Abortus of baby houden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Urzukar
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Urzukar » 13 sep 2008 18:50

AikonGirl schreef:Sabra, mijn man verdient niet echt veel. Werkt gewoon op MBO-niveau.
Alles kost wel wat, maar het valt ons tot nu toe allemaal mee.
We sparen nu gewoon iets minder.

Haring, Als je vriendin 1 week overtijd is, klopt het hartje al.
En dan nog eens 3 weken later heeft je kindje al oortjes, teentjes, vingertjes.
Het is gewoon een kindje, júllie kindje.

Jammer dat je zo in moet gaan op het hele abortus verhaal. Hij heeft hier gepost omdat hij advies nodig heeft, geen mensen die hem er van willen overtuigen dat hij zijn kind moet houden, want dat is zijn zaak.

De situatie die haring beschrijft lijkt me nogal slecht voor een kind om in op te groeien. Je bent nog jong, misschien wel te jong. Kinderen hebben is niet zwaar, mits je er aan toe bent. Je geeft zelf aan dat je dat niet bent, dan lijkt het me logisch dat je het kind een vervelend leven bespaart. Kinderen verdienen de aandacht van hun ouders, en hun liefde. Als jij een fulltime baan hebt en je vriendin een parttime baan, dan lijkt het me dat jullie niet erg veel thuis zijn. Het betekend dus dat je kind je haast nooit ziet. Voor het kind lijtk me dat erg vervelend. Ook zeg je dat je soms depresieve trekjes hebt.
De vraag is, wil je je kind dat aan doen?

MissF
Generaal
Generaal

Re: Abortus

Berichtdoor MissF » 13 sep 2008 18:50

Yrrfur schreef:Ik zou abortus laten doen. Als je het kind eenmaal hebt kan je het niet terugdraaien, als je hem laat weghalen kan je tijdje later als je er klaar voor bent een kind nemen.

Welja, het leven is zo simpel.
Als iets je niet zint, haal het lekker weg. Lang leve mijn egoistische lol, mijn leven. Daar kan geen kind bij, dus: dag kind, ik doe je even weg. En haal je over een tijdje weer terug.
Zo gaat het helaas niet. Er zijn teveel verhalen dat een abortus niet als zoiets simpels wordt gezien, en nog meer verhalen dat het nemen van een kindje niet zo simpel is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Yrrfur
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Abortus

Berichtdoor Yrrfur » 13 sep 2008 18:58

MissF schreef:
Yrrfur schreef:Ik zou abortus laten doen. Als je het kind eenmaal hebt kan je het niet terugdraaien, als je hem laat weghalen kan je tijdje later als je er klaar voor bent een kind nemen.

Welja, het leven is zo simpel.
Als iets je niet zint, haal het lekker weg. Lang leve mijn egoistische lol, mijn leven. Daar kan geen kind bij, dus: dag kind, ik doe je even weg. En haal je over een tijdje weer terug.
Zo gaat het helaas niet. Er zijn teveel verhalen dat een abortus niet als zoiets simpels wordt gezien, en nog meer verhalen dat het nemen van een kindje niet zo simpel is.

Een kind dat zo jong is heeft geen emoties, geen herinneringen, niks. Je zou kunnen zeggen dat het een soort plant is. Het is dus ook niet egoïstisch, eerder het tegenovergestelde. Want een kind moet opgroeien in een goed milieu en net zoals Urzukar heeft beschreven is dat nu waarschijnlijk niet het geval.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 13 sep 2008 19:01

het is wel een LEVEN dat gedood wordt !!
kan er niet overuit dat er door sommige zo makkelijk over abortus gedacht wordt. komt nu niet uit dus hup weg dr mee

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 sep 2008 19:01

Het gaat ook niet alleen om het kindje, het gaat om de ouders zelf! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen zo ver gaan, door het gevolg van hun eigen daad niet te accepteren. Ik vind het ongelooflijk onvolwassen als mensen van 19 en 24 zoiets bedenken.
En idd, als je nu al zegt dat het kind geen goede thuisbasis krijgt, dan zal dat ook wel niet. Maar het spreekt nou ook totaal niets uit van: we gaan het proberen.
Ik weet ook niet of wij goede ouders zullen worden en een stabiele basis zullen zijn, maar we krijgen nu eenmaal ons kindje en zullen er alles, alles aan gaan doen om het te proberen. Persoonlijk vind ik dat een heel stuk volwassenen dan hoe er hier over gesproken wordt...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 sep 2008 19:28

krijg een beetje het idee dat de twee nicks met aparte namen speciaal zijn aangemaakt om haring bij te staan... :roll:
- probeert zich hier verder niet mee te bemoeien.. -

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 sep 2008 19:45

Jannoek schreef:krijg een beetje het idee dat de twee nicks met aparte namen speciaal zijn aangemaakt om haring bij te staan... :roll:

:jaknikken: check aan berichten en datums.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 13 sep 2008 20:11

Jah ik kan me er ook ontzettend boos en verdrietig om maken, als mensen zoiets zo makkelijk besluiten.
Er zijn zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen en het zo graag willen en dan zijn er mensen die gewoon ff beslissen dat hun kind niet uitkomt dus ze het maar doden :!: En jah seks komt wel uit. Daar maken ze wel tijd voor... maar als het dan mis gaat, dan willen ze de gevolgen niet dragen.

En Urzukar: Is het niet een beetje logisch dat er zulke reacties komen? dat hoort toch gewoon bij een christelijk forum. dan moet je zoiets niet op zo'n forum posten maar zoek dan een ander forum op.

@ Jannoek je kunt nog weleens gelijk hebben :wink:
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 13 sep 2008 20:26

liefje schreef:
Jannoek schreef:krijg een beetje het idee dat de twee nicks met aparte namen speciaal zijn aangemaakt om haring bij te staan... :roll:

:jaknikken: check aan berichten en datums.

jah beide zijn 10 sept net geregistreerd. En dan is het wel heel toevallig dat net beide voor abortus zijn op een christelijk forum :!:
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 13 sep 2008 20:34

Ik heb ook een beetje moeite met een uitspraak dat het feit dat het kind in principe niet 100% gewenst is slecht zou zijn voor de ontwikkeling. Dat is wel waar, maar abortus is pas echt beroerd voor de ontwikkeling van het kind.

Iets wat me trouwens opvalt, dat je zelf het woord baby gebruikt. Terwijl je het woord "moord" in verband met abortus niet wilt horen. Dat vind ik vreemd.

En Haring, sta nu alsjeblieft 100% achter je vriendin, ga haar alsjeblieft niet overtuigen van een abortus, als ze dat zelf niet zeker weet. Bij een abortus waar de vrouw niet 100% achter staat kun je er wel van uitgaan dat het tot psychische problemen gaat leiden later.
Laatst gewijzigd door parsifal op 16 sep 2008 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 sep 2008 20:36

esli schreef:Ik las hier ergens dat iemand zei dat het hartje al met een week klopt, dat is dus niet zo (volgens site van mirjan en mijn geheugen), maar met 5 weken.

Ik zei dat als ze 1 week overtijd is, het hartje begint te kloppen.
Gezien ze beginnen met tellen met de zwangerschap bij de 1e dag van de laatste menstruatie, klopt dat dan toch?

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 13 sep 2008 20:44

Klopt, als je een 1 week overtijd bent, is de eerste dag van je laatste menstruatie meestal 5 weken geleden, als je een cyclus van zo'n 28 dagen hebt.
En de eerste dag van je laatste menstruatie wordt als 1e dag van je zwangerschap gerekend, omdat men niet weet wanneer precies de bevruchting heeft plaatsgevonden.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 sep 2008 21:16

AikonGirl schreef:
esli schreef:Ik las hier ergens dat iemand zei dat het hartje al met een week klopt, dat is dus niet zo (volgens site van mirjan en mijn geheugen), maar met 5 weken.

Ik zei dat als ze 1 week overtijd is, het hartje begint te kloppen.
Gezien ze beginnen met tellen met de zwangerschap bij de 1e dag van de laatste menstruatie, klopt dat dan toch?

Sorry, ik heb blijkbaar wat zaken te snel gelezen in dit topic :oops:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 sep 2008 21:51

Ik heb alle reacties eens gelezen en ben het met diegene eens dat abortus not done is.
haring schreef:Ze weet het nog niet zeker, ze twijfeld. Alleen lijkt het me erg onverstandig om nu aan een kind te beginnen

Als zij niet voor de volle 100% achter een abortus staat kan en mag je haar absoluut niet overhalen om wel abortus te laten plegen. Je bent dan op dit moment van een probleem verlost maar je haalt er meteen een ander probleem mee op die misschien niet nu direct openbaar komt maar zéér waarschijnlijk later wel.

Lichamelijk is abortus ook heel slecht voor je lichaam omdat je de hele hormoon huishouding in de war stuurt en een curetage kan beschadigingen aan de baarmoeder veroorzaken welke later voor problemen kan zorgen wanneer je wel bewust een kind wilt krijgen. (Ook voor een miskraam geldt dit maar dan is het geen eigen opzet.)

Ps, de topictitel heb ik aangemaakt, haring gebruikt dus niet het woord baby, wel staat er in zijn posting: kindje

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 sep 2008 21:56

haring schreef:
petra85 schreef:je kunt mischien ook adoptie overwegen?

in ieder geval veel sterkte met het nemen van de juiste keuze

Ik denk dat dat nog moeilijker is als het houden of de zwangerschap af te laten breken. Want dan komen de moeder gevoelens naar voren (hormonaal procces). En dan krijg je enorme spijt. Maar ja, als je voor adoptie getekend hebt moet je dat toch doen, ook al zou je het kind dan willen houden.

Dat hormonale proces is allang begonnen. Dat is er vanaf het prille begin. Dus die binding is ook al begonnen.

Dat jullie jong zijn en nog 'aan het begin'van het leven staan, betekend nog niet dat jullie, jullie kindje straks niks kunnen bieden. Wanneer jullie mogen besluiten voor het kind, "gemaakt" in liefde naar ik mag hopen, te kiezen (en niet voor jullie eigen ik) dan zullen jullie ook van dit kind 100% gaan houden. Wanneer jullie het kindje veel liefde kunnen geven dan wordt zo'n kindje ook gelukkig.

Onvoorbereid zullen jullie het kindje ook niet ontvangen. Je hebt er nu nog zo'n 8 maanden voor om op voor te bereiden.

Als jij een fulltime baan hebt en je vriendin een parttime baan, dan lijkt het me dat jullie niet erg veel thuis zijn. Het betekend dus dat je kind je haast nooit ziet. Voor het kind lijtk me dat erg vervelend. Ook zeg je dat je soms depresieve trekjes hebt.

In heel veel gezinnen in Nederland heeft de vader een fulltime baan en de moeder een partime baan. Weinig mensen die er moeilijk over doen. Nu is de zwangerschap onverwachts, en is het de vraag of deze gewenst is en nu ineens zou het kind te weinig aandacht krijgen hierdoor. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat als het kindje nu vermoord/geaborteerd wordt en B.H. &vriendin besluiten over 10 jaar voor een kindje te gaan omdat het hun dan beter uitkomt, dan is de situatie rond werk ook zo (qua verdeling fulltime en partime bedoel ik hiermee), dat het kind dat wel voldoende aandacht kan krijgen? (beetje warrig omschreven misschien)
En die depressieve trekjes: die verdwijnen echt niet op het moment dat kinderen hem wel uitkomen. Enne... met trekjes wordt vast geen zware depressieve klachten mee bedoeld. Dus dat hoeft de stabiliteit niet in het geding te brengen.

Laten we met z'n allen bidden voor Haring en zijn vriendin, en voor hun kindje.[/quote]
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”