Sabra schreef:bloempie schreef:Ik ken ook veel meer starters die zogenaamd een hypotheek hebben op twee salarissen, maar het op één salaris doen.
Je zult toch echt bij het afsluiten van een hypotheek je gezamenlijke inkomen kenbaar moeten maken.
Nee hoor, wij hebben dat toen we de hypotheek namen niet gedaan. Toen had ik wel gewoon nog een bijbaantje, maar dat hebben we er niet in betrokken of benoemd.
Met twee lonen krijg je sowieso al wel meer hypotheek, al verdient de ‚‚n nog zo weinig, omdat je dan gespreide risicodekking hebt ofzoiets. En met spaargeld krijg je weer meer (je krijgt meestal meer erbovenop dan je spaargeld is), omdat dat ook weer minder risico's geeft. Maar als je wilt mag je echt wel 1 loon doorgeven hoor. Al krijg je dan meestal wel een stuk minder.
Het verschilt ook enorm met welke bank je in zee gaat. De Rabo was hier niks, we kregen volgens mij op 1 loon amper 140.000, nu hebben we toch echt op 1 loon een iets prijziger huis. (wel met deels spaargeld, maar toch kregen we op 1 loon echt wel meer hypotheek bij de bank waar we nu zitten (vraag me niet welke, dat weet ik niet