Schoonmoeder --> schoonLoeder?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 05 sep 2008 12:26

Lijkt me echt vreselijk als ik dit zo allemaal lees.

Wat mijn ouders en mn schoonouders betreft, die bemoeien zich echt nergens mee. Heerlijk!
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 05 sep 2008 12:49

Evelien schreef:hoe reageren je eigen ouders hierop?

Mijn ouders weten niet goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Met mijn moeder vooral, kan ik heel goed erover praten. Zij vind het heel jammer dat het steeds zo gaat, maar zij kan er ook niet veel aan veranderen, vooral omdat mn schoonmoeder mijn ouders niet accepteert. En dat terwijl ze elkaar 3x gezien hebben! Mn ouders hebben wel het gevoel dat het vooral komt omdat ze van kerk veranderd zijn en omdat mijn vriend nu ook naar 'mijn' kerk overkomt. Dat accepteert mn schoonmoeder ook niet. Mn moeder vind het in ieder geval heel erg en zei zegt dat we m'n schoonmoeder misschien alles maar elke keer moeten vertellen wat we gedaan hebben. Dat wil alleen mn vriend niet omdat z'n moeder ALTIJD commentaar heeft op wat we doen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 05 sep 2008 12:55

Daar zou ik mee oppassen, met alles vertellen. Als je het een keer niet doet heb je weer de poppen aan het dansen :?
Het is jullie leven en jullie moeten doen wat jullie leuk vinden, zeker als jullie straks je eigen leventje hebben... Daar moet geen schoon(moeder) tussen zitten.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 sep 2008 12:56

alries: pfft lijkt zo mijn verhaal wel.......:shock:
mijn schoonouders woonden in een dubbel woonhuis en ze had dus alles dubbel ingericht (ze is 63) beetje andere stijl...
ik mocht die vloerbedekking niet wegdoen wij wilde laminaat
behang met oudroze rozen was nog zo mooi :roll:
gordijnen en vitrage konden ook goed blijven hangen was niks aan te zien :? :? meubels en servies konden we ook overnemen ongeveer 40 jaar oud..
je snapt dus al dat ik daar geen trek in had.
toen de uitnodigingen voor de bruiloft sommige mensen had ik nooit gezien dan nodig ze ook niet uit..
de kerk was ook niet goed "te zwaar" :roll:
nu woon ik er dus naast wel in een zelf ingericht huis, maar vraag nie hoe
ik heb ook zat zitte denken zal ik het uitmaken, maar dat kon ik echt niet.
maar makkelijk is het nog steeds niet :(

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 05 sep 2008 13:06

petra85 schreef:alries: pfft lijkt zo mijn verhaal wel.......:shock:
mijn schoonouders woonden in een dubbel woonhuis en ze had dus alles dubbel ingericht (ze is 63) beetje andere stijl...
ik mocht die vloerbedekking niet wegdoen wij wilde laminaat
behang met oudroze rozen was nog zo mooi :roll:
gordijnen en vitrage konden ook goed blijven hangen was niks aan te zien :? :? meubels en servies konden we ook overnemen ongeveer 40 jaar oud..
je snapt dus al dat ik daar geen trek in had.
toen de uitnodigingen voor de bruiloft sommige mensen had ik nooit gezien dan nodig ze ook niet uit..
de kerk was ook niet goed "te zwaar" :roll:
nu woon ik er dus naast wel in een zelf ingericht huis, maar vraag nie hoe
ik heb ook zat zitte denken zal ik het uitmaken, maar dat kon ik echt niet.
maar makkelijk is het nog steeds niet :(

Menn...dat lijkt me idd nog moeilijker! Er naast wonen!! Afschuwelijk, moet er niet aan denken! Hoe gaat jouw man daar mee om?

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 sep 2008 13:10

hij kiest gelukkig helemaal voor mij !
maar hij doet het bedrijf dus daarom hadden we weinig keus :cry:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 05 sep 2008 13:13

Ansje schreef:Daar zou ik mee oppassen, met alles vertellen. Als je het een keer niet doet heb je weer de poppen aan het dansen :?
Het is jullie leven en jullie moeten doen wat jullie leuk vinden, zeker als jullie straks je eigen leventje hebben... Daar moet geen schoon(moeder) tussen zitten.

Nee, ik denk niet dat we meer gaan vertellen als dat nodig is. Tenslotte vind ze heel veel dingen raar en gek, vooral als ik iets wel leuk vind. Wij zijn pasgeleden een halve week daar geweest, en zijn elke dag weggeweest en hebben leuke dingen gedaan. Ze werd daarna boos op mn vriend omdat zij vind dat wij geen leuke dingen gedaan hebben tijdens die dagen. Dus...dat nodigt niet echt uit om meer te gaan vertellen. ;)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 sep 2008 13:15

Sjonge zeg, wat heftig allemaal!
Ik denk niet dat je het moet uitmaken hoor Alries, misschien komt zoiets in je op als je de wanhoop nabij bent, dat kan ik me heel goed voorstellen! Maar ik denk dat het juist belangrijk is dat jij en je vriend samen heel duidelijk tegen haar zijn, allebei weten waar je voor staat en wat jullie willen, zodat ze jullie ook niet tegen elkaar uit kan spelen.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 05 sep 2008 13:27

Men, dat is heftig zeg! Laat je niet op je kop zitten Alries! En geef haar niet de kans jullie uit elkaar te halen. Fijn dat je vriend helemaal achter je staat! Echt advies kan ik je niet geven. Maar probeer het te negeren en kijk naar de tijd die komt dat je samen met je vriend bent en 200 km verderop zitten...

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 05 sep 2008 13:37

Poe petra, dat klinkt echt niet leuk, maar ik hoop dat je gewoon beseft dat je niet getrouwd ben met je schoonmoeder. En Alries, dat wil ik je ook op het hart drukken, want je hebt geen relatie met je schoonmoeder en het was jullie keuze om in die halve week die andere dingen te doen. En je schoonmoeder beslist niet wat jullie wel en niet moeten doen....
Laat je leiden door Hem!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 sep 2008 13:53

Heftig inderdaad zeg!
Ik begrijp (gelukkig) totaal niet dat ouders zo verschrikkelijk kunnen zijn.
Wat wil ze daar mee bereiken vraag je je af?
Maak het in ieder geval niet uit, je vriend kan er ook niets aan doen dat hij zo'n moeder heeft.

Enneh... zoiets mag je ook best eens in het gebedstopic plaatsen!
Ik denk dat er op dat gebied meer leed is dan waar over gesproken wordt. Moeilijkheden rondom een ziekte zijn wat minder taboe wat dat betreft.
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 sep 2008 14:06

88alries88 schreef:
Evelien schreef:hoe reageren je eigen ouders hierop?

Mijn ouders weten niet goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Met mijn moeder vooral, kan ik heel goed erover praten. Zij vind het heel jammer dat het steeds zo gaat, maar zij kan er ook niet veel aan veranderen, vooral omdat mn schoonmoeder mijn ouders niet accepteert. En dat terwijl ze elkaar 3x gezien hebben! Mn ouders hebben wel het gevoel dat het vooral komt omdat ze van kerk veranderd zijn en omdat mijn vriend nu ook naar 'mijn' kerk overkomt. Dat accepteert mn schoonmoeder ook niet. Mn moeder vind het in ieder geval heel erg en zei zegt dat we m'n schoonmoeder misschien alles maar elke keer moeten vertellen wat we gedaan hebben. Dat wil alleen mn vriend niet omdat z'n moeder ALTIJD commentaar heeft op wat we doen.

wij hebben zelf er thuis ook mee te maken gehad met zo'n situatie bij m'n zus en zwager. Het was zo erg dat m'n zwager zei dan trouwen we maar niet in de kerk. Zijn moeder vondt m'n zus geen goede vrouw voor haar zoon. Bemoeide echt overal mee. En nu? de relatie is zo goed.

Mijn zus is doordat alles echt zo afgevallen dat ze op een gegeven moment echt een levend lijk was.

En een tip: zoek een psycholoog. (mijn zus en zwager hebben dat ook gedaan en het heeft hun heel goed geholpen)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 05 sep 2008 14:11

Dank jullie voor jullie bemoedigingen.

Ik ben idd ook niet meer van plan om het uit te maken, maar het is af en toe zoo moeilijk! Hij staat altijd tussen 2 mensen in en ik had dan zoiets, als ik het uit maak, heeft hij alleen het probleem 'moeder' nog. Dit probleem is er namelijk al vanaf het begin van onze verkering. Het is trouwens wel erg apart dat mijn schoonmoeder tegen andere mensen verteld dat ze 'zo'n geweldige schoondochter' aan me heeft terwijl ze tegen mn vriend constant loopt te zeuren dat er van alles niet goed is aan mij. :shock:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 sep 2008 14:18

Rare vraag misschien, maar is hij enig kind?
pobody's nerfect

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 05 sep 2008 14:32

Nee, hij is de oudste van 6. 2 van die kinderen onder hem zijn doodsbang voor die moeder en doen alles wat ze zegt, de rest is er tegen, behalve de jongste, die heeft het niet zo door.

Terug naar “Archief”