Zomaar een vraag die bij me opkomt: schept God een lichaam bij een ziel, of een ziel bij een lichaam? Of als geheel?
Volgens mij is het echt een onmogelijk onderwerp waar we ons aan gewaagd hebben

Moderator: Moderafo's
Jo'tje schreef:Zomaar een vraag die bij me opkomt: schept God een lichaam bij een ziel, of een ziel bij een lichaam? Of als geheel?
Riska schreef:Jo'tje schreef:Zomaar een vraag die bij me opkomt: schept God een lichaam bij een ziel, of een ziel bij een lichaam? Of als geheel?
Ik heb er geen idee van.
Ik weet maar één ding zeker: dat ik in de moederschoot gevormd ben door God zelf, en dat is met lichaam én ziel, ook al waren mijn ouders er in die tijd niet blij mee...
madel schreef:Alzo werd de mens een levende ziel. dat zegt de bijbel. er staat niet:
maar dat de mens, die als zondaar geboren word, een onsterfelijke ziel krijgt ingeschapen, is een zeer verwerpelijke gedachte. dan heeft de mens al eeuwig leven inzich door de aanwezigheid van een apart zieltje. daarmee maakt men het offer van Christus tot een holle klank.
Jo'tje schreef:Madel,
Dat een ziel blijft leven zegt toch nog niet dat het blijft leven in het goede leven bij God?
Jo'tje schreef:Ik geloof niet dat ik begrijp wat je met je laatste post uit probeert te leggen, sorry
madel schreef:God wil juist eeuwig leven schenken. dat is niet mogelijk als je gelooft dat de mens/ziel voortleeft in de hemel of hel. dat is dan eeuwig leven. je kunt in feite niet eens dood gaan! alleen het lichaam valt uit!
we dienen wel de consequenties te trekken van onze opvattingen.
madel schreef:als de mens als 'persoon' zou voortleven in de hemel of hel is de opstanding krachteloos en overbodig. het verlossingswerk wordt daarmee deels overbodig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten