kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 sep 2008 15:08

Voor ik getrouwd was, gaf ik best heel veel geld aan kleding uit. Dat was gewoon heel belangrijk voor mij.
Nu ik getrouwd ben, is het geld van ons samen, en geef ik liever niet meer zoveel uit. Ik vind het nu niet meer zo kunnen ofzo. Mijn man is veel minder makkelijk met uitgaven, en van hem heb ik een beetje geleerd wat minder uit te geven. En hij heeft van mij geleerd wat makkelijker te worden ;)
Eerst was kleding ook gewoon heel belangrijk voor mij. Maar dat is het niet meer zo. Mijn werk en thuis zijn nu belangrijker. Op mijn werk hoef ik er echt niet tiptop bij te lopen, en ik vind sparen voor een volgend huis nu wat belangrijker. Toen ik thuis woonde spaarde ik nooit, geen idee waarvoor ik ooit moest sparen. Mijn man had geld genoeg voor de bruiloft en de inrichting van het huis. Ik had altijd al geld over ;)
En dat hebben we nu weer, omdat we allebei werken. Maar als ons kindje er is, en ik een paar uurtjes minder werk, en we opvang moeten betalen, zal dat echt wel anders worden denk ik. En we willen in de toekomst toch heel graag een ander huis, en dat is duur zat ;)

Met merkjes heb ik trouwens sowieso niks. Ik heb voor mezelf ook niet dat bepaalde merken beter zijn ofzo. Ik heb twee jaar een zwart shirtje van Scapino van 10 euro gedragen. Die is nu vaal, maar zat zo goed! En een wit shirtje van Esprit van 25 is helemaal scheef geworden en uitgelubberd. Dus voor mij persoonlijk zeggen merken en prijzen helemaal niks. Met blousjes voor mijn man is het anders, duurdere blijven wel mooier.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2008 15:46

Overhemden... als ik samen met m'n vriend daarvoor ga shoppen, merk ik wel dat de duurdere beter zijn inderdaad. Qua stof, maatvoering en ook bij dingen als ruitjes: die zitten bij goedkopere overhemden vaak scheef.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 sep 2008 16:05

Echte overhemden draagt mijn man niet. Gewone blousjes wel veel, en bijna allemaal worden ze korter enzo. Terwijl ik nooit op meer dan 30 graden was. Behalve twee wat duurdere (50 euro p.s. ofzo), die blijven echt mooi en goed.
Mijn man koopt sowieso heel weinig kleren. Het is omdat ik vaak zeg: joh, koop dat nou, dat staat leuk. ANders zou hij nog elke dag in zijn spijkerbroek en shirtje rondlopen (wat ook helemaal niet uitmaakt, maar stiekem vind ik hem nog iets knapper als ie eens wat anders aan heeft :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2008 16:10

'Echte' overhemden met korte mouwen, die zijn er écht bijna niet, of hebben wij in de verkeerde winkels gezocht?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 sep 2008 16:19

Laatste keer dat we die hebben gekocht was in V&D en die heeft volgens mij lange en korte mouwen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 11 sep 2008 17:16

idd voor mijn trouwen was ik ook "makkelijker" met geld uit geven dan nu. Heb nu yoch een ander gevoel als ik iets duurs bijv koop.
Doe ik dus niet :wink:
Vind t nu een sport om lekker goedkoop en toch leuk te shoppen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 sep 2008 17:31

Voor onze trouwdag was ik een arme student, nu zijn we tweeverdieners, dus ik ben juist makkelijker met geld uitgeven aan kleding. Als student maakt het ook minder uit hoe je erbij loopt dan wanneer je werkt, vooral als je met mensen moet overleggen die je nog niet zo goed kent.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 sep 2008 17:55

Sinds ik getrouwd ben voelt het voor mij ook wel minder relaxed om geld uit te geven (al deed ik dat ook niet voor mijn trouwen). Ik ben nl. arme student en kost alleen maar geld terwijl mijn man werkt, het voelt toch niet helemaal alsof dat geld van ons allebei is. Maar als het goed is ga ik dit jaar toch wat meer werken dus dat voelt wel fijn. En volgend jaar zijn we tweeverdieners, dan wordt ik vast ook wel makkelijker :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2008 18:03

Gerdien B. schreef:Laatste keer dat we die hebben gekocht was in V&D en die heeft volgens mij lange en korte mouwen.
Hmm, daar hebben we wel gekeken...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 11 sep 2008 18:48

LeChat schreef:
Gerdien B. schreef:Laatste keer dat we die hebben gekocht was in V&D en die heeft volgens mij lange en korte mouwen.

Bij de Hema hebben ze ook overhemden met korte mouwen....dacht ik.... :roll: :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2008 19:24

Ansje schreef:
LeChat schreef:

Bij de Hema hebben ze ook overhemden met korte mouwen....dacht ik.... :roll: :wink:
Ah, stom dat ik daar niet aan gedacht heb...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 11 sep 2008 19:39

HEMA :8>

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 11 sep 2008 20:53

Ik geloof dat ik alles bij elkaar best wat geld aan kleding uitgeef. Maargoed, het is dan ook mijn hobby! En ik ben er ook trots op als mensen complimentjes maken over mijn kleren! :D

Verder is echt niet alles wat ik koop duur, maar ik hou van mooie dingen: een mooie rok of jas valt toch wel op, ook als je het combineert met HM-shirtjes.
Dus, dat.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2008 22:47

Inderdaad, combineren maakt bijna alles leuk: een simpel truitje op een aparte rok - dan lift het truitje gewoon mee :).

Wel grappig dat na een tijdje in een nieuwe (werk)omgeving de mensen steeds constateren dat ik best veel kleren heb en er 'altijd' leuk uit zie, en dat terwijl ik gewoon héel lang met m'n kleding doe, maar het wel steeds anders combineer, met nieuwe dingen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 sep 2008 06:06

esli schreef:Sinds ik getrouwd ben voelt het voor mij ook wel minder relaxed om geld uit te geven (al deed ik dat ook niet voor mijn trouwen). Ik ben nl. arme student en kost alleen maar geld terwijl mijn man werkt, het voelt toch niet helemaal alsof dat geld van ons allebei is. Maar als het goed is ga ik dit jaar toch wat meer werken dus dat voelt wel fijn. En volgend jaar zijn we tweeverdieners, dan wordt ik vast ook wel makkelijker :D

heel herkenbaar. Ik voelde me ook zo'n doedel omdat ik na mijn trouwen geen werk had en al het geld van mijn man (waar hij dus voor gewerkt had en ik niet) uitgaf. Vond het zo achterlijk stom dat ik met zijn verjaardag een kado gaf van geld waar hij zelf voor gewerkt had. Gelukkig ben ik daar inmiddels wel vanaf maar dat duurde wel even.

Terug naar “Archief”