Help! Heb ik eigenlijk wel gaven en talenten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Help! Heb ik eigenlijk wel gaven en talenten?

Berichtdoor TheEdge » 12 jan 2004 19:12

Bijna 25....

Zoveel mensen van die leeftijd zijn al Europees Kampioen, filmster, gemeenteraadslid, afgestudeerd.... :? :oops: terwijl ik zelf het gevoel heb dat ik tot dusver nog niks gepresteerd heb in mijn leven om echt trots op te zijn.

Maargoed... zeuren kan iedereen, dus ik wil er graag iets aan doen. Daarom deze vraag: Weet iemand een goede gaventest? Op internet of op papier? Heb er ooit wel eens eentje gedaan maar ben hem kwijt. Die van Chloe vond ik wel okee, (http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=71557#71557), maar ik ben eigenlijk op zoek naar een uitgebreidere en betrouwbare waarin meer specifieke gaven staan.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 12 jan 2004 19:44

http://www.wycliffe.nl/asp/div_downloads.asp

Zou kunnen dat dit dezelfde test is als die van Chloe hoor. Lijkt me vrij uitgebreid, je kan tot max. 100 vragen beantwoorden.

joris

Berichtdoor joris » 12 jan 2004 21:10

ik wil de pret niet drukken, maar ikg eloof niet zo in gaventesten. Wat vind je leuk om te doen? wat zijn de thema's die altijd terugkomen in je leven? Wat voor soort tv programma s kijk je/ wanneer denk je: waarom doet niemand daar iets aan?

En als je helemaal niets kan en denkt dat je voor niets op deze aarde rond loopt kan je beter even een afsrpaak maken mt een psycholoog.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 12 jan 2004 22:29

wormpje schreef:http://www.wycliffe.nl/asp/div_downloads.asp

Zou kunnen dat dit dezelfde test is als die van Chloe hoor. Lijkt me vrij uitgebreid, je kan tot max. 100 vragen beantwoorden.

Nee, dit is een andere. Volgens mij is het degene die ik twee jaar terug ook al eens gedaan heb. Ik had wederom de gave van de gastvrijheid... *hihi* Aan het celibaat daarentegen hoef ik niet te beginnen... :wink:

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 12 jan 2004 22:38

joris schreef:ik wil de pret niet drukken, maar ikg eloof niet zo in gaventesten. Wat vind je leuk om te doen? wat zijn de thema's die altijd terugkomen in je leven? Wat voor soort tv programma s kijk je/ wanneer denk je: waarom doet niemand daar iets aan?

Tsja... ik denk zelf wel dat zo'n gaventest wat toe kan voegen, net als bijvoorbeeld zo'n beroepskeuzetest. Maar inderdaad, of je wel of niet een geschikte leider bent, daar heb je natuurlijk geen test voor nodig om dat te weten. Toch kan het best interessant zijn om iemand anders, die jou goed kent, de test over jou in te laten vullen. Dan kun je nog best iets van jezelf ontdekken wat je nog niet wist. Mijn vader ziet me bijvoorbeeld wel voor de klas staan, terwijl ik me dat zelf absoluut niet voor kan stellen.

En als je helemaal niets kan en denkt dat je voor niets op deze aarde rond loopt kan je beter even een afsrpaak maken mt een psycholoog.

*hihi*
Nou, Europees Kampioen Allround worden zit er met mijn sportieve prestaties in elk geval niet in, of beroemd worden op een andere manier. Voor meer dan 99% van de Nederlanders zelfs niet. Dus daar zit ik niet zo mee. Maar ben jij nooit eens jaloers op mensen van je eigen leeftijd die alles lijken te kunnen? Hoewel ik heus wel begrijp dat ieder mens zijn eigen gaven heeft, en niet iedereen op de voorgrond hoeft te treden om Gods koninkrijk te dienen, ben ik soms best jaloers op de mensen die die prominente gaven als leiderschap, evangelisatie en gebed wel lijken te hebben.

joris

Berichtdoor joris » 13 jan 2004 22:56

edge zei
Hoewel ik heus wel begrijp dat ieder mens zijn eigen gaven heeft, en niet iedereen op de voorgrond hoeft te treden om Gods koninkrijk te dienen, ben ik soms best jaloers op de mensen die die prominente gaven als leiderschap, evangelisatie en gebed wel lijken te hebben.
Op zich goed natuurlijk om iets na te streven. Vraag in ieder gefval of Gods wil in jou mag gebeuren en dat jij je levne wilt geven zodat Hij het kan gebruiken in zijn koninkrijk.

maar kijk goed naar waar je precies jaloers op bent. Op die aandacht? op het succes? Of aan het aandeel wat ze hebben in de bouw van Zijn koninkrijk?

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

help! heb ik eigenlijk wel gaven en talenten?

Berichtdoor tanteoranje » 16 jan 2004 09:33

Het gaat er niet om wat je doet, maar hoe je iets doet. Dus woekeren met de talenten die je ontvangen hebt. Trouwens,
intelligente mensen kunnen in het gewone, dagelijkse leven ongelofelijke bokken schieten t.o.v. hun medemens. Als het dus gaat over levenswijsheid?

Nancie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nancie » 17 jan 2004 18:48

the edge:
[quote]Bijna 25....

Zoveel mensen van die leeftijd zijn al Europees Kampioen, filmster, gemeenteraadslid, afgestudeerd.... terwijl ik zelf het gevoel heb dat ik tot dusver nog niks gepresteerd heb in mijn leven om echt trots op te zijn[/quote]

Je zegt dat je niks in het leven gepresteerd hebt. Maar dan kan je nog wel gaven of talenten hebben. Ik vind persoonlijk bijv: Iemand die goed naar een ander kan luisteren en altijd voor iemand klaar staat. Is dat ook geen gave?? Het hoeft denk ik niet altijd iets "groots" te zijn. Let ook op de kleine dingen.

Carrie

Berichtdoor Carrie » 17 jan 2004 18:55

Natuurlijk, iedereen heeft gaven! Gewoon het 'er zijn' is al een gave op zich! Iedereen is belangrijk in de wereld! Als je nergens voor nodig was, als God je niet ergens voor kon gebruiken, dan was je er allang niet meer! Dat klinkt misschien hard, maar zo bedoel ik het niet! Iedereen is een klein draadje in het grote, misschien warrige borduurwerk van Gods plan. Maar wij zien het van de achterkant! Misschien zie je het nog eens van de voorkant, en dan zie je het: ik was dat ene gouden draadje wat zo héél belangrijk was, als die er niet was, was het borduurwerk zonder fleur en pracht!

Terug naar “Archief”