Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ruben Hadders
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Ruben Hadders » 02 nov 2003 21:17

Ik ben een Christen en

punt 1: Ben ik door het werk van Christus vrijgemaakt van de wet.
punt 2: Is het als gevolg daarvan voor mij geen probleem om op zondag boodschappen te doen of te werken.
punt 3: Hekel ik mij aan kerken die mensen proberen over te halen zich toch onder de wet te plaatsen.

Daarnaast vind ik de quote van Melodious Tonk erg generaliseren. Gelukking ben ik geen REVO of EVO maar Christen en volwaardig lid van Gods Gemeente.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 02 nov 2003 22:30

Theodoor schreef:Melodious Tonk schreef;

REFO's: mogen errug weinig op zondag
EVO's : hebben geen probleem met een boodschap doen op die dag
REFO's: roken veel en drinken ook niet weinig
EVO's: zijn redelijk vaak geheelonthouders (en zeer intolerant tegen rokers)
REFO's: hebben kledingvoorschriften
EVO's: niet
REFO's: zingen langzaam
EVO's: zingen 1 liedje 10x achter elkaar

ik ben een refo denk ik om dat ik van de Ger. Gem. ben.
al die vage feiten die jij hier boven opsomt kloppen niet bij ons in de gemeent.

punt 1. ik mag genoeg op zondag maar een boodschap doe ik niet, dit wil niet zeggen dat je niets mag!!!

punt 2. ik rook en drink met mate, voor mij klopt dit beeld dan misschien wel maar voor zeker 75% niet, hoezo generaliserend.

punt 3. wij hebben geen kleding voor schriften. het gaat om de binnenkant en niet om de buitenkant. God keurt ons niet af omdat we geen rok aan hebben of geen hoed op hebben.

punt 4. zingen sneller dan een gemiddelde bond gemeente...

waarom kunnen we niet gewoon elkaar in elkaars waarden en principes laten??? moeten we een beetje onderscheid gaan zitten maken tussen de zo genoemde "Refo's en Evo's" dat slaat toch nergens meer op. laten we nou maar normaal doen.
bij mij thuis lopen mn moeder en zusjes wel in een broek bij een vriend van mij niet wat maakt dat nou uit, tis maar net hoe je alles opvat.

laten we niet over uiterlijke dingen gaan discuseren maar over de plaats van God in ons leven. dat is veel belangrijker dan een aantal van die accent verschillen waar je toch nooit uit komt.

Ik vind Melodious Tonk z'n post juist wel grappig.

Ten eerste geeft 'ie zelf al aan dat hij generaliseert, dus het heeft geen zin om daar op te reageren.
Ten tweede heeft hij voor het grootste deel wel gelijk, dus jouw uitzonderingen doen er dan niet zoveel toe. Ik kom namelijk ook uit de GerGem :wink: en ik weet heel goed dat de relativerende standpunten die jij uitdraagt niet mainstream zijn.

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 03 nov 2003 11:06

Ruben Hadders schreef:Ik ben een Christen en

punt 1: Ben ik door het werk van Christus vrijgemaakt van de wet.
punt 2: Is het als gevolg daarvan voor mij geen probleem om op zondag boodschappen te doen of te werken.
punt 3: Hekel ik mij aan kerken die mensen proberen over te halen zich toch onder de wet te plaatsen.

Daarnaast vind ik de quote van Melodious Tonk erg generaliseren. Gelukking ben ik geen REVO of EVO maar Christen en volwaardig lid van Gods Gemeente.

Alleen zou het wel onverstandig zijn om niet naar de wet te leven. 6 dagen werken 1 dag rust is de meest ideale regel voor ons lichaam. Alleen vraag ik me altijd af of vermoeiende preken en het je zitten vervelen op zondag onder de kop rust vallen, daarom doe ik ook wel eens iets anders ;)
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Arrow

Berichtdoor Arrow » 03 nov 2003 15:51

Zinloze discussie. Kun je als vrouw in een broek voor God verschijnen? Gelukkig wel, Hij kijkt alleen naar je hart!

Melodious Tonk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Melodious Tonk » 03 nov 2003 18:56

Ben trots op (sommigen van) jullie. 8)

Enne Ruben, get real. Natuurlijk is iedereen van elke kerk in de plaats christen - hoop ik. Maar juist het topic van dit forum is onvervalst refo hoor. En ook als ik jou zou kennen zou ik waarschijnlijk enkele eigenaardigheden in je opvattingen danwel je gedrag terug kunnen voeren op de kerk of gemeente waar je komt. Het is niet anders, naast the real thing slepen we extra bagage (een formuliertje of 3 bijvoorbeeld :wink: ) ons geloof in. Elkaar erop bevragen, bijvoorbeeld op het internet, zou bevrijdend kunnen werken.

Shalom
Luister en huiver niet: www.listen.to/earswideopen

Stacie

Berichtdoor Stacie » 18 jan 2004 17:08

Ik vind dit absoluut geen zinloze discussie, omdat ik laatst aan het lezen was in de bijbel, en me eigenlijk afvroeg wat het 'excuus' was van de mensen die geen hoedje dragen.
In het nieuwe testament wordt verteld dat vrouwen een bedekt hoofd moeten hebben. En niet alleen in de kerk, dus ook thuis als je bid.
Waarom worden deze verzen vaak niet nageleefd, het staat toch wel in het nieuwe testament?
Ikzelf draag geen hoedje, nooit gedaan. Maar ik begin er nu over na te denken waarom ik het niet doe.

En over rokken; daar ben ik echt over uit.
Raar vind ik het SOMS als mensen rokken dragen. Ik veroordeel niemand, en respecteer iedereen :D

Maargoed om terug te komen over het hoedje; waarom draag jij wel/geen hoedje of waarom vind je dat de vrouw een hoedje op moet (of niet)??

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 19 jan 2004 10:00

het gaat niet om die rok, er moet wel onderscheid zijn tussen man en vrouw. je moet duidelijk kunnen zien of en een man of vrouw voor je staat.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 19 jan 2004 10:15

onze dominee zei zondag: als je naar een ander wijst dan wijzen er nog altijd 4 vingers naar jezelf
" You'll never be alone "

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 jan 2004 10:43

columbus schreef:het gaat niet om die rok, er moet wel onderscheid zijn tussen man en vrouw. je moet duidelijk kunnen zien of en een man of vrouw voor je staat.

dus toch een rok!

Stacie

Berichtdoor Stacie » 19 jan 2004 10:51

essieee schreef:
dus toch een rok!

is dat dan het enige onderscheid???
En waar haal je het vandaan dat je een rok aanmoet ?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 jan 2004 10:58

ik bedoelde het eigenlijk als vraag!

Stacie

Berichtdoor Stacie » 19 jan 2004 11:50

haha oke!
dan w88 we op reacties :lol:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 jan 2004 11:55

ik denk dat het wel uitkomt in je kleding en je haar, hoe zie je anders het onderscheid?

Stacie

Berichtdoor Stacie » 19 jan 2004 12:44

Door Jezus zijn de wetten vervuld.
Man en vrouw zijn gelijk aan elkaar, maar niet gelijkwaardig. Want wat een groot verschil zit er tussen een man en een vrouw...
Wie helpt me ff, waar stond dit ook alweer^

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 19 jan 2004 12:45

essieee schreef:
columbus schreef:het gaat niet om die rok, er moet wel onderscheid zijn tussen man en vrouw. je moet duidelijk kunnen zien of en een man of vrouw voor je staat.

dus toch een rok!

ik heb het niet over persoonlijke voorkeur, ik zie liever een vrouw in een rok, maar puur technisch gezien mag een vrouw wel een broek aan. gewoon een nette damesbroek, dan onderscheid ze zich echt wel van een man, natuurlijk moet het in meer dingen zitten dat onderscheid. niet alleen in de rok.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Terug naar “Archief”