martien schreef:Ik meen dat ik je ook al in de eerdere discussie over informatie antwoord heb gegeven.
Dacht het niet.
martien schreef:De claim dat er een relatie zou bestaan tussen evolutie en informatie heb je tot nu toe niet onderbouwd.
Die claim wordt door de evo'ers zelf geopperd, namelijk de evolutie van genen.Zie bv Kennislink.
Het begrip ‘evolutie’ wordt binnen de biologie vaak omschreven als het veranderen van een bestaande soort danwel het ontstaan van een geheel nieuwe soort. Evolutie is echter ook mogelijk op het niveau van het DNA: genen evolueren constant, wat wel blijkt uit het feit dat ‘hogere’ soorten zoals de mens veel meer (en complexere) genen hebben dan een simpele bacterie. Twee genen die zijn geëvolueerd uit één gemeenschappelijke voorouder worden ‘homologen’ genoemd.
martien schreef:De claim, als ik het goed begrijp, is dat de crea's zeggen "dat er geen informatie BIJ kan komen.
Dat is onjuist, wanneer het aantal genen toeneemt neemt ook de entropie toe (zie voorgaande rekenpartij).
De genen nemen in ons opzicht niet toe.Dus neemt de entropie dat ook niet.Wij zeggen dat al de informatie al aanwezig is en dat er niets bijkomt en dat is wetenschappelijk meetbaar, de claim van jullie niet.
martien schreef:Informatie is een natuurkundig begrip, volledig gedefinieerd en heeft geen bal met biologie te maken.
Dat is dus niet zo, google er maar eens op.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.