Gezin en....... uitstapjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 aug 2008 11:40

Ja, wel eens geweest. Als kind niet, toen mocht het nog niet ofzo. Mijn vader vond het allemaal niet zo nodig.
Pas geweest met mijn zusje en moeder.
Ik vond er niks aan. Maar het was ook niet zo professioneel.
Pas is een vriend met zijn zoontje geweest en die vond het helemaal geweldig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 aug 2008 11:54

toen ik een jaar of 7 was ben in met ons gezin er geweest was een erg leuk circus en 2 jaar geleden ben ik met mijn man en een vriendin naar een circus geweest was ook erg leuk.
Je moet het denk ik net treffen met een circus.

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 12 aug 2008 21:03

Saskia schreef:Wie weet er wat te vertellen over het eiland Pampus, is het leuk om daar een dagje heen te gaan?

Ik ben er een dagje met mijn werk heen geweest. Hadden een gids bij ons die erover vertelde en kregen later een speurtocht.

Ik hou wel van die oude forten. Inderdaad niet claustrofobisch zijn en geen nette kleren aan.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 sep 2008 12:30

Heb een bon gehad van Neetje Jans, het 2e kaartje krijg je gratis. Wij zijn pas bij Neeltje geweest, misschien is er iemand die het hebben wilt?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2008 15:49

Ik heb geen belangstelling, ben er ook nog vrij kort geleden geweest, maar het is absoluut leuk. Pak die kans... :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 11 sep 2008 15:55

Sprookjeswonderland leuk tot een jaar of 8.
Wel helemaal in Enkhuizen. Maar het was gisteren schitterend weer en we hebben ervan genoten.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 sep 2008 18:09

Jaaaaaaaaaa dat is Enkhuizen! de haringstad
met zijn zuidertoren, plantsoen en bloemenschat

Leuk dat je daar geweest ben, heb je mijn ouders of broers nog gezien? :P Ik ben daar nl. opgegroeid dus daar moet ik dan wel even op reageren!

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 14 sep 2008 21:04

Wij hebben al een paar jaar alle vier een museumjaarkaart en gaan bijna ieder weekend een paar uurtjes naar een kindvriendelijk museum en onze kinderen komen het liefste in Enkhuizen(!) het Zuiderzeemuseum. Jammer dat het nu wat veranderd is. En dit weekend zijn we in het Openluchtmuseum in Arnhem geweest. Het spoorwegmuseum in Utrecht vinden de kinderen ook ontzettend leuk. In de winter zijn in het spoorwegmuseum en in het openluchtmuseum een kunstschaatsbaantje aangelegd en kun je gratis de schaatsen lenen (kunstschaatsen of "houtjes"). En nemen we ook broodjes, pakjes drinken, snoepjes, fruit, koekjes, kan koffie e.d. ieder weekend mee en verdelen we over rugtasjes. Lage Vuursche vinden we het wandelen ook prachtig. En het natuurpark in Lelystad zijn heel veel dieren (ook achter hekken) en hoef je alleen het parkeren (5 euro) te betalen en er is een informatiecentrum met een klein restaurantje waar je ook koffie/thee kunt drinken. We sparen air-miles en gaan eens in de paar jaar naar de Efteling als we genoeg air-miles hebben gespaard. En de geitenboerderij in het Amsterdamse Bos in Amsterdam is ook bereleuk. Vooral toen onze kinderen klein waren vonden ze de geiten flesjes melk of eten (voor kleine vergoeding) geven erg leuk en er is een speeltuintje bij en hoef je geen entree te betalen en in de zomer is er een openlucht ondiep zwembad ook in het Amsterdamse Bos en is ook gratis. Uitwaaien op het strand doen we ook graag. :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 sep 2008 08:03

marierose schreef:En de geitenboerderij in het Amsterdamse Bos in Amsterdam is ook bereleuk. Vooral toen onze kinderen klein waren vonden ze de geiten flesjes melk of eten (voor kleine vergoeding) geven erg leuk en er is een speeltuintje bij en hoef je geen entree te betalen en in de zomer is er een openlucht ondiep zwembad ook in het Amsterdamse Bos en is ook gratis.

Gingen wij vroeger ook vaak heen. (Woonden naast het Amsterdamse Bos)
Pas met Ilona naar die geitenboerderij geweest, maar ze vond de geiten maar eng. :)
Ook gingen we wel naar dat zwembad toe, zou nu alleen niet meer weten hoe ik daar kom.
De kanovijver is ook wel erg leuk om te zwemmen/kanoen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Gezin en....... uitstapjes

Berichtdoor *Annet* » 12 mei 2010 08:50

*schop*

we zijn gister bij railz mini world in Rotterdam geweest. Erg leuk, kan het je aanraden. Als je lid van de ANWB bent krijg je het 2e kaartje gratis. Daarna zijn we wezen pannenkoeken eten in het Kralingse bos en wezen uitbuiken in de speeltuin.
ja, dat is mijn mening dan he.....

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 12 mei 2010 23:24

De Spelerij in Dieren (http://www.spelerij.nl) is ontzettend leuk voor kinderen in de basisschoolleeftijd!!
Je vindt er allemaal unieke, handgemaakte speeltoestellen, die erom vragen uitgeprobeerd te worden. Bovendien kun je in de Uitvinderij ook nog eens allerlei mooie dingen maken...

Droge kleren zijn aan te raden, al meen ik me te herinneren dat er een wasdroger staat, en er overalls geleend kunnen worden voor kletsnatte kinderen. ;)
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mei 2010 09:35

@Annet: is die bon voor Neeltje Jans nog geldig? :mrgreen: (zomaar een vraag...)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 mei 2010 09:52

Wij zijn vorige week naar het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk geweest. Zeker voor oudere kinderen ook geschikt, erg mooi opgezet en ook interactief gemaakt. Indrukwekkend! Zeker als je in 1 van de destijds getroffen gebieden woont, moet je er toch 'n keer naar toe vind ik. Dan besef je enigszins wat er destijds allemaal is gebeurd en hoe gaaf het is dat men massaal de schouders eronder zette om het land zo snel mogelijk weer bouwrijp te maken en om de huizen te herbouwen, maar ook (een beetje) hoevéel rouw er was/is en waarom oudere mensen hier in de omgeving nóg bang zijn voor (extreem) hoogwater e.d.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 14 mei 2010 09:54

kwebbel die is gepost in 2008 :wink:

Wij gaan regelmatig naar papegaaien opvangcentum in Veldhoven
Heel veel papegaaien, sommige los andere in voliere's je mag ze voeren.
Ze hebben ook diverse andere dieren.
Alle dieren zijn opgevangen, dus geen dierentuin.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mei 2010 10:12

petra85 schreef:kwebbel die is gepost in 2008 :wink:
weet ik, was ook niet echt een serieuze vraag maar gewoon grappig bedoeld.... :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”