kwebbel schreef: Ik vind God's huis dus wel de Kerk. Ik hoor de dominee vaak bidden: "We zijn in Uw Huis samengekomen." Mijn huis is God's huis niet omdat het geen Kerk is. Zo simpel denk ik
God is niet in 1 huis te vangen, het begrip huis van God kan op zoveel verschillende manieren worden uitgelegd, want jij als persoon kan ook gezien worden als een huis van God. Voor mij is een huis van God een plek, waar Hij een vaste rol speelt en niet een rolletje op het tweede plan, dus dat is in je leven, in de kerk, maar kan ook je eigen huis zijn.
kwebbel schreef: Misschien even een intiem vraagje: Waarom zit jij niet vast aan een kerk ? Ik zou het prettig vinden als ik wat vastigheid heb, want in diverse kerken wordt het overal weer alles anders uitgelegd. Je zou in de war raken

De bijzaken worden inderdaad verschillend uitgelegd: (Kinder)doop, avondmaal, etc. Maar ik ken maar weinig kerken, die ontkennen dat Jezus Christus de Zoon van God is en dat we door Zijn bloed gered kunnen worden. Dat dit door Zijn dood aan het kruis en opstanding mogelijk geworden is. En dat we hierdoor niet langer slaven van de zonde zijn, maar dat we Kinderen van de Allerhoogste God genoemd kunnen worden.
kwebbel schreef:dat is mogelijk, misschien ligt het aan de leeftijd, ik wil graag vastigheid, ik heb nooit eigenlijk een echt vast geloof gehad, maar dan ga ik off
Wat versta je onder een vast geloof? Misschien kun je me daar een pb over sturen, want anders wordt het inderdaad een beetje offtopic.