik heb gewoon weg geen zin in shoppen. Vind er niets aan! De mode is mijn smaak niet, de prijzen zijn vaak ook niet echt leuk (ik vind het redelijk gauw te duur) en je wordt er enkel moe van en krijgt zere voeten.
tja... ik wacht gewoon tot ik zo'n zeldzame bui heb dat ik er wel zin in heb om de stad in te gaan ;)

Dit had ik kunnen schrijven :) Als ik al die rekken met kleding zie, dan word ik al moedeloos waar ik moet beginnen. Ik heb er geen hekel aan, maar ik mis het na een maand ook niet. Vooral als ik denk aan die benauwde hokjes, drukte en niet vinden wat ik zoek (maar heb ook geen zin om elke week te gaan zoeken).
Ik heb iets nodig - duik de winkels in - kom wat tegen - pas het - en weg ben ik! Scheelt ook een hoop geld, je wordt niet meer 'verleid'.

Ik heb wat winkeltjes waar het leuk shoppen voor weinig geld is. Krijg vaak complimenten over mijn iets-anders-dan-iedereen-kledingstijl. Erg leuk! Blijf ik toch mezelf en straal dat ook uit. Combineren doe ik ook eindeloos.

Heeeeel af en toe stap ik naar Steps oid. Daar kost een rok al gauw vanaf 40 euro en dat vind ik best veel. Dus die winkels hou ik echt voor 'netjes'. Als ik iets zoek voor een bruiloft ofzo.
Soms koop ik wel eens iets duurders, maar dat draag ik ook vaak en heel lang. Dus dan heft het elkaar weer op. Maar grote uitgaven zal ik niet snel doen, omdat ik het niet nodig vind.
Refowinkels zijn echt te duur en ook vaak wat te chique voor mij. Bovendien draagt bijna iedereen dat spul, dus dan haak ik alweer af :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 sep 2008 10:34

Ik heb op moment 2 rokken die ik draag. 1 al 3 jaar oud van VeraModa en 1 een jaar oud uit Afrika (7euro :mrgreen: ). Ik vind het prima!
Eigenlijk moet ik allang nieuwe werkschoenen en wat broeken, want ze slijten erg hard.

Elke keer denk ik: nu moet ik echt is gaan, wnat dit kan zo niet meer. Elke keer blijf ik toch lekker thuis. Dan bendenk ik wat voor leuks ik allemaal wel niet met dat geld kan doen straks voor het trouwen en een huisje e.d.

Als ik met mijn zussen of een goede vriendin ga, vind ik winkelen al minder erg. Mijn vriend heeft er ook totaal niets mee. Tijd geleden waren we in Utrecht en hij had toch eigenlijk iets nodig. Hup, 2 winkels in waar we het allemaal proberen te vinden en we waren goed geslaagd. Dat vind ik leuk shoppen: hoog uit 2 uur bezig zijn en toch alles hebben zodra je naar huis gaat voor een leuke prijs ook nog.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Berichtdoor Riska » 15 sep 2008 10:50

Moet je geen ruim 20 kg afvallen. Er past niks meer, dus ik moet wel. Maar heb in mijn woonplaats een zaak waar ik altijd slaag, dus dat geeft niet.
Maar het geld kan maar een keer uitgegeven worden. Dus nu moeten andere zaken weer blijven wachten...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 15 sep 2008 12:15

Oja hebben jullie ook zoveel schoenen nodig? Want die heb ik wel veel, net als jassen :oops: Omdat ik echt allerlei soorten kledingstijlen heb en daar dus steeds andere schoenen/jas bij moet. Ik zou bv niet met 1 paar laarzen/schoenen/tas kunnen doen. En dat soort accesoires maken het nou juist zo leuk... :D

Wie heeft er nog meer een schoenen-/ tassentic? :lol:
Ik zal maar niet zeggen hoeveel paar schoenen ik heb. Allemaal geen heel dure natuurlijk. Dan blijft het leuk. Tassen ben ik ook dol op.
Zouden jullie met 1 paar laarzen of schoenen kunnen doen?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 sep 2008 12:19

Mijn man heeft een leren jas van Nickelson voor de winter. Kostte 7 jaar geleden 700 gulden en hij draagt hem nog. Die dingen zijn niet stuk te krijgen en ruikt zo lekker, jammie 8)

Riska

Berichtdoor Riska » 15 sep 2008 12:20

ChupaChups schreef:Oja hebben jullie ook zoveel schoenen nodig? Want die heb ik wel veel, net als jassen :oops: Omdat ik echt allerlei soorten kledingstijlen heb en daar dus steeds andere schoenen/jas bij moet. Ik zou bv niet met 1 paar laarzen/schoenen/tas kunnen doen. En dat soort accesoires maken het nou juist zo leuk... :D

Wie heeft er nog meer een schoenen-/ tassentic? :lol:
Ik zal maar niet zeggen hoeveel paar schoenen ik heb. Allemaal geen heel dure natuurlijk. Dan blijft het leuk. Tassen ben ik ook dol op.
Zouden jullie met 1 paar laarzen of schoenen kunnen doen?

Hangt natuurlijk ook van je budget af... Ik zou niet wéten waar ik het vandaan moest halen! :wink:

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 15 sep 2008 12:25

Toch kost dat me helemaal niet zoveel geld hoor! Ik weet bijna zeker dat ik minder geld uitgeef aan kleding etc dan de meeste meiden. En toch denkt men vaak dat ik zoveel nieuwe dingen heb, en dat zijn dan gewoon een andere tas of schoenen ofzo, en dan zo combineren waardoor het lijkt alsof je wat nieuws hebt.

Ik heb ook meerdere jassen, gewoon omdat niet één jas overal bij kan. (maar misschien ben ik wel enorm ijdeltuiterig dan :mrgreen: )

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 sep 2008 12:38

Een winterjas gaat hier ook wel aardig lang mee. Ik laat ze dan ook allebei schoonmaken bij de stomerij als we ze niet meer dragen, dan gaan ze ook wat langer mee. En dan heb je het geld er wel weer uit. Heb trouwens maar 1 winterjas. Ik heb wel meerdere corduroy jasjes en 1 zomerjas. Ik drag sowieso vaak laagjes dus een jas heb ik in de zomer niet vaak aan.
Tasjes doen me eigenlijk niets. Ik heb een mooie bruine leren tas waar ik al een paar jaar mee doe en omdat hij al zo 'oud' is wordt het leer alleen maar mooier (vind ik dan tenminste).

Terug naar “Archief”