Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 aug 2008 00:22

Je ouders bedanken voor de goede opvoeding is wel een mooi idee, maar aan de andere kant is het al heel mooi voor ouders als ze zien dat hun kind gelukkig is en gaat trouwen toch? Ik bedoel: zij hebben ervoor gekozen om je geboren te laten worden en daar kan je zelf niets aan doen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 aug 2008 07:03

het kan ook zonder kado's. Wat ik wel heel mooi vindt is om het tijdens de trouwdienst te doen.

Maar goed er is ook weer iets gewijzigd in ons plan. waah.. ik zou bij m'n ouders gaan slapen, maar omdat ik daar echt alleen maar ga slapen voor de gezelligheid is het gewoon niet praktisch. Ik moet dus voor een proefkapsel naar Kampen. Dat geeft al veel stress etc.... We trouwen in de winter stel dat het slecht weer wordt. Hier zitten we 10 min. rijden van de locatie af. Stel dat het slecht weer is dan heb ik in Kampen allemaal afspraken staan en is het miss. wel racen tegen de klok in (terwijl m'n vriend me ook niet ophaald). Dus nu hebben we gewoon besloten om allebei in a'sfoort te slapen. En eventueel dat m'n ouders hier komen slapen (wat me overigens wel heel gezellig lijkt maar ook wel praktisch ivm jurk etc.)

Wohw ik heb er echt zin in. Moet nog wel veel geregeld worden... maar dat komt wel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 aug 2008 08:58

Lalage schreef:Je ouders bedanken voor de goede opvoeding is wel een mooi idee, maar aan de andere kant is het al heel mooi voor ouders als ze zien dat hun kind gelukkig is en gaat trouwen toch? Ik bedoel: zij hebben ervoor gekozen om je geboren te laten worden en daar kan je zelf niets aan doen.

Maar ik ben hen toch wel erg dankbaar dat ze voor mij 'gekozen' hebben, want ik ben dolblij dat ik leef en met mijn leven (en vooral met hen, ik heb ook gewoon een extreem goede band met hen, en vindt hen ook gewoon extreem gaaf en lief :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 aug 2008 16:01

Ik vind het wel mooi om mijn ouders op een of andere manier te bedanken. Alleen zal ik dat niet doen door een cadeau, maar door een brief of een klein gebaar. Ik denk dat mijn ouders dat meer waarderen. Maar goed, iedereen anders he?

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 29 aug 2008 16:15

tja, het ligt er denk ik veel aan wat voor band je met je ouders hebt..
Ik zou niet goed weten waar ik ze nou voor moet bedanken... Voor het eten en onderdak? En idd, ik vind ook: zij kregen kinderen, dus zij hadden daardoor ook de verantwoordelijkheid voor de opvoeding. En ze zijn blij dat ik trouw en ophoepel dus :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2008 10:37

Dat bedanken van je ouders, had ik nog nooit gehoord eigenlijk.. maar ik vind 't wel een mooie gedachte. Al zou ik dat niet zo snel in dure cadeaus uiten, maar m.n. verwoorden (in een brief) en met een symbolisch cadeau.

Ik ga deze maand op trouwjurkenjacht (of had ik dat al gemeld?) :D
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 sep 2008 10:42

wowh cool eeej... t is zoo leuk. En pas er maar lekker veel aan, ook al heb je de jurk gevonden.. gewoon voor de grap wat meer aanpassen. Kan geen kwaad en is nog leuk ook. Ook gewoon de ooerlelijksten. :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2008 10:50

Ik ga naar de onder ons refowebbers bekende zaak in Nieuwegein :mrgreen:, dus sowieso een aantal passen inderdaad, en dan laten combineren tot míjn droomjurk. Ik heb ook al foto's bij elkaar gezocht (en ga nog ff verder zoeken). Leuk hoor! :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 01 sep 2008 10:57

Ik ben vrijdag bij Aphrodite in Barneveld geweest, en vond het VRESELIJK!! De jurken die er hingen waren allemaal gekreukt en vies. En toen ik aangaf dat ik niet te bloot wilde kon ze me eigelijk al niet meer helpen. Erg lastig.

Ik ga nu volgende week naar Agnes Hulshof in Otterlo. Hopelijk kan zij mij wel helpen. Blehh..begin het zat te worden! Kheb nog niets gezien waarvan ik denk: die zou het kunnen worden. :cry:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 01 sep 2008 10:58

Ouders hebben wij wel bedankt. Ook omdat ze tijdens de verbouwing, verhuizing, voorbereiding ontzettend veel gedaan hebben. We hebben beide ouders een boottocht naar duitsland cadeau gedaan. 's Morgens vroeg vertrekken, luch op de boot, 's middags shoppen in Duitsland, terug met de boot en als sluiting nog een diner. Ze vonden het geweldig!! Even samen lekker een dagje er tussenuit

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 01 sep 2008 17:59

88alries88 schreef:Ik ben vrijdag bij Aphrodite in Barneveld geweest, en vond het VRESELIJK!! De jurken die er hingen waren allemaal gekreukt en vies. En toen ik aangaf dat ik niet te bloot wilde kon ze me eigelijk al niet meer helpen. Erg lastig.

Ik ga nu volgende week naar Agnes Hulshof in Otterlo. Hopelijk kan zij mij wel helpen. Blehh..begin het zat te worden! Kheb nog niets gezien waarvan ik denk: die zou het kunnen worden. :cry:

Dan heb je een beetje dezelfde ervaring als mij bij Aphrodite, balen joh! Wat vind je trouwens te bloot? Ik vond dat juist heel erg meevallen, heb eigenlijk geen een jurk gepast die ik te bloot vond.
Is het niet een plan als je eerst even goed op internet kijkt, zodat je een beetje een idee hebt wat je mooi vind? Het is ook leuk om zo'n 'trouwen' blad te kopen, is wat overzichtelijker dan internet en is ook wel leuk om eens te lezen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 sep 2008 22:43

Balen dat het niet leuk was. Maar ik vond het juist ook niet te bloot. Ik hae er geen ‚‚n aan die strapless was, wat ik wel wilde. Overal bandjes. Ik heb de mijne er gewoon af laten halen. Dat was de oplossing. Maar ik vond ze eerder vaak te gekleed dan te bloot, maargoed, misschien heb je anderen gezien dan ik :D

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 02 sep 2008 08:12

Ik wil geen strapless jurk, geen spaghettibandjes en geen halterbandje. Wij trouwen in maart, en het weer kan van alles zijn, en ik loop altijd erg snel blauw aan. Dus vandaar dat ik toch wel een mouwtje wil, het liefst van kant, hoeft niet zo'n dichtgesloten jurk te wezen, dat vind ik veel te stijf, maar kwil wel het gevoel hebben dat ik iets aan heb. ;)
Het mag van mij best een strapless jurk zijn met een jasje/bolero eroverheen, maar vaak vind ik dat niet mooi, omdat die jurken meestal bewerkt zijn op het lijfje. Vind ik een beetje sund van de jurk dan.

Kheb al heel veel op internet zitten kijken, en sinds gisteren heb ik eindelijk weer een beetje hoop gekregen. Keek namelijk bij een paar merken die toch wel iets met mouwen enz hadden. Dus...als het nu niet goedkomt...weet ik het ook niet meer! :D

MissF: denk dat de collectie dan wel wat aangepast is, hoewel ik juist het idee had dat er hele oude jurken hingen. Ze waren allemaal gekreukt en vies!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 02 sep 2008 08:22

Vind je het sowieso niet fijner om een jurk te doen zonder mouwen, met iets eroverheen. Als het wel mooi/warm weer is kan je dat altijd uit doen. En als je ergens binnen zit met veel mensen heb je het ook vanzelf wel warm.
Maar tof dat je wat gezien hebt wat je mooi vind op internet! Krijg je een beetje een idee en het gaat dan vast helemaal goed komen!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 sep 2008 09:30

Ik had idd ook een bolerootje eroverheen (achteraf wel spijt,omdat het best standaard is, maargoed). Die bolerootjes hadden ze in alle soorten en maten. Ik had een kanten, maar ze hadden ook dichte. En mijn lijfje was helemaal effen, zonder dingetjes of tierelantijtjes erop.

En gekreukt zullen ze al snel zijn, een jurk wordt pas gestreken als je hem mee naar huis neemt.

Maar ik hoor wel andere verhalen van andere bruidswinkels, en die zijn toch anders. Rustiger ofzo, en hebben ze meer tijd voor je. Ik zelf vond dat helemaal niet nodig, ik wilde gewoon die jurk, en meer niet. Maar als je echt veel wilt passen en kijken, is die winkel misschien minder geschikt

Terug naar “Archief”