Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 aug 2008 10:15

Gefeliciteerd Kirsten!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 aug 2008 10:22

trijntjejohanna schreef:wij kunnen niet eens kopen...
Wij ook niet hoor TJ, en man verdient aardig. Hier moet je sowieso 10% van de waarde van het huis neer kunnen leggen. Een beetje huis (dus wat wij nu hebben, twee slaapkamers minimum) kost hier £160.000 dat is zo'n 192.00 euro...en dan alle kosten er nog bij. Dat lukt niet op 1 salaris hier...(en dat is nog een van de goedkoopste gebieden in Groot Brittanie). Dus wij blijven lekker zitten met 150 eurootjes huur :mrgreen:

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 30 aug 2008 11:26

kirsten:

Gefeliciteerd zon10

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 aug 2008 12:17

Dank jullie wel. :D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 sep 2008 09:14

kirsten schreef:Nou ik ben vanavond dus verloofd. Tijd tussen verkering en verloofd is bij mij dus 2 jaar en bijna 3 maanden 8)

gefeliciteerd. Bij ons was het exact 2 jaar en 3 maanden :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 01 sep 2008 09:22

Gefeliciteerd kirsten!

LauraC schreef:Dus wij blijven lekker zitten met 150 eurootjes huur :mrgreen:

Kijk dat is nog eens een huurprijs, ik betaal ruim het dubbele, maar vind dat ook nog wel meevallen... Wij huren een portiekflat, 3-kamer, afgesloten keuken, wc / douche apart op 60m2 en jullie dan?
Laat je leiden door Hem!

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 01 sep 2008 09:51

Wij huren ook en soms krijg je wel reacties van 'wanneer gaan jullie kopen?' Hebben jullie dat ook?
Vind het soms erg vervelend, we wonen er pas net en verdienen over een jaar pas met z'n tweeën. We hebben het er goed naar 't zin, zijn lekker getrouwd, dus waarom mensen zich daar zo druk over maken? :roll:

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 01 sep 2008 09:56

Koeitje schreef:Wij huren ook en soms krijg je wel reacties van 'wanneer gaan jullie kopen?' Hebben jullie dat ook?
Vind het soms erg vervelend, we wonen er pas net en verdienen over een jaar pas met z'n tweeën. We hebben het er goed naar 't zin, zijn lekker getrouwd, dus waarom mensen zich daar zo druk over maken? :roll:

Die mensen lekker laten kletsen. Dat bepalen jullie toch of je koopt of huurt?

Kopen is wel verstandiger vind ik zelf, want dan doe je een investering en elk beetje wat je aflost per maand is van jezelf en met huren breng je alleen maar geld weg en je hebt er niets voor :wink: Het huis wordt nooit van jou!

Maar goed...met huren heb je ook veel problemen minder, alles wordt voor je geregeld. Met een koophuis moet je alles zelf opknappen / oplossen. Dus alles heeft een kantje! :D
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 14:15

LauraC schreef:
trijntjejohanna schreef:wij kunnen niet eens kopen...
Wij ook niet hoor TJ, en man verdient aardig. Hier moet je sowieso 10% van de waarde van het huis neer kunnen leggen. Een beetje huis (dus wat wij nu hebben, twee slaapkamers minimum) kost hier £160.000 dat is zo'n 192.00 euro...en dan alle kosten er nog bij. Dat lukt niet op 1 salaris hier...(en dat is nog een van de goedkoopste gebieden in Groot Brittanie). Dus wij blijven lekker zitten met 150 eurootjes huur :mrgreen:
lekker!!!! Wij waren bang dat we ook niet konden kopen maar dat viel gelukkig mee... hoewel wij als starters 150.000 max. konden lenen. Nu zal het wel iets meer zijn maar voorlopig blijven we zitten met onze 1 slaapkamer en zien we wel waar we uitkomen. Vertrouwen :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 sep 2008 14:21

En dan staat er op internet: mooie starterswoning voor maar 224.000 euro! Welja, starterswoning...

Wij zijn bijna 1 jaar getrouwd, het gaat zo snel!
En toch ook heel raar, vorig jaar zaten we een lijst adressen te maken voor de trouwkaarten, nu doen we dat voor de geboortekaartjes. De tijd vliegt eigenlijk best wel heel erg.

Mijn man werkt nu 5 dagen per week erg ver weg, en gaat half 6 weg en komt half 8 's avonds thuis. Maar gister had hij goed nieuws: vanaf volgende week is hij 6 weken lang nog maar 2 dagen daar, en 3 dagen op het hoofdkantoor, waardoor hij pas half 8 weg moet en half 6 weer thuis is. Jippie! :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 sep 2008 14:36

wohw dat is lekker MissF!! :wink:

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 02 sep 2008 14:48

Heerlijk MissF! Geniet er van dat hij vroeg thuis is! Vind je het niet lastig dat hij zo laat thuis is?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 sep 2008 15:31

Daatje123 schreef:Heerlijk MissF! Geniet er van dat hij vroeg thuis is! Vind je het niet lastig dat hij zo laat thuis is?

Jawel, sowieso zien we elkaar de laatste weken amper. Omdat ik allemaal late diensten werk. En alles van de kerk start weer, dus hebben we allebei veel vergaderingen. Eigenlijk heeft hij deze baan een paar jaar geleden afgeslagen omdat hij deze werktijden zou krijgen (en in principe ook naar het buitenland zou moeten). OMdat hij heeft gezegd dat hij niet naar het buitenland wil, en dat geaccepteerd is, is hij er toch gaan werken. Maar het is niet altijd leuk nee.
Maar als ons kindje er is, gaat hij toch 1 dag ouderschapsverlof opnemen, en is het niet meer mogelijk om de hele week ver weg te zitten, dus da's een voordeel ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 15:52

Gefeliciteerd MissF het moet wel fijn zijn als je man wat eerder thuis is. De mijne is altijd tegen kwart over 6 thuis, dus dan hebben we alsnog wel de avond voor ons.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Kiwi1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi1986 » 05 nov 2008 11:15

Mijn vriend en ik hebben al meer dan 5 jaar verkering (veels te lang vinden wij!) Volgend jaar juni gaan we eindelijk trouwen! Ik wilde eerst mn studie afronden en een baan vinden. Ik was ook 17 toen ik verkering kreeg, hij 22 jaar...

Wij hebben best wel wat mindere periodes in onze relatie meegemaakt, maar dat maakte niet dat we niet meer van elkaar hielden. Ups en downs horen bij een relatie. We zijn allebei best eigenwijs en kunnen af en toe best een flink meningsverschil hebben, maar meestal duurt zoiets niet zo lang.. We zijn niet zo goed in ruzies.. Wel in het goedmaken :P

Maar je moet doen wat goed voelt (en wat mogelijk is) Niet afgaan op wat anderen zeggen..

Terug naar “Archief”