Consequent leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 05 sep 2008 12:49

Maar de vraag is dan: als je het gevoel hebt dat je niet consequent leeft, is je relatie met God dan niet goed genoeg?
Laat je leiden door Hem!

Riska

Berichtdoor Riska » 05 sep 2008 12:53

Tijn schreef:Maar de vraag is dan: als je het gevoel hebt dat je niet consequent leeft, is je relatie met God dan niet goed genoeg?

Volgens mij niet. Ik bedoel: dat het niet iets met de relatie met God te maken heeft. Wij zijn nou eenmaal mensen met al onze fouten en gebreken. En het prachtige van ons geloof is dat God ons aanvaardt zoals we zijn, niet zoals we (zouden) moeten zijn... .

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 09 sep 2008 17:43

Kunstzinnig gewoon, hoe er hier om de hete brei heen gedraaid wordt.

Mijn posts hebben alles te maken met consequent leven. Immers, hypocrisie is het tegenovergestelde. Het is bijvoorbeeld anderen regels opleggen en ze zelf niet naleven. Dat is dus niet consequent.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 09 sep 2008 18:32

Dat heet discussieren frusti :wink:

Enfin, volgens mij ben je zo overtuigt van je eigen gelijk dat enkel een simpel 'ja, je hebt volkomen gelijk' jou tevreden stelt.

Bij deze dan, je hebt volkomen gelijk ;/
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 12 sep 2008 16:04

Dat heet discussieren frusti

Nee juist niet, en ik ga niet schelden, daar is geen beginnen aan. Discussieren is ingaan op elkaars punten en dat wordt niet gedaan op de punten die ik aandraag.

Bij deze dan, je hebt volkomen gelijk

Als je dat nou eens zou menen.

Punt is gewoon dat er heel weinig op mijn punten ingegaan wordt. Waarom? Dat is voorlopig tweeledig. Enerzijds mogelijk omdat men de discussie niet wil aangaan vanwege mijn individu. Anderzijds mogelijk omdat men eigenlijk weet dat ik gelijk heb maar het liever doodzwijgt zodat men vanavond weer met een gerust hart kan gaan slapen.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 15 sep 2008 10:59

Yael schreef:
Raido schreef:Er staat alleen dat je jezelf niet mag snijden als je rouwt om personen..

Maar waar dan precies? 8)

In het algemeen.
Overigens waarom wordt er dan zo'n gebod wel uit het Oude Testament gehaalt om ermee te suggereren dat je geen oorbellen mag dragen etc. maar dat men ondertussen wel gewoon vrolijk varkensvlees eet. (Om maar wat te noemen). Bedoel dat is toch selectief omgaan met de ge- en verboden. Aan de ene kant suggereert men dat je, je niet meer aan de Wet hoeft te houden en aan de andere kant worden er bepaalde dingen uitgevist waarmee men dan weer regeltjes van maakt. Bv. dat een vrouw geen broek mag dragen etc.

Ik kom hier maar zo invallen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand hier nog een antwoord op heeft?
Worden bepaalde kanten niet onderbelicht? Hoe komt dat?

Just asking hoor, wil geen ellenlange discussies opwerpen o.i.d. maar ben echt benieuwd naar de reacties hierop en kon ze niet vinden.
Laatst gewijzigd door Koeitje op 15 sep 2008 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 15 sep 2008 11:02

Tijn schreef:Ja, natuurlijk zijn bijbel lezen en kerkgang middelen om die relatie tot stand te brengen, maar wat ik veel zie gebeuren is dat deze middelen tot doel worden verheven en dus het niet direct meer draait om die relatie, maar om bijvoorbeeld het twee keer per zondag naar de kerk moeten. En persoonlijk denk ik dat er vanuit die relatie dan een consequente levensstijl zich vanzelf ontwikkelt.

Mee eens!

Terug naar “Archief”