Refoweb kids deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 sep 2008 17:54

Het spel wat bij ons helemaal favoriet was toen we een feestje gaven: bingo. Geweldig! Dat konden we urenlang doen.
Tegenwoordig zijn feestjes echt zo uitgebreid! Naar de film, naar de Mac. Nou, voor ons was bingo veel leuker, en cadautjes uitpakken, als je een 6 gooide mocht je allemaal warme kleren aan doen, en beginnen met uitpakken. Als de ander 6 gooide mocht die verder. Dat was echt een feest :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 sep 2008 17:58

TJ, hoe is het afgelopen bij de huisarts?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 sep 2008 18:32

MissF schreef:Het spel wat bij ons helemaal favoriet was toen we een feestje gaven: bingo. Geweldig! Dat konden we urenlang doen.
Tegenwoordig zijn feestjes echt zo uitgebreid! Naar de film, naar de Mac. Nou, voor ons was bingo veel leuker, en cadautjes uitpakken, als je een 6 gooide mocht je allemaal warme kleren aan doen, en beginnen met uitpakken. Als de ander 6 gooide mocht die verder. Dat was echt een feest :D

Haha, dat cadeautje uitpakken met een dobbelsteen en warme kleren deden wij ook!
En dan moest je uitpakken met vork en mes, niet met je handen.
En ipv een cadeautje was het chocolade.

Wij deden thuis ook altijd spelletjes op verjaardagen,
en weet nog wel dat iedereen dat veel leuker vond dan naar de bios oid.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 09 sep 2008 19:05

Mijn moeder verzon voor onze verjaardagen ook leuke spellejtes.
En een lol dat we steeds hadden.

Een paar die ik me nog herinner:
Een touwtje met een snoepje eraan en dan met je tong zorgen dat je het touwtje omhoog krijgt en dan wie het eerste zijn snoepje heeft.

Met een rietje watje blazen

Stoelenrader. Moest er één naar de gang. Iemand moet op een stoel gaan zitten en er weer af komen, moet de gene op de gang raden op welke stoel iemand heeft gezeten, maar je kan het horen aan het roepen. Als mijn moeder riep: Kom maar, dan was het de 2e stoel, riep ze kom maar binnen hoor was het de 4e. Enz. Op een gegeven moment krijg je dat door....

Verkleden was ook altijd favoriet.

Of m'n moeder zette een speurtocht uit in de buurt met opdrachten etc.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 sep 2008 19:25

pandverbeuren of hoe je dat ok mag noemen!!

eindeloos gespeelt!! heeerlijk spel!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 sep 2008 20:28

of dat ene spelletje dan moest het heel erg donker zijn en dan met allerlei geluiden. Iets van in de geest:...in de kelder.. waar het donker is/was?

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 09 sep 2008 20:38

Met mijn dochters verjaardag hebben we het volgende spel gespeeld. Buiten (maar kan ook binnen) had ik 12 genummerde papieren opgehangen met opdrachten erop. Per groepje moesten ze met 2 dobbelstenen gooien en dat getal moesten ze zoeken en de opdracht uitvoeren/raadsel oplossen. Antwoord goed is opnieuw gooien, totdat ze 10 van de 12 gehad hadden. Het ging erom welke groep dat ik de kortste tijd gedaan had.. Kun je zo moeilijk maken als je wilt.. Hooguit een halfuurtje voorbereiding en groot plezier hadden die meiden van 8 /9 jaar.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 09 sep 2008 20:43

Oja, en met de jongens doe ik vaak buiten wat.. Een speurtocht naar een schatkist o.id. In de kist, die ze op moeten graven zit chips i.o.d.

Ik vind het sfeertje belangrijk, dan is het al gauw goed wat je doet. Mijn ervaring is dat ze zich de hele tijd zelf moeten vermaken, dat je dan eerder gezeur hebt. Als een je georganiseerde activiteit hebt, die echt niet de hele middag hoeft te duren, loopt het vaak beter. Daarna gaan ze zelf wel weer wat bedenken.

En met het drinken laat ik ze zelf ook bezig met iets lekkers versieren ofzo..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 sep 2008 21:01

over welke leeftijd sprken jullie? ik hoor wel eens van kindjes van vier, die een feestje houden van gelijk uit school tot vijf uur... dan denk ik.. wat maak je het je zelf moeilijk. je kan toch ook gewoon van twee tot vier ofoz? dat is voor zulke ukkies toch lang genoeg? leuk spelletje met cadeautjes uitpakken, of koekjes bakken en de tijd is al om!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 sep 2008 05:45

Mijn zoon is 8 en zijn vriendjes voor vanmiddag ook.

ga gerust door met ideeën, ik heb er al wat opgeschreven. Mijn man zei: neem de pionnen mee naar het strand en een bal en verzin daar wat mee. Het strand wat ik in gedachten heb zijn ook speeltoestellen dus het moet wel lukken denk ik.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 sep 2008 07:18

met de bal vermaken ze zich prima toch?
Desnoods neem je wat theedoeken mee en laat ze een soort van blinenmannetje spelen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 sep 2008 08:24

Krantenmeppertje, altijd een succes 8)
pobody's nerfect

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 10 sep 2008 15:51

Zelf deed ik bijna altijd levend ganzenbord op mijn feestje. Was in november jarig, dus buiten weinig te beleven.

Tweetallen maken, met dobbelsteen gooien (we hadden zo'n mega grote) en op normaal ganzenbord gans verzetten. Dan in huis cijfer gaan zoeken. Door hele huis hingen briefjes met cijfers tot 63. Op het briefje met goede cijfer staat een stip in bepaalde kleur. Dan weer terug naar ganzenbord, moeders vroeg kleur en gaf dan een opdracht.

Lekkere gekke:
- pak de ander in met wc-papier
- speel op het orgel/piano een liedje
- maak een puzzel
- reken moeilijke som uit
- verkleed je en maak een foto
- maak hapjes klaar en deel uit
- bel je moeder en zing een liedje (die was erg populair)
- schil ieder een aardappel
enz.enz.enz

Mijn vriendinnetjes vroegen altijd of we asjeblieft dat leuke spel weer gingen doen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 10 sep 2008 15:59

Dat is echt leuk Heidebloem. Zelfs nu zijn dat nog leuke spelletjes.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 sep 2008 19:39

Leuk, dat levend ganzenbord, die moeten we onthouden.

het feestje was leuk en een makkie. Eerst kadootjes verstoppen en uitpakken met mes en vork. Vond ie erg leuk! Vervolgens met de pannenkoekenbakker dat duurde al best lang maar was gezellig. Toen ik de boel had opgeruimd vroeg ik of ze naar het strand wilden of spelletjes doen thuis. Ze wilden naar het strand, gingen hun zwemspullen halen en we gingen weg. Ze gunden zich geen eens tijd voor drinken en snoep. Het was helaas dat we naar huis moesten voor hun had het nog wel paar uur mogen duren. ipv 4 uur, wat ik had gezegd waren ze om kwart voor 6 thuis!

Terug naar “Archief”