Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2008 15:20

wij trouwen op maandag in het gemeentehuis (gratis, wel een borg maar dat krijg je weer terug).

zaterdag's doen wij: broodmaaltijd, kerkdienst, receptie, diner. De broodmaaltijd en het diner zijn we alleen met broers/zussen/ouders en 1 hele goede vriendin met haar vriend.

We hebben alles op 1 locatie. (niet bij een partycentrum, maar bij een kerk die ook zalen verhuurt incl. catering. bijna alles is mogelijk en we hebben de prijs lijst gezien. nou ik denk dat wij niet veel kwijt zijn.)

We hebben geen trouwvervoer... heel miss. zetten we de motor van m'n vriend bij de kerk voor wat foto's etc. We hebben een kennis die fotograaf is (die maakt groepsfoto, foto's tijdens de kerkdienst en receptie). Geen fotoreportage.

Kleding: huren wij allebei en zijn in totaal iets van 800 euro kwijt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 aug 2008 15:38

Evelien schreef:wij trouwen op maandag in het gemeentehuis (gratis, wel een borg maar dat krijg je weer terug).

zaterdag's doen wij: broodmaaltijd, kerkdienst, receptie, diner. De broodmaaltijd en het diner zijn we alleen met broers/zussen/ouders en 1 hele goede vriendin met haar vriend.

We hebben alles op 1 locatie. (niet bij een partycentrum, maar bij een kerk die ook zalen verhuurt incl. catering. bijna alles is mogelijk en we hebben de prijs lijst gezien. nou ik denk dat wij niet veel kwijt zijn.)

We hebben geen trouwvervoer... heel miss. zetten we de motor van m'n vriend bij de kerk voor wat foto's etc. We hebben een kennis die fotograaf is (die maakt groepsfoto, foto's tijdens de kerkdienst en receptie). Geen fotoreportage.

Goed bezig Evelien!!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 aug 2008 16:04

Evelien schreef:wij trouwen op maandag in het gemeentehuis (gratis, wel een borg maar dat krijg je weer terug).

Grappig, maar zo zie je weer dat iedereen zo zijn eigen smaak heeft :wink:
Nog geen idee hoe ik mn bruiloft in zou delen, maar vind het toch niet leuk om een jurk en pak te moeten huren, enz..
Trouwevervoer is bij ons denk niet zo moeilijk, dat zal vast en zeker een Amerikaan worden :roll: :mrgreen:
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2008 16:10

Tsja een pak, ik zou gans niet weten wat m'n vriend na het trouwen met een pak moet doen. Hij heeft 1 net jasje (voor begrafenis ofzo) en die hangt al jaren stof te happen. Dus voor 79 euro ben je klaar (jacked).

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 28 aug 2008 09:40

@Evelien: misschien heb ik het gemist hoor, maar trouwen jullie bewust goedkoop omdat je het onzin vindt om er veel geld aan uit te geven of heeft het een andere reden?
Kben nog steeds benieuwd naar jullie 'trouwringen' :wink:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 aug 2008 09:54

Borkdude heeft vandaag zijn trouwpak weer aan, na twee jaar past hij er dus nog in. We gaan straks naar een bruiloft van een vriendin van mij :)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 28 aug 2008 10:12

88alries88 schreef:Ouders gaan we niet bedanken voor de opvoeding want dat vinden we allebei debiel. Dus daar hoeven we ook geen kado's voor te kopen.
De kerk kost bij ons volgens mij niets, alleen wordt er verwacht dat je iets in de collectezak doet, maar dat kan je ook zo gek maken als dat je zelf wilt.

haha, geweldig!! Wij gaan ook geen kado's kopen voor de ouders hoor, vrienden van ons hadden dat wel gedaan, echt megadure kado's en ook voor alle broers/zussen een kadootje. Nou wij vinden dat ook onzin hoor!
In de speech aan t einde van de dag gaan we ze wel ff bedanken voor alles zeg maar. En de ceremoniemeesters krijgen dan wel een kado!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 aug 2008 10:14

Dat vond ik juist onwijs belangrijk, mijn ouders bedanken. Helemaal niet op die dag zelf, dat vind ik ook niet nodig, maar eerder al. Een week voor ik trouwde heb ik hen allebei een symbolisch cadeau gegeven, mijn moeder een gouden armbandje, mijn vader een bronzen beeldje van een man en een kind. Ik vind dat zij zo gigantisch veel voor mij hebben gedaan, altijd voor me klaarstonden, daar kon geen cadeautje tegenop. Daarom was het iets blijvends en symbolisch, en ze waren er superblij mee. Het is toch een bepaald afsluitmoment geweest.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 28 aug 2008 10:35

Evelien schreef:Tsja een pak, ik zou gans niet weten wat m'n vriend na het trouwen met een pak moet doen. Hij heeft 1 net jasje (voor begrafenis ofzo) en die hangt al jaren stof te happen. Dus voor 79 euro ben je klaar (jacked).

Ik heb toen wel een pak gekocht, omdat ik het voor mn werk nog wel eens nodig heb, dus heb daar ook een beetje op gelet, dat ik die ook nog aan kon bij mn werk.

En Evelien met 800 euro doe het heel netjes en misschien moet je voor trouwvervoer gewoon eens wat rondvragen voor vrienden of collega's die een bijzondere auto heeft. Zo hebben wij van een buurman van mijn ouders een FIAT 500 geleend en hij hoefde er niks voor te hebben, maar we hebben hem toch maar wat toegestopt...
Laat je leiden door Hem!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 aug 2008 15:26

ja maar wij hebben eigenlijk helemaal geen trouwvervoer nodig. Van ons huis is het 10 min. rijden met de auto. En dan staat die auto daar tot het hele gebeuren klaar is. Voor ons hoeft het niet zo. (en m'n vriend heeft voor z'n werk geen pak nodig, dus dan is het best onzin om dan een pak te gaan kopen (vindt ik hoor, een ander kan daar een andere mening over hebben)

@dine: omdat wij op zaterdag wilden trouwen (en dat ook gaan doen) gaan we op een andere in het gemeentehuis trouwen omdat 1. het goedkoper is dan op za. en 2. we het in twee dagen wilden doen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 28 aug 2008 16:01

Desnoods kan je ook je auto 'pimpen'. Je hebt vaak bij die decoratiewinkels van die linten die je aan je auto vast kan maken, of je kan er leuke bloemen of strikken van maken. Ook heb je voor een paar euro van die nep bloemen slingers, als je die aan je auto vastmaakt, dan ziet het er als een feest auto uit.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 aug 2008 18:22

Of met speciale ruiten stift gekke dingen erop schrijven :mrgreen:

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 28 aug 2008 19:02

Ik heb een nieuwe topic geopend met de vraag of jullie een mooi lied weten om op huwelijksdag voor bruidspaar te zingen... zijn er ideeën?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 aug 2008 20:34

Bagger zeg, wat is een bruiloft toch veel werk. Heb het echt ff gehad met die zooi.
Gelukkig hoeven we nog maar 1 week, dan is het voorbij :S

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 28 aug 2008 21:09

Acire schreef:Bagger zeg, wat is een bruiloft toch veel werk. Heb het echt ff gehad met die zooi.
Gelukkig hoeven we nog maar 1 week, dan is het voorbij :S

Het hebben van de zaak is het einde van het vermaak hoor :D

Terug naar “Archief”