Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 sep 2008 12:20

ik snoepte haast niks en kwam ook aan, door vocht ed.

zelf kon k na een paar weken alles weer aan, op sommige strakke rokken, omdat et bekken nog niet helemaal weer op de oude plaats zat, nu zit alles wel weer op de goede plek.. en pas ik alles weer!

of bv blijven geven, in et begin kwam ik aan, en nu mag ik alles eten wat er maar is om te snaaien! en val nog klein beetje af!

dus dagelijks veel slagroom, en volle producten.. mjummie!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 sep 2008 12:23

Ik geef ook borstvoeding, maar ik geloof dat ik tot het percentage hoor dat daar niet vanaf valt. Ik was 17 kilo aangekomen... Zelfs mn schoenen kan ik niet aan en mn ringen kan ik nog niet om. Terwijl ik mn ringen pas in week 36 heb afgedaan...ik begrijp er echt niets van. Kan het zo zijn dat je van de borstvoeding vocht blijft vasthouden?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 sep 2008 12:24

In de eerste maanden was ik ook amper aangekomen. Ik at ook heel weinig, geen trek, misselijk enzo.
Maar nu vliegen ze eraan. Ik wil sowieso niet teveel aankomen, dus een beetje opletten blijf ik wel doen. Maar ik heb ook geen zin om nooit een snoepje of chips te nemen, dat komt na het zwanger zijn wel weer hoor. Mijn lijf doet het al niet zo fantastisch nu, dan ga ik niet ook nog es op mijn eten letten ;)

Maargoed, als de kilo's zo doorgaan mag ik niet echt klagen volgens mij.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 03 sep 2008 12:32

ajl schreef:Ik geef ook borstvoeding, maar ik geloof dat ik tot het percentage hoor dat daar niet vanaf valt. Ik was 17 kilo aangekomen... Zelfs mn schoenen kan ik niet aan en mn ringen kan ik nog niet om. Terwijl ik mn ringen pas in week 36 heb afgedaan...ik begrijp er echt niets van. Kan het zo zijn dat je van de borstvoeding vocht blijft vasthouden?

Ik herken je verhaal ik was er 28 aangekomen :shock: en mijn ring kon ik ook niet meer om, en schoenen zijn ingeruild voor nieuwe :lol:
Heb er 15 afgekregen en wil de rest er ook af hebben maar grrr wat een klus, maatje 38 is nu maat 44 :?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 sep 2008 16:01

ik bedoelde met bv geven ook niet dat je meteen de eerste vier weken afvalt.. maar op de langer temijn wel. Dus nu val ik af, omdat ik bv geef.

ik was mijn vocht meteen kwijt.. al kreeg ik daar ook medicijnen voor.. .giga wat moest ik toen vaak naar de wc..

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 03 sep 2008 16:09

Ik heb nog 2 kilo te gaan, geef borstvoeding, maar ik pas alles gewoon wel weer... Ik maak me niet druk om die paar kilo's. Ik merk dat mijn lichaam veel vraagt nu ik zelf voedt, dus eet best veel en tussendoortjes staan ook op mijn menu.... Ach, ik zie wel. Maar ik kan me wel voorstellen dat het meerdere kilo's zijn en je alles niet meer past, dat je dan wel baalt...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 sep 2008 16:21

Tijn schreef:Mijn vrouw en ik zijn ook in verwachting van ons eerste kind. We zijn nu 15 weken. Ze heeft afgelopen maand wel een halve week in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging. Oorzaak was een warme dag en door zwangerschapsmisselijkheid niets meer binnen kunnen houden. Maar alles gaat goed met moeder en kind!

Gaaf Tijn!!! :lol:

GefeliciteerD!!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 sep 2008 19:57

Ik heb helemaal geen last gehad van vervelende zwangerschapskilo's, ik moest juist heel erg mijn best doen om niet teveel af te vallen. Das ook niet alles hoor, als je niet weet hoe je nog een beetje vet aan je lijf moet houden :wink: Gelukkig heb ik daar nu ik bijna geen bv meer geef niet zoveel last meer van.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 sep 2008 13:15

Ben tot nu toe in 7 maanden ongeveer 7 kilo aangekomen. (waren er 8, maar na 2 weken lopen in de bergen weer -1 :wink: )
Maar het kindje groeit goed, buik is gewoon recht van voren smal en lang. Het kindje ligt 'languit' hoofje naar beneden en voetjes tegen de maag. Voor de rest nergens aangekomen. Maar het vocht vasthouden kan natuurlijk nog komen in de laatste weken. Dat zie ik ook wel bij sommigen om mij heen.
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 sep 2008 14:31

Het begint al aardig op te schieten voor jou sterretje! Succes met de laatste loodjes nu!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 sep 2008 15:54

Ik was bij Sarah 10 kilo aangekomen, nu 12.
Na 3 dagen was ik weer op mn oude gewicht, zowel bij Sarah als nu. Dus ik mag niet klagen :wink: Moet nu gaan opletten dat het niet al te veel aan mn lichaam gaat vreten, want dan moet ik stoppen met de bv.

Als je overigens vocht vast hield tijdens de zwangerschap duurt dit wel even voordat dit allemaal weg is na de bevalling! Dat heeft niet veel met borstvoeding te maken geloofk, meer met je hormoonhuishouden volgens mij...

Tijn: gefeliciteerd!!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 04 sep 2008 15:59

Hey Lammetje, dat is lang geleden... Ik begrijp dat je inmiddels bevallen bent? Alles goed? Misschien heb ik iets gemist hoor, sorry dan!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 sep 2008 19:15

Daatje123 schreef:Hey Lammetje, dat is lang geleden... Ik begrijp dat je inmiddels bevallen bent? Alles goed? Misschien heb ik iets gemist hoor, sorry dan!

ja, alweer bijna 3 weken terug, een aantal pagina's terug staat het bevallingsverhaal :wink: En het gaat nog steeds heel goed!!!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 sep 2008 22:33

Vier mensen op ‚‚n dag die zeggen: tjonge, je buik groeit wel heel hard.
De eerste was de vk, de andere drie collega's. Van wie twee ook nog eens bezorgd vroegen: krijg je geen tweeling?
Welja, misschien ligt er nog ‚‚ntje achter de ander. Dat zien we dan wel weer ;)
Mijn gewicht was nu beter dan eerst. Ik ben nu 7 kilo aangekomen, waarvan de laatste 4 in een week of 3. Dat vond de vk beter dan de 3 van eerst. Het zal allemaal wel.
Ik heb het lekker in mijn rug en kan niet langer dan een kwartier zitten, of ik moet continu blijven lopen.
De vk raadde aan naar de ceasartherapeut te gaan, maar daar moet het nog erger voor worden, ik ben niet zo'n doktersbezoeker, daar moet ik even moed voor verzamelen :)

Fijn Sterretje, dat het goed gaat, en Lammetje trouwens ook!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 sep 2008 06:43

Een caesartherapeut laat je zelf oefeningen doen, dat is geen enge dokter hoor. Als ik jou was zou ik maar gaan, het is nooit slecht om je spieren te trainen.

Terug naar “Archief”