Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 aug 2008 19:41

Ik heb nergens gezegd dat je niet mag laten zien dat je geld hebt... Alleen is de vraag of je dat wilt.

Verder vraag ik mij af waarom je toch de winst wil drukken? Als je een Cayenne koopt, dan glijdt de winst zo de lade van firma Porsche in. Een investering kun je een auto namelijk niet noemen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 aug 2008 19:46

83.000 euro voor de goedkoopste uitvoering van een Porsche :shock: :shock:
Ik ben echt geen zeur ofzo, van mij mogen mensen ook kopen wat ze willen als ze er fatsoenlijk voor werken, maar dit zou mij echt veel te ver gaan. Dat zou ik dus echt nooit aan een auto uit kunnen geven.

Maar goed, dat zegt misschien meer over mijn referentiekader en gedachten: zolang ik nog mensen dood zie gaan van de honger en bedenk wat ik allemaal met dat geld zou kunnen doen...

(Dit is dus absoluut niet veroordelend bedoeld ofzo, maar meer om aan te geven waarom ik niet zoveel geld zou uitgeven, even voor de duidelijkheid ;) )

Het_Bureau
Mineur
Mineur

Berichtdoor Het_Bureau » 26 aug 2008 19:53

SUV's als de Porsche Cayenne geven welliswaar een goed zicht op de weg voor je, het zicht rondom de auto is meestal belabberd en dan met name als er bijvoorbeeld kinderen langsheen lopen. Die zie je sneller over het hoofd dan in een wat kleinere auto.

Verder ehm.... is het een erg mooie auto!
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 26 aug 2008 20:08

Dure auto's, verantwoord of niet?
Directeuren rijden ook vaak in dure auto's. Ik kan me nog herinneren,
dat een baas (lid van de GG) zich verdedigde met het argument dat een
beetje representatieve auto noodzakelijk was.

Je kunt hier veel 'voors' en 'tegens' over naar boven halen. Overdaad
schaadt, luidt een gezegde. Maar wanneer is het overdadig?

En dit dan?
En dit.
Moet er dan maar een chr. actiegroep worden opgericht, die dit soort
uitwassen gaat onderzoeken, en gaat aankaarten?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 aug 2008 20:14

@TK,
Ik reageerde ook niet boos ofzo hoor op jouw reactie!
Dacht dat jij graag wilde weten waarom wij zo'n prijzige auto zouden willen gaan rijden, nou dat liet ik je dus weten.
Tuurlijk is het de kas van porsche spekken, maar je kunt niet elke keer panden kopen en verkopen of een dure computer kopen enz enz en omdat de auto van nu toch weg moet komt dat gewoon mooi uit om het deze keer aan een auto uit te geven.
Enne als we hem hebben mag je gerust een eindje komen rijden met hem hoor :wink: :mrgreen:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 26 aug 2008 20:20

Jaren geleden, had iemand in onze vriendenkring een splinternieuwe
BMW 5-serie. Hij vroeg of we hem een stukje wilden proberen.
Eentje zie, absoluut niet. 'k Had ook niet anders verwacht, wat hij vind
dat principieel onverantwoord. Maar de eigenaar drong bij mij een beetje
aan, dus ik heb er maar een stukje in gereden. Reed wel comfortabel,
maar ik zou hem ook zeker niet willen hebben. Ook al had ik het geld ervoor.
Dat is m.i. duidelijk overdadig.

Van huis uit is ons bijgebracht, het hoeft niet karig te zijn, maar het mag
niet overdadig zijn.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 aug 2008 20:20

Nee, dat is niet goed voor mij, dan ga ik begeren :mrgreen:

@Rolf: een mooi voorbeeld van de stelling dat een directeur een auto met uitstraling moet hebben:
Ben Woldring van bellen.com vertelde ooit ergens dat hij eerst altijd in de Opel Corsa van zijn moeder reed, als hij voor zaken weg ging. Tot op een gegeven moment een medestudent aan hem vroeg of het soms niet zo goed ging met zijn bedrijf. Hoezo? Wel, je rijdt zo'n kleine auto...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 aug 2008 20:23

@TK,
Ik begrijp het, maar de uitnodiging blijft staan :wink:

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 26 aug 2008 20:28

Tuinfluiter schreef:@Liefie,
Zelf vind ik een grote auto niet zo overzichtelijk.
Wij hebben nu een volvo v70 en ik rijd er niet graag in, kan erg weinig zien omdat ik niet zo lang ben, dat vind ik niet zo veilig rijden.
We hebben ook een twingo nou en die bevalt mij super!
Past overal tussen en je kunt alles goed zien.

Twingo is inderdaad een leuke vrouwen auto (no offence!) maar dat zijn niet echt winst drukkers waar je man iets mee kan. Daarom vind ik het ook beetje zielige opmerking om te vragen of je man wil laten zien hoe "breed" je het hebt! Dit is naar mijn mening grotendeels zakelijk bedoelt. Kijk natuurlijk is het leuk dat je in die auto's kan rijden dat zou ik ook graag doen maar dan zeker niet om "breed" te doen maar gewoon omdat het super vet is om in zulke auto's te rijden!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 aug 2008 20:48

@DonWoozy,
Van mij mag iemand best zo'n opmerking maken, we zullen het maar zien als een grapje (denk ook wel dat TK het zo bedoelde).
Maar ik liet de opmerking van TK lezen aan m'n wederhelft en die kon er hartelijk om lachen.
En zoals je zegt, het is puur zakelijk dat hij die auto evt zou gaan kopen en hij zit graag hoog en hij vind dit gewoon een mooie auto.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 26 aug 2008 20:50

Tuinfluiter schreef:@DonWoozy,
Van mij mag iemand best zo'n opmerking maken, we zullen het maar zien als een grapje (denk ook wel dat TK het zo bedoelde).
Maar ik liet de opmerking van TK lezen aan m'n wederhelft en die kon er hartelijk om lachen.
En zoals je zegt, het is puur zakelijk dat hij die auto evt zou gaan kopen en hij zit graag hoog en hij vind dit gewoon een mooie auto.

dan kan ik met jou man praten ;) haha

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 26 aug 2008 22:37

haha, tja, als je met een bedrijf een bepaalde auto rijdt, kan dat twee reacties opleveren. Mijn vader had een Volvo V70 en een Seat Inca, reed hij met de Inca, dat kreeg hij regelmatig opmerkingen in de trant dat het niet zo goed zou gaan, reed hij met de Volvo, dan hadden sommige mensen weer het idee van "dat rijdt hij van mijn centen". tegenwoordig is het probleem opgelost, hij rijdt zakelijk met een oldtimer, die is blijkbaar voor iedereen acceptabel.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Rolf

Berichtdoor Rolf » 27 aug 2008 17:21

Tuinfluiter schreef:@TK,
Ja, dat is wel een goede.
Maar hij koopt gewoon om de zoveel jaar een auto voor z'n bedrijf, gewoon puur om de winst te drukken, dus ja dan is zo'n auto een echte winstdrukker.

Tuurlijk is het de kas van porsche spekken, maar je kunt niet elke keer e
panden kopen en verkopen of een dure computer kopen enz enz en omdat
de auto van nu toch weg moet komt dat gewoon mooi uit om het deze keer
aan een auto uit te geven.
Zelf ben ik ook opgegroeid op een bedrijf. Als er meer winst is dan verwacht,
kunnen daar een aantal dingen mee gedaan worden:
- i.g.v. hypotheek, sneller aflossen
- investeren in het bedrijf
- indien van toepassing, de werknemers of klanten laten profiteren
- anderen helpen iets op te bouwen

Dat dure auto's verboden zijn wil ik niet stellen. Maar bovenstaande
redenering, "winstdrukker" en "dure panden kopen ... " is volgens mij
moreel en economisch gezien niet de meest edele oplossing.
Meer financiele armslag dan noodzakelijk wordt zo doorgeschoeven naar
de 'tegenpartij', die er zinnige maar ook onzinnige dingen mee doet.
Maar goed, ieder is vrij (binnen zekere grenzen) om te doen wat hij wil.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 aug 2008 17:54

@Rolf,
Het gaat hier eigenlijk over leuke auto's, dus ik reageer nu en verder niet meer hierop.

Hypotheek sneller aflossen, zou kunnen, maar is niet echt nodig
Investeren in het bedrijf, dat gebeurd elk jaar, maar we hebben niet zo heel veel dingen om in te investeren in het bedrijf.
Werknemers of klanten laten profiteren, werknemers hebben we niet en klanten krijgen aan het einde van het jaat altijd iets van meerder waarde.
Andere helpen iets opbouwen, dat is in onze nabije omgeving niet direct nodig, we hebben wel voor bepaalde goede doelen een geldpot.

Ben het er wel mee eens zoals hier al gezegd is dat een auto niet echt een winstdrukker is, maar omdat de auto die we nu hebben toch weg moet en de auto voor zakelijk aangeschaft word, is het soms ook wel een optie om dit keer een auto te doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2008 22:09

Mijn opa was ‚‚n van de meest bescheiden mensen op de wereld. Zijn kinderen en vrouw mochten niet in superdure kleren lopen, hij schaamde zich diep voor zijn huis (wat een gewoon hoekhuis was, zelfs in die tijd was dat helemaal niet extreem). Hij had een erg goedlopend bedrijf, en verdiende zat.
Maar hij reed wel een dikke Volvo. Al vond hij dat helemaal niet fijn. Maar hij 'moest' wel, anders zouden zijn klanten hem amper serieus nemen.
Dus soms moet je gewoon wel als directeur, al wil je het liever niet.
Hij moest toch ook met zijn bedrijf zijn vrouw en 5 kids onderhouden.
Al vind ik volvo nou niet h‚t toonbeeld van patserigheid. Maar soms is het gewoon ook beter, dat kan ik me best voorstellen.

E toch ben ik blij dat mijn man het niet zo heel belangrijk vindt, in wat voor auto hij rijdt (behalve die pick-up dan). Ik hou er niet zo van, als dat zo belangrijk is bij een man(en dat zal de reden zijn dat ik mijn man heb en niet een ander denk ik, iedern zijn 'man' ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”