Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 sep 2008 11:42

Idd Evelien, ondergoed was ik ook op 60 graden

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 sep 2008 11:45

Als iets echt vies is, vind ik het een ander verhaal. Maar van viezgheid met menstruatie heb ik geen last ;) (nu al helemaal niet, maar als ik niet zwanger ben ook niet, ik ben het niet zo erg), en verder wordt er niks echt vies. Pas een keer een verfvlek in een shirtje, maar die krijg je er toch niet uit, en een paar vetspatten op mijn mans blousje, en die krijg je er ook niet uit, kun je nog zo heet wassen.

Ik heb net even de ramen beneden buiten gezeemd, de zon scheen naar binnen en het was weer nodig. Dus heb ik weer genoeg gedaan voor vandaag :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 sep 2008 12:07

MissF schreef:Als iets echt vies is, vind ik het een ander verhaal. Maar van viezgheid met menstruatie heb ik geen last ;) (nu al helemaal niet, maar als ik niet zwanger ben ook niet, ik ben het niet zo erg), en verder wordt er niks echt vies. Pas een keer een verfvlek in een shirtje, maar die krijg je er toch niet uit, en een paar vetspatten op mijn mans blousje, en die krijg je er ook niet uit, kun je nog zo heet wassen.

Ik heb net even de ramen beneden buiten gezeemd, de zon scheen naar binnen en het was weer nodig. Dus heb ik weer genoeg gedaan voor vandaag :D

vetspetters krijg je er wel uit. Moet je met groenezeep (en dan bedoel ik niet die vloeibare) of shout.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 sep 2008 12:24

Kleding op 30 of 40 graden (al dan niet fijnewas of wolprogramma) of een handwasje (in de wasmachine, ideaal programma :wink:).
Handdoeken e.d., ondergoed, beddengoed op 60 graden.

Prima schoon. Wat ik wel een nadeel vind is dat ik geen droger heb en hele dagen weg ben dus de was hangt bijna altijd binnen en dan duurt het wel lang voor het droog is en het kreukt veel erger...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 sep 2008 12:27

ik heb dikke sokken die doe ik zelfs niet op een handwasje in de wasmachine maar nog echt met de hand. Hetzelfde met een rode blouse die mag op 30 graden maar doe ik ook in de handwas. Ik heb bijna geen bont wasgoed op 30 graden :? ik doe alles op 40 of 60 !
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 04 sep 2008 12:55

Ik was ook alles op 40 graden, behalve ondergoed, dat was ik op 60 graden en panty's op een handwasprogramma van 30 graden.

Verder droog ik ook vaak binnen, alleen duurt het dagen voor het dan droog is. Maar anders vind ik het zonde van mn kleding, ik geloof niet dat alle kleding in de droger kan. Bij mij gaat voornamelijk ondergoed en de handdoekenwas in de droger.
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 sep 2008 13:03

Ansje schreef:Ik was ook alles op 40 graden, behalve ondergoed, dat was ik op 60 graden en panty's op een handwasprogramma van 30 graden.

Verder droog ik ook vaak binnen, alleen duurt het dagen voor het dan droog is. Maar anders vind ik het zonde van mn kleding, ik geloof niet dat alle kleding in de droger kan. Bij mij gaat voornamelijk ondergoed en de handdoekenwas in de droger.
uhuh :) ik doe bijv. spijkerbroeken ook nooit in de droger. Het meeste hang ik in de badkamer (enigste plek waar het kan op de slaapkamer na) het duurt ff voordat het droog is (volgens mij anderhalve dag ofzo..) maar goed, t meeste werk ik dus het gaat ook weer snel voorbij :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 sep 2008 13:36

hier gaan de handdoeken, thee, keuken, vaat doeken, washandjes, ondergoed en beddengoed op 60 graden en een lang programma.
Voor de rest was ik de kleding eigenlijk allemaal op 30 graden, behalve de werkblousen en broeken van mijn man bedenk ik me net, die gaan op 40.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 sep 2008 22:36

Ik gebruik sowieso de droger zo weinig mogelijk. Ik heb ook wel de ruimte om alles op te hangen, maar met een tweede rek vind ik het te vol worden, en het droogt wel langzaam. Nu heb ik ontdekt dat als ik de garagedeur open zet en het rek ervoor (zodat die vieze katten niet binnen kunnen komen, en de was niet nat wordt als het gaat regenen), dan gaat het veel en veel sneller. Dat doe ik nu dus vaak maar.
Goed dat jullie over wassen beginnen, mijn 30 graden bonte was zit er nog in, en moet nog aan de lijn, naja, doe ik nog wel ffies snel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 sep 2008 22:26

waarom heet een theedoek theedoek?

handdoek snap ik, daar droog je je handen aan af maar theedoek???

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 sep 2008 01:56

In de 18e en 19e eeuw dronken deftige dames dagelijks thee uit fraaie porseleinen kopjes. Ze wasten de kopjes zelf af omdat ze de handen van de dienstmeiden daar te grof voor vonden. En ook de ruwe afdroogdoeken vonden ze niet geschikt.
Dat afwassen deden de dames in een bakje warm water in het theebuffet. Het afdrogen gebeurde met een zeer verfijnde damasten doek. De doek werd alleen voor de theekopjes gebruikt, vandaar de naam theedoek. Een naam die nooit meer verdwenen is.

bron goegel 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 sep 2008 12:36

fijn, dank u.

Ik denk dat jij nog wel eens docente huishoudkunde kunt worden. :P

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 07 sep 2008 13:14

Hoe vaak stoppen jullie een theedoek in de was?

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 07 sep 2008 13:30

Beddegoed was ik op 60 graden omdat de huisstofmijt bij lagere temperaturen de wasbeurt overleeft. Hatsjoe!!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 sep 2008 13:48

als de handdoek ook in de was gaat want ik heb altijd een setje hangen.

Terug naar “Archief”