Pleegzorg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 aug 2008 21:15

Goed nieuws! Succes, Tuinfluiter!
Afbeelding

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 11 aug 2008 21:43

Succes tuinfluiter! Wie weet gaan wij het ook nog eens doen. Het lijkt me ook wel wat... maar eerst samen met E. weer wat sterker worden en misschien zelf kinderen krijgen... we zijn nog jong genoeg :lol:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 aug 2008 07:57

Dankjulliewel!

Het is best spannend allemaal hoor.
Het zijn vaak toch beschadigde kinderen.
Wij zijn ook nog heel jong (ik in iedergeval), maar als het echt niks word dan stoppen we ermee.
Maar eerst eens flink ons best doen.
Het lijkt ons wel gezellig een kindje in huis, en iets om voor te zorgen en veel liefde te geven.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 aug 2008 12:35

Succes Tuinfluiter! Je kunt op die genoemde site idd een hoop info vindne.
Wij hebben ook maar eens info aangevraagd onlangs. ben ook wel benieuwd hoe lang het hele proces duurt maar daar heb ik nog niets over gevonden...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 aug 2008 13:15

Wauw,gaaf Tuinfluiter!
Ik zag net toevallig even de reclame van pleegzorg, en ik kreeg meteen weer kriebels.
Wij hebben altijd wel gezegd dat we graag pleegoders zouden willen worden in de toekomst, maar nu mijn schoonzus en zwager zo'n kindje hebben twijfel ik wel eens, want het is absoluut geen pretje, ze hebben hun vakantie er zelfs voor af moeten breken.
Maar ik vind het erg gaaf als mensen het doen!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 aug 2008 17:48

Tuinfluiter schreef:Dankjulliewel!

Wij zijn ook nog heel jong (ik in iedergeval), maar als het echt niks word dan stoppen we ermee.
Het lijkt ons wel gezellig een kindje in huis, en iets om voor te zorgen en veel liefde te geven.

Zo ziet het beeld van pleegzorg er misschien uit, maar pas goed op voordat je de keuze maakt. Tuurlijk is het fijn en dankbaar om voor een kind te mogen zorgen, maar of het gezellig is, is een tweede punt...
Vaak namelijk niet...
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 aug 2008 19:02

@Dippie,
Tuurlijk is het soms ook dat we zullen denken van waar zijn we aan begonnen, het zijn uiteindelijk toch vaak kinderen met een hele bijzondere 'gebruiksaanwijzing' (misschien een beetje gek uitgedrukt maar je zult het wel begrijpen).
Daarom zijn we ook blij dat we eerst een verplichte cursus moeten volgen, we verwachten daar toch wel aardig wat info op te doen over het wel en wee van een pleegkind.
Maar we zijn nog jong ( ik indergeval) en misschien dat het ook wel scheelt dan we allebei heel de week thuis zijn dus we kunnen elkaar goed ondersteunen als dat nodig zou zijn, anders hadden we waarschijnlijk toch nog wel langer na moeten denken of we wel echt voor een pleegkind gaan.

jnien

Berichtdoor jnien » 04 sep 2008 21:22

Ik woon nu sinds een half jaar bij pleegouders..

Heb er nog wel moeite mee, omdat ik mn broertjes en zusje erg mis.
Maar verder gaat het wel goed.
Woon ook bij 2 mensen rond de 40, die zelf ook geen kinderen hebben, en ben van oudste van 5 ineens enigskind geworden, wat ik niet altijd erg fijn vind. Word veel meer in de gaten gehouden enzo.. het is gewoon heel anders..

Magoed.. weet niet heel goed wat k er nu even nog over moet vertellen.. vragen staat vrij :wink:

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 05 sep 2008 07:06

nou jnien,

ik kan het best begrijpen dat het heel erg wennen is, zeker als je nu ineens het enige kind in huis bent. Lijkt me heel erg wennen. Maar zijn je pleegouders eigenlijk juist ouder of jonger dan je eigen ouders?
Laat je leiden door Hem!

jnien

Berichtdoor jnien » 05 sep 2008 09:37

Uhm.. mijn 'pleegvader' is ouder dan mn ouders.. en mn pleegmoeder jonger.. ze zijn 38 en 45 dus..

En mn ouders 40 en 43 geloof ik..

Maar ze voelen zich soms een beetje bejaard geloof ik :P En ze gedragen zich juist weer wat joliger enzo.. Merk wel echt dat ze zelf geen kinderen opgevoed hebben, en heel erg aan het zoeken zijn naar wat bij mijn leeftijd past.. Eerst voelde ik me net een klein kind hier, maar dat is gelukkig beter nu :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 sep 2008 09:42

Dippie schreef:

Zo ziet het beeld van pleegzorg er misschien uit, maar pas goed op voordat je de keuze maakt. Tuurlijk is het fijn en dankbaar om voor een kind te mogen zorgen, maar of het gezellig is, is een tweede punt...
Vaak namelijk niet...

het verschilt wel of al kinderen van jezelf heb of dat het 1 pleegkind is.

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 05 sep 2008 10:25

jnien schreef:Uhm.. mijn 'pleegvader' is ouder dan mn ouders.. en mn pleegmoeder jonger.. ze zijn 38 en 45 dus..

Maar ze voelen zich soms een beetje bejaard geloof ik :P En ze gedragen zich juist weer wat joliger enzo.. Merk wel echt dat ze zelf geen kinderen opgevoed hebben, en heel erg aan het zoeken zijn naar wat bij mijn leeftijd past.. Eerst voelde ik me net een klein kind hier, maar dat is gelukkig beter nu :)

Mooizo! Dat het nu beter gaat, hoelang zit je er al dan? En wat was de reden dat je niet meer bij je ouders woont? (als je het te 'erge' vragen vind hoef je ze niet te beantwoorden hoor)
Laat je leiden door Hem!

jnien

Berichtdoor jnien » 05 sep 2008 16:02

Evelien schreef:
Dippie schreef:

Vaak namelijk niet...

het verschilt wel of al kinderen van jezelf heb of dat het 1 pleegkind is.

Enne.. het kán wel gezellig zijn hoor!
Ik denk niet dat je pleegkinderen bij voorbaat moet gaan zien als vreselijk vervelende kinderen.. meer als kinderen die wel een beetje extra aandacht nodig hebben soms, maar voornamelijk veiligheid!
En die zal niet altijd meteen aanvaard worden misschien, maar dat verschilt ook heel erg per leeftijd denk ik! Magoed, eigenlijk om een lang verhaal kort te maken: Je moet ook weer niet té negatief tegenover de pleegkinderen staan! De meeste kinderen die in een pleeggezin komen, kunnen zelf weinig aan hun situatie doen!

jnien

Berichtdoor jnien » 05 sep 2008 16:08

Tijn schreef:
jnien schreef:Uhm.. mijn 'pleegvader' is ouder dan mn ouders.. en mn pleegmoeder jonger.. ze zijn 38 en 45 dus..

Mooizo! Dat het nu beter gaat, hoelang zit je er al dan? En wat was de reden dat je niet meer bij je ouders woont? (als je het te 'erge' vragen vind hoef je ze niet te beantwoorden hoor)

Ik woon er nu.. welgeteld een half jaar en 5 dagen..
En de reden dat ik niet meer thuis woon in lastig uit te leggen, heeft te maken met een hele voorgeschiedenis, inmiddels gescheiden ouders, en een loyaliteitsconflict t.o.v mn moeder.. de situatie tussen mij en mijn moeder ging verkeerd, en leverde veel spanning op voor iedereen (3 broertjes en een zusje) waarop Jeugdzorg het voor mij en het gezin beter vond als ik uit huis geplaatst werd (wat zij al een tijdje vrijwillig bij mij voor elkaar probeerde te krijgen, maar ik wilde niet.. ) .. Dus nou ja, na dat ik dat hoorde was ik binnen een maand thuis weg.. en mag ook niet meer volledig terug, al is het contact nu gelukkig wel beter, ik ga nu ws 1 keer in de week een nacht thuis slapen.. voelt best raar dat dat dan wel kan, maar ik ben er wel erg blij mee :) Dus.. :wink:

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 07 sep 2008 14:56

Poe, dat klinkt allemaal best heftig... Maar wel gaaf dat je nu langzaamaan weer af en toe thuis bent! :)
Laat je leiden door Hem!

Terug naar “Archief”